Як гадаєте: чи можуть два Герої України - один - аграрій, а другий - суднобудівник - створити спільний проект? Виявляється, можуть. Якщо аграрій - Олексій Вадатурський, а суднобудівник - Микола Романчук.
Обидва - професіонали власної справи. Обидва переймаються проблемами рідної країни. Очевидно тому й вирішують наймасштабніші з тих, до яких «не доходять руки» у держави.
Місяць тому ці два керівники авторитетних компаній об'єднали зусилля і домовились започаткувати новий проект. Його мета - відродити славу Дніпра як великої транспортної артерії України. У березні ще тільки планували, а вже 2 квітня зробили перший реальний крок.
У затишному кафе СП «Нібулон» ніде було яблуку впасти. На визначну подію прибуло чимало гостей зі столиці, з регіонів, з міста кораблів. Ще більше було журналістів. Бо подія того варта: генеральний директор ТОВ СП "Нібулон", Герой України Олексій Вадатурський і генеральний директор ВАТ „Вадан Ярдс Океан", Герой України Микола Романчук скріпили своїми підписами угоду про будівництво 24 барж змішаного (ріка-море) плавання.
- Ми сьогодні даємо старт новому інвестиційному проекту у 150 тис. доларів, - наголосив Олексій Вадатурський. - Це дозволить створити додатково одну тисячу робочих місць тільки в наших стурктурах, які успішно працюють в північному регіоні України, а також у Полтавській, Дніпропетровській, Черкаській та Запорізькій областях. Зараз суспільство не потрібно переконувати у тому, що аграрний сектор може стати локомотивом економіки. І наш проект - реальний крок на підтвердження цього. Укладаючи контракт, ми даємо суднобудівельникам віру та впевненість у завтрашньому дні, бо незабаром запрацюють усі суднобудівельні підприємства Миколаєва. Наше замовлення виконуватимуть і українські металурги.
За 18 років роботи «Нібулон» постійно розвивався. Сьогодні ми - найбільший платник податків у Миколаївській області, найбільший зернотрейдер в Україні. Незабаром приєднаємо собі й назву суднобудівельника, адже прагнемо відновити перевезення вантажів Дніпром. Для цього й будуємо баржі, які за проектом є принципово новими та враховують всі тонкощі русла ріки. Тож новий проект працюватиме не лише на економіку нашого підприємства, а й на економіку всієї держави.
У тому, що подія важлива і знакова як для регіону, так і для України, говорили всі запрошені. Скажімо, голова Миколаївської обласної держадміністрації Олексій Гаркуша підкреслив, що «...ми - зернова держава, та багато в чому залежимо від іноземних зернотрейдерів. Нинішній крок - єдиний приклад інвестування в розвиток власного флоту, бо його створення виведе на якісно новий рівень вітчизняний зерновий бізнес. Це приклад для всіх, як потрібно працювати, сприяючи бізнесу задля вирішення у тому числі соціальних і психологічних проблем у регіоні ».
Передавши вітання всім учасникам урочистої події від міністра аграрної політики України Юрія Мельника, його заступник Олександр Шевченко сказав:
- Україна повинна бути житницею всього світу, але поки що повільно просувається до цієї мети. Та саме завдяки таким солідним компаніям, як «Нібулон», ми прискорюємо рух в цьому напрямку. Адже в «Нібулоні» якщо замислили щось, то реалізовують ідею швидко. Побудова флоту - надзвичайно цікава ідея, яка з Божого благословення буде успішно реалізована. Ви розпочинаєте нову справу в дуже складних економічних умовах, та саме вона завершить серйозний етап розвитку компанії - побудову логістики виробництва і реалізації зерна. Тож бажаю вам сім футів під кілем!
На глибоке переконання мера міста Миколаєва Володимира Чайки, спільний проект двох професіоналів з різних сфер діяльності для об'єднання потенціалу різних галузей повинен стати прикладом для наслідування не тільки в Україні.
До речі, ТОВ СП "Нібулон", а головне - його генеральний директор Олексій Вадатурський, досить прискіпливо поставився до претендентів на виконання свого замовлення. Спочатку оголосили тендер на виконання проекту. Потрібно було врахувати основні габарити барж, теперішні глибини ріки (за двадцять років рівень води в Дніпрі знизився на 1 метр), розміри шлюзів тощо. Тож серед восьми конструкторських бюро перемогу виборола компанія «Торола Дизайн Груп». Вона не лише гарантувала виконання всіх вимог, а й запропонувала оригінальну ідею виконання люкових закриттів.
Про масштабність будівництва свідчать такі цифри: знадобиться 23,5 тис. т спеціальної кораблебудівної сталі (350 залізничних вагонів). Цього достатньо для будівництва двох суден типу Panamax (судна максимальних розмірів, які можуть заходити до портів м. Миколаєва.). Якщо цю кількість металу розкласти як один лист, то його площа склала би 262320 кв. м (це 26 га землі або площа 37-ми футбольних полів). Щоб із розрізнених листів металу збудувати баржі, спеціально сертифіковані Регістром судноплавства, висококваліфіковані зварники виконають 360 км зварних швів. Для потрібної міцності суден буде наварено 144 км ребер жорсткості, включаючи полособульб і сталеву смугу. Довжина однієї баржі - 90, висота - 5,2, ширина - 16 метрів. Кожна з них матиме по два трюми й міститиме 4,5 тис. т зерна. Якщо зчіпити всі баржі, які планується побудувати, то довжина «нібулонівського каравану» складе майже 3 кілометри.
Вистачить роботи і металургам. Метал постачатимуть з Донецької і Луганської областей - Краматорський та Алчевський металургійні комбінати і «Азовсталь».
Протягом року на будівництві барж буде задіяно 50% персоналу заводу «Вадан Ярдс Океан» (сьогодні тут працює 4 тис. кораблебудівельників).
- Перший крок - побудова несамохідних барж - правильний, - підкреслив генеральний директор ВАТ „Вадан Ярдс Океан" Микола Романчук. - І ми не підведемо «Нібулон». Але ми претендуватимемо й на те, щоб будувати для компанії повнокомплектні судна. Вони потрібні АПК України. Я давно знаю Олексія Опанасовича, він професійно займається агровиробництвом, але я навіть не сподівався, що він ще й будуватиме кораблі і відроджуватиме судноплавство. Та я радий, що ми робитимемо спільну справу.
Між іншим, в рамках проекту планується також збудувати річкові термінали, побудувати та закупити буксирний флот (14 річкових і морських буксирів), адже баржі здійснюватимуть перехід з однієї ріки в іншу - морем. Районами навігації будуть річки Чорноморсько-Азовського басейну: Дніпро, Південний Буг, Дунай, Волга. Заплановані обсяги річкових перевезень зерна складатимуть понад 1 млн. т на рік.
Баржі та буксири будуть зареєстровані в Миколаєві, будуватимуться й експлуатуватимуться під наглядом Регістра судноплавства України і ходитимуть під українським прапором. Тож по своїй структурі це вже буде судоходна компанія «Нібулону», в якій додатково створять майже 800 робочих місць.
Створення власного флоту здешевить логістику виробництва зерна, значно зекономить його перевезення (у порівнянні з автомобільним і залізничним транспортом), дозволить розвантажити автомагістралі. Безумовно, від цього виграють і сільгоспвиробники ряду областей, адже закупівельні ціни за зерно в цих регіонах будуть наближені до закупівельних цін морських портів України, що в умовах кризи є надто актуальним.
Тож підписання угоди про започаткування «Нібулоном» транспортного флоту всі пристуні визнали надзвичайно важливою подією. До теплих слів і побажань обом директорам приєдналися виконавчий директор Української аграрної конфедерації Сергій Стоянов, начальник Управління проектного фінансування та програм міжнародних фінансових організацій Укрексімбанку Ільдар Усманов, перший заступник генерального директора Регістра судноплавства України Сергій Фадєєв та ще багато інших гостей.
22 травня, як повідомив нам Микола Романчук, усі бажаючі зможуть побачити закладку перших чотирьох барж, а вже у серпні - перша з них буде спущена на воду.