Аграрний тиждень. Україна
» » ДО ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ УРЯДОМ ЗАВДАНЬ ГОТОВИЙ
» » ДО ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ УРЯДОМ ЗАВДАНЬ ГОТОВИЙ

    ДО ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ УРЯДОМ ЗАВДАНЬ ГОТОВИЙ


    Закупівлі. Як відомо, Аграрний фонд займається виконанням державних програм формування продовольчого резерву об'єктів державного цінового регулювання, надання бюджетних позик сільгоспвиробникам у межах режиму державних заставних закупівель. Отже, з'ясувати, які проблеми виникають у процесі роботи фонду і якими можуть бути його можливості, ми спробували у голови АФ Теофіла БАУЕРА.

    Слід зазначити, що Аграрному фонду вдалося накопичити чималий досвід у виконанні своїх завдань. Так, зокрема, у 2006/07 маркетинговому році до продовольчого резерву закуплено 265 тисяч тонн зерна, виробникам надано бюджетних позик на 138,5 млн. грн. Проте, вказані показники дещо не відповідають можливостям Аграрного фонду.

    – Основною проблемою, – вважає Теофіл Бауер, – є недосконалий механізм ціноутворення, відсутність максимально наближеної до безпосередніх виробників інфраструктури зберігання зерна, сертифікованих складів. Наприклад, приватні зерносклади у Запорізькій, Одеській, Полтавській, Харківській областях відмовлялися приймати зерно від сільгоспвиробників при його продажу Аграрному фонду. Недосконала робота з виконання державних програм і з боку регіональних відділень самого Аграрного фонду. Та й чого гріха таїти – недостатньо уваги та усвідомлення важливості питання з боку органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування, принаймні, окремих регіонів держави.

    Теофіле Йозефовичу, в міру того, як проблеми виявляються, яких заходів ви вживаєте для виправлення ситуації, вдосконалення роботи Аграрного фонду?
    – Беручи до уваги пропозиції регіонів, розуміючи, що більшість сільгосптоваровиробників відчувають гостру потребу в обігових коштах для придбання матеріально-технічних засобів на період осінніх і весняних польових робіт, збиральної кампанії, плануємо перейти на форвардну закупівлю продовольчих ресурсів. Це дасть змогу вийти на більш пристойний та цивілізований ринок зерна, поставити Аграрний фонд у рівні умови з іншими зернотрейдерами. Проект Постанови Кабінету Міністрів з відповідними пропозиціями зараз на розгляді у зацікавлених відомствах. Форвардні контракти укладатимуться винятково з виробниками сільськогосподарської продукції. Придбання товару проводитиметься за фіксованою ціною під час укладання контракту, плата за який становитиме 50% від його вартості на момент укладання біржових контрактів. Особливістю цих контрактів є страхування учасниками ризиків, визначення міри відповідальності у разі невиконання умов контракту, що утримуватиме операторів від будь-яких намірів зловживання.

    Які, на Ваш погляд, перспективи Аграрного фонду у цьому маркетинговому році?
    – В цілому Аграрний фонд, за відповідного фінансування, а при ціноутворенні на об'єкти державного цільового регулювання – максимального врахування кон'юнктури ринку зберігання зерна, готовий до виконання поставлених завдань.
    Значною мірою цьому сприятиме своєчасне доведення до сільгосптоваровиробників, інших учасників ринку правових нормативних документів з даних питань. Кабінет Міністрів України уже прийняв перелік об'єктів державного цінового регулювання на наступний маркетинговий рік. Тому важливо було б до 1 червня цього року видати відповідні розпорядження Кабінету Міністрів України та Міністерства аграрної політики України щодо регулювання ринку зерна у 2007 році. Регіони ж слід поінформувати про обсяги закупівель до державного продовольчого резерву з виділенням необхідних коштів, а також на зберігання, доробку зерна, його страхування, розподіл бюджетних позик в межах режиму державних заставних закупівель зерна врожаю 2007 року.
    Із метою координації і збалансування дій основних державних зернотрейдерів (Аграрний фонд, Держпродрезерв, ДАК «Хліб України») доцільним є розподіл між ними квот на об'єкти державного цінового регулювання по видах і обсягах заготівель, відповідно поставивши їх в рівні умови, насамперед, при ціноутворенні. Очікуємо також на швидке вирішення питання запровадження форвардних операцій.
    На думку фахівців, в перспективі слід запровадити державне замовлення на об'єкти державного цінового регулювання та переходити на контрактну основу державних та інших закупівель. Причому контракти повинні укладатися до посівної і на початку бюджетного року.

    Підготував Дмитро ПЕКАРЧУК





    Схожі новини
  • Кабінет Міністрів ухвалив постанову про формування державного інтервенційного фонду
  • Рада розширила повноваження Аграрного фонду
  • Продовольча безпека – завдання Аграрного фонду
  • Питання діяльності Аграрного фонду
  • Уряд запроваджує державні форвардні закупівлі зерна

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ДО ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ УРЯДОМ ЗАВДАНЬ ГОТОВИЙ


Закупівлі. Як відомо, Аграрний фонд займається виконанням державних програм формування продовольчого резерву об'єктів державного цінового регулювання, надання бюджетних позик сільгоспвиробникам у межах режиму державних заставних закупівель. Отже, з'ясувати, які проблеми виникають у процесі роботи фонду і якими можуть бути його можливості, ми спробували у голови АФ Теофіла БАУЕРА.

Слід зазначити, що Аграрному фонду вдалося накопичити чималий досвід у виконанні своїх завдань. Так, зокрема, у 2006/07 маркетинговому році до продовольчого резерву закуплено 265 тисяч тонн зерна, виробникам надано бюджетних позик на 138,5 млн. грн. Проте, вказані показники дещо не відповідають можливостям Аграрного фонду.

– Основною проблемою, – вважає Теофіл Бауер, – є недосконалий механізм ціноутворення, відсутність максимально наближеної до безпосередніх виробників інфраструктури зберігання зерна, сертифікованих складів. Наприклад, приватні зерносклади у Запорізькій, Одеській, Полтавській, Харківській областях відмовлялися приймати зерно від сільгоспвиробників при його продажу Аграрному фонду. Недосконала робота з виконання державних програм і з боку регіональних відділень самого Аграрного фонду. Та й чого гріха таїти – недостатньо уваги та усвідомлення важливості питання з боку органів державної виконавчої влади і місцевого самоврядування, принаймні, окремих регіонів держави.

Теофіле Йозефовичу, в міру того, як проблеми виявляються, яких заходів ви вживаєте для виправлення ситуації, вдосконалення роботи Аграрного фонду?
– Беручи до уваги пропозиції регіонів, розуміючи, що більшість сільгосптоваровиробників відчувають гостру потребу в обігових коштах для придбання матеріально-технічних засобів на період осінніх і весняних польових робіт, збиральної кампанії, плануємо перейти на форвардну закупівлю продовольчих ресурсів. Це дасть змогу вийти на більш пристойний та цивілізований ринок зерна, поставити Аграрний фонд у рівні умови з іншими зернотрейдерами. Проект Постанови Кабінету Міністрів з відповідними пропозиціями зараз на розгляді у зацікавлених відомствах. Форвардні контракти укладатимуться винятково з виробниками сільськогосподарської продукції. Придбання товару проводитиметься за фіксованою ціною під час укладання контракту, плата за який становитиме 50% від його вартості на момент укладання біржових контрактів. Особливістю цих контрактів є страхування учасниками ризиків, визначення міри відповідальності у разі невиконання умов контракту, що утримуватиме операторів від будь-яких намірів зловживання.

Які, на Ваш погляд, перспективи Аграрного фонду у цьому маркетинговому році?
– В цілому Аграрний фонд, за відповідного фінансування, а при ціноутворенні на об'єкти державного цільового регулювання – максимального врахування кон'юнктури ринку зберігання зерна, готовий до виконання поставлених завдань.
Значною мірою цьому сприятиме своєчасне доведення до сільгосптоваровиробників, інших учасників ринку правових нормативних документів з даних питань. Кабінет Міністрів України уже прийняв перелік об'єктів державного цінового регулювання на наступний маркетинговий рік. Тому важливо було б до 1 червня цього року видати відповідні розпорядження Кабінету Міністрів України та Міністерства аграрної політики України щодо регулювання ринку зерна у 2007 році. Регіони ж слід поінформувати про обсяги закупівель до державного продовольчого резерву з виділенням необхідних коштів, а також на зберігання, доробку зерна, його страхування, розподіл бюджетних позик в межах режиму державних заставних закупівель зерна врожаю 2007 року.
Із метою координації і збалансування дій основних державних зернотрейдерів (Аграрний фонд, Держпродрезерв, ДАК «Хліб України») доцільним є розподіл між ними квот на об'єкти державного цінового регулювання по видах і обсягах заготівель, відповідно поставивши їх в рівні умови, насамперед, при ціноутворенні. Очікуємо також на швидке вирішення питання запровадження форвардних операцій.
На думку фахівців, в перспективі слід запровадити державне замовлення на об'єкти державного цінового регулювання та переходити на контрактну основу державних та інших закупівель. Причому контракти повинні укладатися до посівної і на початку бюджетного року.

Підготував Дмитро ПЕКАРЧУК





Схожі новини
  • Кабінет Міністрів ухвалив постанову про формування державного інтервенційного фонду
  • Рада розширила повноваження Аграрного фонду
  • Продовольча безпека – завдання Аграрного фонду
  • Питання діяльності Аграрного фонду
  • Уряд запроваджує державні форвардні закупівлі зерна

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.