Аграрний тиждень. Україна
АТУ»Новини»Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни
АТУ»Новини»Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни

    Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни


    Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країниДнями у залі засідань Комітетів Верховної Ради України під головуванням голови Комітету ВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктора Швеця відбувся круглий стіл: «Законодавчі ініціативи в сфері безпеки дорожнього руху – вагомий крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни».

    Участь у заході взяли представники Міжфракційного депутатського об’єднання «За безпеку дорожнього руху» і ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху», міжнародні експерти з питань БДР (керівник підрозділу наземного транспорту ТРАСЕКА Джон Філд і голова Секретаріату Національної Ради з безпеки дорожнього руху Вірменії ПогосШагінян.

    Віктор Швець, голова КомітетуВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності: 

    -11 травня минулого року, згідно з резолюцією Генеральної Асамблеї ООН, у світі стартувало Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху (2011-2020 рр.). Його мета – забезпечити довгострокові й скоординовані дії на підтримку безпеки дорожнього руху на регіональному, національному та місцевому рівнях.

    За офіційною статистикою, щороку в світі від ДТП гинуть понад 1 млн. 300 осіб і отримують травми близько 50 мільйонів. Кожні 18 хвилин на автошляхах України трапляється ДТП з потерпілими, кожні 118 хвилин у ДТП гине людина, кожен третій загиблий - молода людина віком до 29 років. Серед причин, що призводять до ДТП, поширеною є невжиття органами державної влади та місцевого самоврядування ефективних заходів, спрямованих на належне утримання та ремонт автодорігтощо. Відсутнє належне реагування з боку органів прокуратури, правоохоронних органів, особливо ДАІ, на факти грубого ігнорування дорожніми службами, конкретними посадовими особами вимог Закону України «Про дорожній рух» в частині ліквідації аварійно небезпечних ділянок та місць концентрації ДТП.

    У нашій країні основна частка відповідальності перекладається на водіїв, пішоходів та інших користувачів доріг. Натомість, в країнахЄС узято курс на вдосконалення будівництва і експлуатації доріг та дорожньої інфраструктури, щоб до мінімуму звести саму можливість аварій, максимально захистити найбільш уразливих користувачів, зокрема, пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів.

    Олександр Скибінецький, голова підкомітету з питань державної безпеки Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони:

    - Вважаю, що одна з головних проблем у забезпеченні безпеки дорожнього руху полягає у відсутності державницького,комплексного підходу до цього питання. Нажаль, досвід іноземних держав, де зусилля різних відомств у цій сфері координуються з одного центру, не використовується у нашій державі. У нас формально існує Координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху при Кабміні. Це не дає змоги впливати системно і ефективно на carwreckпідвищення рівня безпеки дорожнього руху, не дозволяє скоординувати зусилля різних відомств, які так чи інакше пов’язані зі сферою БДР. Часто ми чуємо, що забезпечення безпеки дорожнього руху - це питання МВС. Нажаль, це хибний підхід і нам потрібно його змінювати.

    Як народний депутат і голова Координаційної ради ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху», хочу інформувати: ми звернулися до уряду з ініціативою відновити роботузгаданої Координаційної ради.

    «Асоціація безпеки дорожнього руху» передала вКомітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності концепцію принципово нового, всеохоплюючого законопроекту з безпеки дорожнього руху. Прийняття цього комплексного документа, що ґрунтуватиметься на використанні кращого світового досвіду в сфері безпеки дорожнього руху, дозволитьнадати питанню державної ваги і статусу одного з основних напрямів державної політики в сфері національної безпеки. А це забезпечить комплексний, системний підхід до вирішення проблеми аварійності та смертності на українських автошляхах. Пропозиції асоціації заразопрацьовуються в МВС, а потім будуть розглядатися в Мінінфраструктури.

    Впевнений, що нікого не потрібно переконувати в тому, що питання безпеки дорожнього руху виросло до питання національної безпеки. Для того, щоб зрушити проблему з місця і отримати хоч якийсь важіль впливу на чиновників, які мають до цього відношення, нами вносився законопроект, де пропонувалися корективи в Закон України «Про основи Національної безпеки». Але він не був підтриманий. Та ми не зупиняємося і добиватимемося кардинальної зміни підходудо наведення порядку на наших дорогах.

    Михайло Берлін, президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху»:

    - Беручи до уваги той факт, що головна функція держави - народозбереження, проблема зниження рівня ДТП має стати першочерговим соціально-економічним завданням країни. Що потрібно зробити для реального поліпшення ситуації на дорогах? Ми бачимо триголовні шляхи.

    Перше. Має запрацювати Координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху. При цьому неважливо,де буде цей орган - при Кабміні чи при Президентові України, але він повинен чітко виконувати координаційні функції.

    Друге. Необхідно створювати партнерство з безпеки дорожнього руху. Бо самій державі в особі міністерств і відомств неможливо сьогодні ефективно розв’язувати цю надскладну проблему. Треба залучати до цієї справи бізнес, громадські організації.

    Третє. Треба забезпечити чітке виділення ресурсу на програми в галузі безпеки дорожнього руху. Тобто мова йде про фінансування цих програм. Світовий досвід показує, що повна вартість лікування (відновлення) травмованих у ДТП набагато перевершує вартість заходів, спрямованих на запобігання аварій. Страховий ринок безпосередньо зацікавлений інвестувати кошти в безпеку дорожнього руху.





    Схожі новини
  • Роль страхового ринку у вирішенні проблеми безпеки дорожнього руху
  • Міжнародна конференція з питань безпеки пішоходів і велосипедистів.
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • Зробити дорожній рух безпечнішим
  • Партнерство заради безпеки на дорогах

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни

13 квітень, Розділ Новини, переглядів 4 807

Крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країниДнями у залі засідань Комітетів Верховної Ради України під головуванням голови Комітету ВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктора Швеця відбувся круглий стіл: «Законодавчі ініціативи в сфері безпеки дорожнього руху – вагомий крок на шляху до поліпшення ситуації на дорогах країни».

Участь у заході взяли представники Міжфракційного депутатського об’єднання «За безпеку дорожнього руху» і ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху», міжнародні експерти з питань БДР (керівник підрозділу наземного транспорту ТРАСЕКА Джон Філд і голова Секретаріату Національної Ради з безпеки дорожнього руху Вірменії ПогосШагінян.

Віктор Швець, голова КомітетуВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності: 

-11 травня минулого року, згідно з резолюцією Генеральної Асамблеї ООН, у світі стартувало Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху (2011-2020 рр.). Його мета – забезпечити довгострокові й скоординовані дії на підтримку безпеки дорожнього руху на регіональному, національному та місцевому рівнях.

За офіційною статистикою, щороку в світі від ДТП гинуть понад 1 млн. 300 осіб і отримують травми близько 50 мільйонів. Кожні 18 хвилин на автошляхах України трапляється ДТП з потерпілими, кожні 118 хвилин у ДТП гине людина, кожен третій загиблий - молода людина віком до 29 років. Серед причин, що призводять до ДТП, поширеною є невжиття органами державної влади та місцевого самоврядування ефективних заходів, спрямованих на належне утримання та ремонт автодорігтощо. Відсутнє належне реагування з боку органів прокуратури, правоохоронних органів, особливо ДАІ, на факти грубого ігнорування дорожніми службами, конкретними посадовими особами вимог Закону України «Про дорожній рух» в частині ліквідації аварійно небезпечних ділянок та місць концентрації ДТП.

У нашій країні основна частка відповідальності перекладається на водіїв, пішоходів та інших користувачів доріг. Натомість, в країнахЄС узято курс на вдосконалення будівництва і експлуатації доріг та дорожньої інфраструктури, щоб до мінімуму звести саму можливість аварій, максимально захистити найбільш уразливих користувачів, зокрема, пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів.

Олександр Скибінецький, голова підкомітету з питань державної безпеки Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони:

- Вважаю, що одна з головних проблем у забезпеченні безпеки дорожнього руху полягає у відсутності державницького,комплексного підходу до цього питання. Нажаль, досвід іноземних держав, де зусилля різних відомств у цій сфері координуються з одного центру, не використовується у нашій державі. У нас формально існує Координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху при Кабміні. Це не дає змоги впливати системно і ефективно на carwreckпідвищення рівня безпеки дорожнього руху, не дозволяє скоординувати зусилля різних відомств, які так чи інакше пов’язані зі сферою БДР. Часто ми чуємо, що забезпечення безпеки дорожнього руху - це питання МВС. Нажаль, це хибний підхід і нам потрібно його змінювати.

Як народний депутат і голова Координаційної ради ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху», хочу інформувати: ми звернулися до уряду з ініціативою відновити роботузгаданої Координаційної ради.

«Асоціація безпеки дорожнього руху» передала вКомітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності концепцію принципово нового, всеохоплюючого законопроекту з безпеки дорожнього руху. Прийняття цього комплексного документа, що ґрунтуватиметься на використанні кращого світового досвіду в сфері безпеки дорожнього руху, дозволитьнадати питанню державної ваги і статусу одного з основних напрямів державної політики в сфері національної безпеки. А це забезпечить комплексний, системний підхід до вирішення проблеми аварійності та смертності на українських автошляхах. Пропозиції асоціації заразопрацьовуються в МВС, а потім будуть розглядатися в Мінінфраструктури.

Впевнений, що нікого не потрібно переконувати в тому, що питання безпеки дорожнього руху виросло до питання національної безпеки. Для того, щоб зрушити проблему з місця і отримати хоч якийсь важіль впливу на чиновників, які мають до цього відношення, нами вносився законопроект, де пропонувалися корективи в Закон України «Про основи Національної безпеки». Але він не був підтриманий. Та ми не зупиняємося і добиватимемося кардинальної зміни підходудо наведення порядку на наших дорогах.

Михайло Берлін, президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху»:

- Беручи до уваги той факт, що головна функція держави - народозбереження, проблема зниження рівня ДТП має стати першочерговим соціально-економічним завданням країни. Що потрібно зробити для реального поліпшення ситуації на дорогах? Ми бачимо триголовні шляхи.

Перше. Має запрацювати Координаційна рада з питань безпеки дорожнього руху. При цьому неважливо,де буде цей орган - при Кабміні чи при Президентові України, але він повинен чітко виконувати координаційні функції.

Друге. Необхідно створювати партнерство з безпеки дорожнього руху. Бо самій державі в особі міністерств і відомств неможливо сьогодні ефективно розв’язувати цю надскладну проблему. Треба залучати до цієї справи бізнес, громадські організації.

Третє. Треба забезпечити чітке виділення ресурсу на програми в галузі безпеки дорожнього руху. Тобто мова йде про фінансування цих програм. Світовий досвід показує, що повна вартість лікування (відновлення) травмованих у ДТП набагато перевершує вартість заходів, спрямованих на запобігання аварій. Страховий ринок безпосередньо зацікавлений інвестувати кошти в безпеку дорожнього руху.





Схожі новини
  • Роль страхового ринку у вирішенні проблеми безпеки дорожнього руху
  • Міжнародна конференція з питань безпеки пішоходів і велосипедистів.
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • Зробити дорожній рух безпечнішим
  • Партнерство заради безпеки на дорогах

  • Додати комментар
    Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.