У Мінінфраструктури назвали 2 умови для відновлення морського торговельного порту Херсона
Про це розповів заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков в інтерв'ю LIGA.net.
Головна умова - це деокупація лівого берега Херсонської області. "Через окупацію лівого берега і Кінбурнської коси судноплавство там зараз небезпечне", - пояснив він.
Друга необхідна умова за словами заступника міністра - припинення обстрілів Херсона. "Це насамперед пов'язано з регулярними обстрілами міста. Херсонський порт перебуває у простої з 24 лютого 2022 р. Навіть після деокупації міста ми не можемо його запустити", - зазначив Васьков.
Нагадаємо, Херсонський морський порт унікальний, оскільки поєднує в собі 2 складові: річку та море. Також порт має цілорічну навігацію.
Дніпро є основною судноплавною артерією України. Вантажі, що йшли Дніпром, транспортували транзитом через Херсонський порт у бік глибокої води для довантаження суден Panamax на рейді Очакова чи Одеси.
Раніше в Державній службі морського і внутрішнього транспорту та судноплавства також повідомляли, що повноцінне відновлення порту можливе тільки після деокупації лівобережної частини Херсонської обл.
Зруйнований Каховський шлюз був крайнім дніпровським шлюзом, який випускав судна в бік відкритого моря. Крім того, частково зруйновано та виведено з ладу інфраструктуру портів і річкових терміналів, розташованих уздовж гирла р. Дніпро нижче Каховського шлюзу.
Як відомо, українські війська увійшли до Херсона та навколишніх населених пунктів, звільнивши їх з-під окупації, 11 листопада 2022 р.
У серпні 2023 р. стало відомо, що Кабмін вирішив розформувати держпідприємство "Херсонський морпорт" - його приєднають до держпідприємства "Стивідорна компанія "Ольвія" у Миколаєві.
Зріс показник вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси
Обсяг вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси наближається до 1200 од./добу. Такі дані оприлюднив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, пише Rail.insider.
Упродовж тижня показник добового вивантаження вагонів із зерном у портах Великої Одеси коливається від 1000 до 1300 вагонів на добу. Середньодобовий показник зріс на 143 одиниці та становить 1187 вагони на добу.
Побільшало і вагонів із зерном, що рухаються до портів Великої Одеси. На 9.01 туди прямували 7520 од. проти 7398 тиждень тому.
Водночас скоротилася черга вагонів із зерном у напрямку порту Ізмаїл. Черга становила 529 од., що на 113 вагонів менше, ніж тиждень тому. Середньодобовий показник вивантаження вагонів із зерном у порту сягав 101 од./добу. За останній тиждень показник покращився на 31 вагон на добу.
«АТ «Укрзалізниця» впроваджує заходи щодо збільшення обсягу перевезення вантажів у цьому напрямку та пришвидшення руху вантажних потягів. Загальну переробну спроможність припортових станцій скориговано відповідно до провізної спроможності мережі на дільниці "Подільськ-Роздільна" та доведено до 49 потягів на добу (+2 потяги/добу)», — зауважив Ткачов.
Проте, упродовж 1-го тижня січня скоротилися обсяги передачі зернових вантажів через залізничні прикордонні переходи.
На 9 січня до Польщі щодоби прямувало 75,4 вагона із зерном. Це на 18,4 одиниці менше, ніж тиждень тому.
Майже на 5 вагонів скоротився обсяг передачі вагонів із зерном через українсько-угорський кордон. На 9.01 показник становить 41 од.
Водночас передача до 2 країн демонструє приріст. Так, до Румунії щодоби передавалося 113,7 вагона із зерном. Це на 13,3 перевищує показник тиждень тому.
Через українсько-словацькі прикордонні переходи рухалося 53,7 вагона із зерном на добу. Показник за тиждень зріс на 4,1 од.
Загальний показник середньодобової передачі зернових вантажів і макухи становив 370 вагонів/добу. Він скоротився на 28 вагонів/добу.
З метою покращення якості послуг з перевезень вантажів залізничним транспортом АТ «Укрзалізниця» з 10 по 19 січня 2024 року проводить анкетування щодо визначення рівня задоволеності користувачів у 2023 році.
"УЗ" просить Вас виділити 15 хвилин і пройти опитування за посиланням.
Анкетування анонімне. Відповіді будуть надані керівництву Вантажної вертикалі Товариства для прийняття управлінських рішень щодо підвищення якості обслуговування та відповідності роботи очікуванням клієнтів.
У 2024 р. філія «ЦТС «Ліски» АТ «Укрзалізниця» планує збільшити парк контейнерів і фітингових платформ
Про це йшлося під час наради АТ «Укрзалізниця» щодо контейнерних перевезень 10 січня, пише Rail.insider.
«Плануємо збільшити парк до ще 1 тис. контейнерів на 2024 рік і до 500 фітингових платформ. Також хочу зазначити, що розпочинають свою роботу 2 наші підрозділи. Це "Скнилів-Ліски" та "Чоп-Ліски"», — зауважив заступник директора з комерційних питань філії Володимир Кузнецов.
Він також висловив сподівання, що свою роль у реалізації планів відіграють і запроваджені торік послуги, зокрема інтермодальний потяг і контрейлерні перевезення.
Як повідомлялося, "УЗ" мала намір придбати 1 тис. контейнерів до кінця 2023 р.
Обсяг передачі вантажів через перехід прикордонний перехід "Чоп-Захонь" зріс на 55,8% у 2023 р.
Про це розповів заступник директора департаменту комерційної роботи «УЗ» В. Ткачов під час наради з представниками угорських перевізників 9 січня, пише Rail.insider.
Так, у 2023 році через перехід "Чоп-Захонь" передано 1,113 млн т вантажів в обох напрямках. З них в експортному сполученні перевезено 1,005 млн т, а в імпортному — 108 тис. т. Порівняно із 2022 р. приріст становить 388,6 тис. т (55,8%).
Такого показника досягнуто передусім завдяки збільшенню передачі зерна та продуктів перемолу, а також мінбудматеріалів. Окрім того, майже вдвічі зріс показник імпорту нафтопродуктів.
Водночас обсяг передачі вантажів через другий українсько-угорський перехід — "Батьово-Еперешке" — торік скоротився на майже 22% (841 тис. т). Загальний показник становив 3,024 млн т. З цього обсягу в експортному сполученні передано 2,952 млн т, що на 21% (786 тис. т) менше, ніж у 2022 р. Найсуттєвіше скоротилися обсяги передачі зернових і руди. Падіння фіксується і в імпортному сполученні — до 72 тис. т. Це на 43,5% (55 тис. т) менше, ніж у 2022 році. Найзначніше скоротилася передача нафтопродуктів.
У 2023 р. інтермодальні перевезення залізницею зросли на 34%
Про це йшлося під час наради АТ «Укрзалізниця» щодо контейнерних перевезень 10 січня, пише Rail.insider.
Як зауважив заступник директора департаменту комерційної роботи товариства В. Ткачов, у 2018-2021 рр. спостерігалося постійне зростання обсягів контейнерних перевезень. Так, у 2018 р. збільшення становило 22%, у 2019 р. — 20%, у 2020 р. — 11%, у 2021 р. — 14%. Після повномасштабного вторгнення рф за підсумками 2022 р. динаміка погіршилася. Падіння сягнуло 46%: якщо у 2021 р. кількість перевезених контейнерів становила 279,8 тис. ДФЕ, то у 2022 р. — 150,1 тис.
Натомість у 2023 р. спостерігалося суттєве зростання — на 34%, до 201,3 тис. ДФЕ. З цього обсягу 62% перевезено на експорт. Частка імпорту та внутрішніх перевезень дорівнювала 19%.
Серед номенклатур, які найчастіше перевозять у контейнерах — зерно (49%), чорні метали (17%), олія (10%) і макуха (14%).
Такі результати здаються непоганими на тлі падіння обсягів попереднього року, проте все одно залишаються на низькому рівні. Адже, як додав В. Ткачов, у стратегії АТ «УЗ» до 2031 р. планується наростити перевезення контейнерів до 1 млн ДФЕ/рік.
Експорт українських вантажів через Румунію зріс до 3 млн т на місяць
Щомісячний український експорт через Румунію зріс із 2 млн т до 3 млн т. Про це розповів президент України Володимир Зеленський під час розмови з президентом Румунії Клаусом Йоханнісом.
Президенти також обговорили шляхи збільшення пропускної спроможності прикордонних переходів для досягнення цільового показника в 4 млн т.
Як повідомлялося раніше, до кінця 2023 р. Румунія планувала вдвічі збільшити обсяги транзиту українського зерна.
Фонд Баффета планує збудувати в Україні кілька «сухих портів»
Спільно з "ADM" фонд уже проінвестував у «сухий порт» на кордоні з Угорщиною. Це буде елеватор потужністю зберігання 30 тис. т. Зерно із залізниці буде перевантажуватися на контейнери і йти туди, куди "ADM" їх направить.
"Спочатку закінчимо цей проект, а потім, можливо, з’явиться ще 5-10 подібних проектів. Ми будемо здавати їх в оренду. Таким чином гроші будуть залишатися в Україні (надходити на рахунки фонду, офіційно зареєстрованого тут), і я їх витрачатиму на благодійність, а аграрії, які займаються зерном, отримають можливість розвивати свій бізнес", - розповів Говард Баффет в інтерв'ю Латифундисту.
ІЦ УАК
agroconf.org