Нарешті весна, а отже - традиційне пожвавлення не лише в природі.
Звично інформаційний агросезон в Україні відкрили наприкінці лютого одразу три щорічні виставки, об’єднані спільною назвою «АгроВесна». Звісно, ми там побували. Гортаючи наш журнал, ви дізнаєтесь про деякі події виставкових заходів, найцікавіші на наш погляд. Але хочу звернути увагу на іншу порічну зустріч.
У перший день березня, як водиться, Миронівський інститут пшениці ім. В.М. Ремесла зібрав керівників і головних агрономів господарств усіх форм власності з Київської, Черкаської, Чернігівської, Дніпропетровської, Хмельницької, Сумської та інших областей країни.
Здавалось би, звичайна подія - семінар-навчання «Сучасні сорти миронівської селекції та реалізація потенціалу їх продуктивності». Буденна розмова про сорти і технології, ефективність вирощування зернових та інновації у сфері виробництва. Втім, серед почутого була справжня родзинка і для учасників навчання, і для селекціонерів МІП - повідомлення Світлани Каленської. Завідувач кафедри рослинництва НУБіП України, доктор сільськогосподарських наук, професор, член-кореспондент НААН розповіла про результати Європейського конкурсу технологій вирощування пшениці озимої.
Виявляється, торік представники НУБіП взяли участь у цьому конкурсі та в міжнародній виставці DLGFeldtage-2018 у Східній Німеччині. Там демонструвались сорти разом із технічним супроводом їх вирощування. На конкурс представили 19 європейських технологій, в тому числі й нашу базову із сортом озимої пшениці Світанок Миронівський. Німецькі та українські вчені й показали його на виставці, адже миронівський сорт навіть за екстремально посушливих умов осінньої сівби в Німеччині повністю виколосився у червні, забезпечивши урожайність понад 6 т/га і прибуток 722 євро/га. При цьому поступився лише одному (!) німецькому сорту. Як результат, лідер DLGFeldtage-2018 - Світанок Миронівський - зацікавив зерновиробників багатьох європейських країн. Особливо з північної частини Європи.
Отже, вміємо. Але не маємо таких властивостей характеру як настирливість, надокучливість і навіть агресивність. Можливо, я і помиляюсь, та у час цифрових технологій просто необхідно виборювати для себе/свого продукту «місце під сонцем». Потрібно тямити, як закріпити гарний результат і цікаво запропонувати його споживачеві. Бо саме з маленьких перемог, як відомо, складається великий успіх.
І більш ніж переконана: кожне конкретне господарство, підприємство, установа мають здобутки, про які варто розповісти іншим. Давайте спробуємо зробити це разом. Пишіть нам чи дзвоніть. Будемо раді допомогти.
З повагою,
Наталія Черешинська,
головний редактор
nn@a7d.com.ua