АТ «Укрзалізниця» подала до Мінвідновлення проєкт тарифної реформи, яка передбачає зміну моделі розрахунків і може принести компанії до 4 млрд грн додаткового доходу.
Про це повідомив в інтерв’ю Forbes голова правління УЗ Євген Лященко.
За словами Лященка, на 2024 рік компанія закладає не підвищення вантажних тарифів, а їх гармонізацію. Це передбачає повну зміну моделі їхніх розрахунків.
Як пояснив очільник УЗ, планується значно спростити систему тарифоутворення, яка на сьогодні складається з тарифікації вантажів трьох різних класів, групи позакласних вантажів та 15 коефіцієнтів. І це не враховуючи окрему тарифікацію для перевезення порожніх вагонів.
Серед пропозицій розглядається встановлення єдиного тарифу на порожні вагони та поділ за класами перевезень залежно від технології перевезення, а не від особливості продукту або бізнесу, який замовляє вагони УЗ.
Для бізнесу витрати сумарно можуть зрости приблизно на 7%.
«Це рішення давно назріло. Воно створить здорове підґрунтя для роботи «Укрзалізниці», – додав Лященко.
У компанії очікують, що гармонізація тарифів може принести додаткові 3-4 млрд до кінця року залежно від того, коли її погодить уряд. УЗ вже передала пропозицію тарифної реформи до Міністерства інфраструктури та очікує на відповідь.
ІЦ УАК за матеріалами Forbes
agroconf.org