Аграрний тиждень. Україна
» » ЛІТО НА КОЛЕСАХ: ЗРУЧНОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКИ
» » ЛІТО НА КОЛЕСАХ: ЗРУЧНОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКИ

    ЛІТО НА КОЛЕСАХ: ЗРУЧНОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКИ


    alt     Літо – найкраща пора для відпочинку, а отже - для цікавих подорожей, оздоровлення. Саме в цей час помітно зростають пасажиропотоки на всіх видах транспорту, збільшується кількість автомобілів на дорогах і, як свідчить офіційна статистика, частішають дорожньо-транспортні пригоди.

              Хоч як то прикро, але чимало ДТП закінчується тяжкими каліцтвами, або й загибеллю людей. В Україні близько 70% аварій відбуваються в містах, 30% - в сільській місцевості. Причому від 40 до 50% постраждалих – пішоходи. Найчастіше це люди віком від 15 до 44 років, тобто економічно найактивніше населення країни.      

    Ці цифри прозвучали під час недавнього семінару, проведеного в представництві Світового банку в Україні. Учасникам заходу було представлено звіт «Протистояння “смерті на колесах”: забезпечення безпеки дорожнього руху в Європі та Середній Азії».        

    Дорожньо-транспортний травматизм, зазначається у звіті, вже входить до десятки головних причин смертності в Україні. Разом із Казахстаном, Російською Федерацією, Киргизією й Литвою наша країна має найвищі в регіонах Європи й Середньої Азії показники смертності від ДТП - понад 20 осіб на 100 тисяч населення. Тоді як у більшості країн Європейського Союзу цей показник становить менше п'яти загиблих.

    Отже, проблема потребує уваги з боку влади й всього суспільства. Та поки що нею більше переймаються лише громадські організації, передусім - Асоціація безпеки дорожнього руху, й засоби масової інформації, - констатували учасники семінару в українському представництві Світового банку. Тим часом недавня резолюція ООН, якою 2011-2020 роки проголошено «Десятиліттям дій за безпеку дорожнього руху», закликає уряди країн вжити усіх можливих

     

    altзаходів, щоб зробити дороги безпечними. Для цього треба, насамперед, усунути причини ДТП. Серед найголовніших в нашій країні директор представництва Світового банку в справах України, Білорусі та Молдови Мартін Райзер назвав незадовільний стан доріг і низьку культуру поведінки водіїв.

    - Створення якісних доріг – це перше завдання. Друге, не менш важливе, - це мотивування людей до дотримання правил дорожнього руху, - підкреслив М. Райзер. – Сучасно облаштовані та швидкі шляхи без цієї умови можуть навіть спричинити зростання рівня травматизму та смертності учасників дорожнього руху.

    У звіті Світового банку чітко визначено головні чинники ризику виникнення ДТП. Це, передусім, неправильне проектування доріг (не передбачені переходи або доріжки для пішоходів); відсутність ефективного законодавства та заходів щодо забезпечення належного стану транспортного засобу, знань і навичок у тих, хто сідає за кермо; поведінка водіїв: перевищення швидкості, невикористання пасків безпеки й дитячих крісел, кермування в нетверезому стані, користування під час водіння мобільними телефонами.

    За прогнозом Світового банку, тенденція до збільшення кількості автотранспортних засобів на дорогах збережеться. І якщо не вжити ефективних і комплексних заходів, то Україну очікують ще масштабніші втрати людських життів від ДТП. Тому Уряду потрібно скоординувати зусилля відповідних галузевих міністерств й визначити безпеку дорожнього руху одним з пріоритетних завдань, - вважають у Світовому банку.

    Власне, цього добивається і Всеукраїнська громадська організація «Асоціація безпеки дорожнього руху». Виступаючи на згаданому семінарі, голова координаційної Ради асоціації, народний депутат України Олександр Скибінецький

     

    altзазначив, що потрібно прийняти Державну програму забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2010-2016 роки. Вона має бути спрямована на вдосконалення системи управління безпекою дорожнього руху та базуватися на пріоритетних заходах по забезпеченню охорони життя і здоров'я громадян.

     У рамках програми потрібно реалізувати комплекс взаємопов’язаних заходів. Зокрема, удосконалити: державну систему управління безпекою дорожнього руху (БДД), профілактичну та освітню діяльність у сфері БДД, науково-технічне забезпечення безпеки дорожнього руху тощо.

    - Це непрості завдання, - наголосив Скибінецький. – Для їх вирішення потрібна політична воля. Зміни можливі лише за підтримки державних законодавчих і виконавчих органів, і нехай ці зміни будуть не надто швидкими, але Україна вже нині має робити впевнені кроки у цьому напрямку. Водночас, потрібно виховувати культуру поведінки учасників дорожнього руху. Насамперед - вдосконалювати рівень підготовки водіїв. Бо поки що вся робота зводиться головним чином до збирання штрафів.

    Директор Департаменту безпеки Міністерства транспорту та зв'язку України Юрій Гержод переконаний: аби зменшити кількість ДТП, потрібно мати єдиноточну статистику в галузі безпеки дорожнього руху, на яку можна було б спиратися, як на офіційну. Статистичні дані з різноманітних ресурсів надто різняться. І це є однією з проблем. Не все гаразд і в справі розслідування ДТП. Інформація, яка надходить в аналіз, включає склад злочину та винних у ньому, а до самих причин ДТП ніхто не докопується.

    Як, бачимо, проблем у галузі безпеки дорожнього руху чимало. Розв’язати їх самотужки Україні буде вкрай складно. Як повідомив Мартін Райзер, Світовий банк при партнерській участі інших установ, таких як Всесвітня організація охорони здоров'я, Комісія із глобальної безпеки дорожнього руху, Глобальне партнерство з безпеки дорожнього руху готові надати технічну й фінансову підтримку українському Уряду в реалізації національних планів з безпеки дорожнього руху відповідно до резолюції ООН: «Десятиліття дій за безпеку дорожнього руху в 2011-2020 роках».

             Але щоб одержати цю допомогу, потрібно вже нині зробити низку конкретних кроків у галузі безпеки дорожнього руху. Передусім, прийняти Національну програму і залучити до її виконання державні структури, громадські організації, бізнес.

            

     

                                          Юлія ШАПОВАЛЕНКО,

                                          ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху»





    Схожі новини
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • №42 (254)
  • Роль страхового ринку у вирішенні проблеми безпеки дорожнього руху
  • Кошти витрачаються, аварійність зростає
  • Зробити дорожній рух безпечнішим

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ЛІТО НА КОЛЕСАХ: ЗРУЧНОСТІ ТА НЕБЕЗПЕКИ


alt     Літо – найкраща пора для відпочинку, а отже - для цікавих подорожей, оздоровлення. Саме в цей час помітно зростають пасажиропотоки на всіх видах транспорту, збільшується кількість автомобілів на дорогах і, як свідчить офіційна статистика, частішають дорожньо-транспортні пригоди.

          Хоч як то прикро, але чимало ДТП закінчується тяжкими каліцтвами, або й загибеллю людей. В Україні близько 70% аварій відбуваються в містах, 30% - в сільській місцевості. Причому від 40 до 50% постраждалих – пішоходи. Найчастіше це люди віком від 15 до 44 років, тобто економічно найактивніше населення країни.      

Ці цифри прозвучали під час недавнього семінару, проведеного в представництві Світового банку в Україні. Учасникам заходу було представлено звіт «Протистояння “смерті на колесах”: забезпечення безпеки дорожнього руху в Європі та Середній Азії».        

Дорожньо-транспортний травматизм, зазначається у звіті, вже входить до десятки головних причин смертності в Україні. Разом із Казахстаном, Російською Федерацією, Киргизією й Литвою наша країна має найвищі в регіонах Європи й Середньої Азії показники смертності від ДТП - понад 20 осіб на 100 тисяч населення. Тоді як у більшості країн Європейського Союзу цей показник становить менше п'яти загиблих.

Отже, проблема потребує уваги з боку влади й всього суспільства. Та поки що нею більше переймаються лише громадські організації, передусім - Асоціація безпеки дорожнього руху, й засоби масової інформації, - констатували учасники семінару в українському представництві Світового банку. Тим часом недавня резолюція ООН, якою 2011-2020 роки проголошено «Десятиліттям дій за безпеку дорожнього руху», закликає уряди країн вжити усіх можливих

 

altзаходів, щоб зробити дороги безпечними. Для цього треба, насамперед, усунути причини ДТП. Серед найголовніших в нашій країні директор представництва Світового банку в справах України, Білорусі та Молдови Мартін Райзер назвав незадовільний стан доріг і низьку культуру поведінки водіїв.

- Створення якісних доріг – це перше завдання. Друге, не менш важливе, - це мотивування людей до дотримання правил дорожнього руху, - підкреслив М. Райзер. – Сучасно облаштовані та швидкі шляхи без цієї умови можуть навіть спричинити зростання рівня травматизму та смертності учасників дорожнього руху.

У звіті Світового банку чітко визначено головні чинники ризику виникнення ДТП. Це, передусім, неправильне проектування доріг (не передбачені переходи або доріжки для пішоходів); відсутність ефективного законодавства та заходів щодо забезпечення належного стану транспортного засобу, знань і навичок у тих, хто сідає за кермо; поведінка водіїв: перевищення швидкості, невикористання пасків безпеки й дитячих крісел, кермування в нетверезому стані, користування під час водіння мобільними телефонами.

За прогнозом Світового банку, тенденція до збільшення кількості автотранспортних засобів на дорогах збережеться. І якщо не вжити ефективних і комплексних заходів, то Україну очікують ще масштабніші втрати людських життів від ДТП. Тому Уряду потрібно скоординувати зусилля відповідних галузевих міністерств й визначити безпеку дорожнього руху одним з пріоритетних завдань, - вважають у Світовому банку.

Власне, цього добивається і Всеукраїнська громадська організація «Асоціація безпеки дорожнього руху». Виступаючи на згаданому семінарі, голова координаційної Ради асоціації, народний депутат України Олександр Скибінецький

 

altзазначив, що потрібно прийняти Державну програму забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2010-2016 роки. Вона має бути спрямована на вдосконалення системи управління безпекою дорожнього руху та базуватися на пріоритетних заходах по забезпеченню охорони життя і здоров'я громадян.

 У рамках програми потрібно реалізувати комплекс взаємопов’язаних заходів. Зокрема, удосконалити: державну систему управління безпекою дорожнього руху (БДД), профілактичну та освітню діяльність у сфері БДД, науково-технічне забезпечення безпеки дорожнього руху тощо.

- Це непрості завдання, - наголосив Скибінецький. – Для їх вирішення потрібна політична воля. Зміни можливі лише за підтримки державних законодавчих і виконавчих органів, і нехай ці зміни будуть не надто швидкими, але Україна вже нині має робити впевнені кроки у цьому напрямку. Водночас, потрібно виховувати культуру поведінки учасників дорожнього руху. Насамперед - вдосконалювати рівень підготовки водіїв. Бо поки що вся робота зводиться головним чином до збирання штрафів.

Директор Департаменту безпеки Міністерства транспорту та зв'язку України Юрій Гержод переконаний: аби зменшити кількість ДТП, потрібно мати єдиноточну статистику в галузі безпеки дорожнього руху, на яку можна було б спиратися, як на офіційну. Статистичні дані з різноманітних ресурсів надто різняться. І це є однією з проблем. Не все гаразд і в справі розслідування ДТП. Інформація, яка надходить в аналіз, включає склад злочину та винних у ньому, а до самих причин ДТП ніхто не докопується.

Як, бачимо, проблем у галузі безпеки дорожнього руху чимало. Розв’язати їх самотужки Україні буде вкрай складно. Як повідомив Мартін Райзер, Світовий банк при партнерській участі інших установ, таких як Всесвітня організація охорони здоров'я, Комісія із глобальної безпеки дорожнього руху, Глобальне партнерство з безпеки дорожнього руху готові надати технічну й фінансову підтримку українському Уряду в реалізації національних планів з безпеки дорожнього руху відповідно до резолюції ООН: «Десятиліття дій за безпеку дорожнього руху в 2011-2020 роках».

         Але щоб одержати цю допомогу, потрібно вже нині зробити низку конкретних кроків у галузі безпеки дорожнього руху. Передусім, прийняти Національну програму і залучити до її виконання державні структури, громадські організації, бізнес.

        

 

                                      Юлія ШАПОВАЛЕНКО,

                                      ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху»





Схожі новини
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • №42 (254)
  • Роль страхового ринку у вирішенні проблеми безпеки дорожнього руху
  • Кошти витрачаються, аварійність зростає
  • Зробити дорожній рух безпечнішим

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.