24 українські компанії в межах Національного павільйону України презентували свою органічну продукцію на міжнародній виставці BIOFACH 2025, яка відбулася 11–14 лютого 2025 року в німецькому Нюрнберзі. Виставка зібрала 2 300 експонентів із 94 країн та близько 35 000+ відвідувачів зі 128 країн. Вона традиційно стала місцем зустрічі дистрибʼюторів, покупців та поціновувачів органічної продукції. Цьогоріч Україна була представлена Національним павільйоном площею 180 м2 – одним з найбільших у дванадцятирічній історії Національного павільйонуУкраїни наBIOFACH. Експоненти презентували органічні продукти, серед яких: ягоди, фрукти, молочні продукти, горіхи, мед та продукти бджільництва, шоколад, крупи, зернові та бобові, соки та джеми, фруктові рулети, пастилу, чипси, овочеві й фруктові порошки, дитяче харчування, перекуси та сніданки, лікарські трави, олію, макуху й інші продукти. У відкритті Національного павільйону України взяли участь представники Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO), та Швейцарської програми просування імпорту (SIPPO), Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF), проєкту «Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства» (COA), Швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», асоціації «Ягідництво України». «Присутність України на виставці — це потужний сигнал для світу, що навіть у критичних умовах органічний бізнес здатний не тільки вистояти, а й знаходити нові способи для розвитку, що відображає гасло виставки цього року «Так, ми робимо!», —Марко Кройхі, менеджер програм Державного секретаріату Швейцарії з економічних питань (SECO). BIOFACH 2025 — ефективний майданчик для налагодження нових партнерств та популяризації органічного сектору України. Національний павільйон України відвідало приблизно 670 міжнародних покупців та дистрибʼюторів із Німеччини, Італії, Іспанії, США, Канади, Бельгії, Чехії, Австрії, Китаю, Румунії, Франції, Великої Британії, Нідерландів, Словаччини, Греції, Марокко, а також скандинавських і балтійських країн. Експоненти встановили нові контакти та провели понад 550 B2B зустрічей. Окрім того, упродовж чотирьох днів виставки вдалося узгодити декілька контрактів на постачання соняшнику, пшениці, гороху, проса до Нідерландів, Чехії, Швейцарії та Німеччини. «Уже понад 10 років українські виробники органічної продукції успішно беруть участь у виставці BIOFACH. Гідно представляють нашу державу, оскільки виробляють продукцію відповідно до всіх вимог, стандартів, показників якості. Продукція вся сертифікована згідно з вимогами законодавства у сфері органічного виробництва. І що важливо — Національний павільйон України показує наше об’єднання та нашу згуртованість. Усі відвідувачі павільйону позитивно відгукувалися про сам павільйон, про компанії й про різноманітність представленої органічної продукції. А також про нашу стійкість і готовність навіть у цей складний період війни далі працювати і створювати продукцію з доданою вартістю. Основне — бути одним із ТОП-5 найбільших постачальників органічної продукції в Європейський Союз», — наголосив перший заступник міністра аграрної політики та продовольства УкраїниТарас Висоцький. «Для України надважливо будувати бренд країни-виробника якісної та смачної їжі, щоб покупець у всьому світі не тільки довіряв нашим продуктам, а й вибирав саме наші серед безлічі інших. Участь у великих міжнародних виставках саме на колективних стендах — один з елементів у побудові довіри до нас як до країни виробника!» — підкреслилаІрина Кухтіна, президентка Асоціації «Ягідництво України». Окрім активної роботи в межах Національного павільйону, органічний сектор України був представлений під час Конгресу BIOFACH 2025, який проходив під гаслом «Так, ми робимо!» і став головною міжнародною платформою для обговорення поточного розвитку українського органічного ринку. За останніми даними Міністерства аграрної політики та продовольства України, експорт органічної продукції займає значну частку на українському органічному ринку. У 2023 році Україна експортувала до 29 країн світу близько 198 000 тонн органічної продукції на суму 141 млн дол. США й посіла пʼяте місце зі 125 країн за обсягами експортованої органічної агропродовольчої продукції до ЄС (173 720 тонн). До чільної 3-ки експортованих органічних продуктів з України увійшли: кукурудза, соя та макуха соняшникова. Тарас Висоцький, перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України, Ян Плаґґе, президент Міжнародної федерації органічних сільськогосподарських рухів IFOAM Organics Europe, Маріанна Паоліно, керівниця групи з міжнародних питань відділу органічного сільського господарства Генерального директорату з питань сільського господарства та розвитку сільських територій (DG AGRI) Європейської комісії, Ольга Трофімцева, керівниця сектору сільського господарства та Агропродовольчої платформипрезентували міжнародній спільноті актуальні дані поточного стану органічного сектору, зокрема в Україні, та експортні можливості виробників органічної продукції в умовах повномасштабної війни. Крім того, у панельних дискусіях взяли участь, Олена Дейнеко, голова правління ГС «Органічна ініціатива», Сергій Галашевський, директор органу сертифікації «Органік Стандарт», Доріан Шрьопер, представник німецької торговельної компанії Dobro Commodities, яка імпортує органічну продукцію з України, а також представники українських компаній-експортерів, Ірина Колесник, «Укролія» та Алла Пономаренко, ТОВ «Альта Країна» (Катанзаро Євразія, ТОВ). Національний павільйон України на BIOFACH 2025 організований асоціацією «Ягідництво України» та державною установою «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», національним проєктом Дія.Бізнес, під патронатом Міністерства аграрної політики та продовольства України й за підтримки:
Про Національний павільйон України на BIOFACH 2025 на вебсайтах організаторів:
Фото Національного павільйону України наBIOFACH 2025можна завантажити запосиланням. |
Пропонуємо вамдляознайомлення тавикористанняінфографіки і таблиці, які були перекладені українською мовою в рамках нашої програмиQFTP, зі щорічної книгиFiBL-IFOAM«Світ органічного сільського господарства. Статистика та нові тенденції 2025» (The World of Organic Agriculture (WOA) - Statistics and Emerging Trends 2025 (fibl.org)), а саме: Інфографіки ·Органічне виробництво в світі(оригінал –англ. мовою) ·Продажі органічної продукції в світі(оригінал –англ. мовою) ·Органічні виробники в світі(оригінал –англ. мовою) ·Органічні сільськогосподарські угіддя в світі(оригінал –англ. мовою) ·Органічне сільське господарство в ЄС(оригінал –англ. мовою) ·Органічне виробництво в Європі(оригінал –англ. мовою) ·Продажі органічної продукції в Європі(оригінал –англ. мовою) ·Органічні сільськогосподарські угіддя в Європі(оригінал –англ. мовою) ·Імпорт органічної продукції в світі(оригінал –англ. мовою) ·Імпорт органічної продукції до ЄС і США(оригінал –англ. мовою) Таблиці
На основі вказаних нижче медіа-релізівOrganicInfoпідготували статтю:Світовий органічний ринок 2025: динаміка та тренди Медіа-релізи книги англійською, німецькою та французькою мовами: : ·FiBL - Global organic area nears 99 million hectares – organic market back on track. ·FiBL - Almost 11 percent of agricultural land in the European Union is organically farmed. Завантажити книгу:organic-world.net - Download |
Протягом 2024 року було напрацьовано та розповсюджено низку інформаційних матеріалів на органічну тему, якими ви можете користуватися за потреби: 1.Інфографіка за результатамиДослідження органічного ринку в Україні 2023року, внутрішній ринок: ·Площі під органічним виробництвом 2016-2023 рр.; ·Кількість органічних операторів 2016-2023 рр.; ·Продажі органічної продукції за 2018-2023 рр.: внутрішній ринок; ·Внутрішній ринок органічної продукції в Україні, 2023 р.; ·Обсяги реалізованої продукції (ключові продуктові групи, 2023 р.). 2.Інфографіка за результатами Дослідження органічного ринку в Україні 2023 року, експорт: ·Експорт української органічної продукції (огляд, 2023 р.); ·Продажі органічної продукції за 2016-2023 рр.: зовнішній ринок; ·Експорт української органічної продукції в ЄС (країни, 2023 р.); ·Експорт органічної продукції з України: ТОП 10 експортованих продуктів (світ, 2023 р.); ·Експорт органічної продукції з України: ТОП 10 експортованих продуктів (ЄС, 2023 р.); ·Експорт української органічної продукції у світі (країни, 2023 р.). 3.Підготовлені: ·Методичні рекомендації щодо використання державного логотипа; ·Стаття«Переваги вибору сертифікованих органічних продуктів для школярів» для платформи ЗнаЇмо; ·Поширені запитання щодо правил виробництва, обігу та маркування органічної продукції. 4.Оновлені: ·Каталог українських експортерів органічної продукції 2024 ·Перелік допоміжних продуктів та методів 2024. 5.Перекладені українською мовою: ·Поширені запитання щодо правил органічного виробництва ЄС. 6.Створені та оновлені статті на Вікіпедії: ·Сертифікація органічних продуктів; ·Законодавство в галузі органічного сільського господарства. |
Вищезгадані матеріали були розроблені / перекладені і розповсюджені учасниками українського органічного сектору, представниками органів державної влади за підтримки Швейцарії в межах швейцарсько-української програми«Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP), що впроваджуєтьсяДослідним інститутом органічного сільського господарства(FiBL, Швейцарія) у партнерстві ізSAFOSO AG(Швейцарія), та інших міжнародних партнерів із розвитку. |
Заохочуємо вас ділитисявищезгаданимиздобутками органічного сектору України із вашими колегами та партнерами. |
Більше інформації доступно на сайтіOrganicInfo.ua. |