Аграрний тиждень. Україна
» » » Узаконені правила для органіки
» » » Узаконені правила для органіки

    Узаконені правила для органіки


    19 вересня Верховна Рада, прийнявши Закон «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини» (№9707), нарешті врегулювала органічне виробництво в Україні. За багато років законопроект не вперше виносився на розгляд парламенту і лише на п’ятій спробі отримав потрібну кількість голосів народних обранців.

     

    Документ контролює правові, економічні та соціальні основи ведення органічного виробництва сільгосппродукції, зокрема, продуктів харчування. Тепер у цій галузі передбачається поетапний контроль, інспектування та обов’язкова сертифікація.

    Закон визначає, що при виробництві органічної продукції та сировини виключається використання і застосування хімічно синтезованих речовин, консервантів, синтезованих барвників, гормонів, антибіотиків, ароматизаторів, стабілізаторів, підсилювачів смаку, генетично модифікованих організмів, похідних таких організмів і продуктів, вироблених із зазначених організмів.

    Виробляти органічну продукцію і сировину можуть підприємства будь-якої форми власності та організації, які отримали необхідний сертифікат і включені до Реєстру виробників агропродукції. Реєстр веде Мінагропрод і повинен публікувати його в ЗМІ та на своєму офіційному сайті.

    Сертифікування виробників органічної продукції здійснюється сертифікаційними комісіями при Мінагропроді або при спеціальній компанії, яку вибирає профільне міністерство. Закон установлює кваліфікаційні вимоги до такої сертифікаційної компанії і неодмінно жорсткі вимоги до інспекторів, які здійснюватимуть перевірку виробництва.

    Також законом встановлюються загальні правила виробництва, транспортування та реалізації органічної продукції, зокрема, її обов'язкове маркування при реалізації.

    За словами менеджера Швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Наталії Прокопчук, позитив у прийнятті закону про органіку полягає у тому, що він розпочне формування нормативно-правової бази у сфері органічних харчових продуктів та органічного сільського господарства. «Насамперед, закон повинен формувати основоположні вимоги для органічного сільського господарства в Україні й захищати виробників та гарантувати споживачам органічної продукції відсутність бажання недобросовісних виробників використовувати незахищений термін «органічний продукт» на упаковці та відповідальність за оману споживача з їхнього боку», - зазначає пані Наталя.

    Та на думку представників Швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», згадуваний закон потребує ще загального доопрацювання і розробки Правил органічного виробництва, підзаконних актів та гармонізації з Постановою Ради ЄС №834/2007 від 28 червня 2007 року стосовно органічного виробництва і маркування органічних продуктів і Постанови Комісії ЄС №889/2008 від 5 вересня 2008 р. «Детальні правила щодо органічного виробництва, маркування і контролю для впровадження Постанови Ради (ЄС) №834/2007 стосовно органічного виробництва і маркування органічних продуктів».

    Не зважаючи на те, що в Україні тривалий час органічна продукція не мала власного чіткого законодавчого поля, все ж органічний ринок існував і розвивався. Приміром, на Житомирщині в господарстві «Галекс-Агро» вже багато років вирощують близько 10 культур і все, що отримують, – органічне. За словами керівника господарства Олександра
    Ющенка, з усього вирощеного найбільшим попитом користується, звісно ж, пшениця. Покупці органічних зернових цього господарства - переважно швейцарці, німці та італійці. Загалом же, за даними Федерації органічного руху, понад 60% виробленої в Україні органічної продукції реалізується за межами нашої держави.

    Щодо ціни, то вартість органічної сировини, як загалом і продукції, вирахувати дуже просто - до ринкової ціни на звичайний продукт треба додати 30% вартості.

    Експерти Швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» зазначають, що органічне виробництво потребує значних інвестицій. Приміром, щоб почати займатися органічним молочним тваринництвом, інвестувати в кожну корову потрібно 1 тисячу доларів. Ці вкладення окупляться через кілька років. А за словами Олександра Ющенка, якщо займатися одночасно органічним рослинництвом і тваринництвом, то проект окупиться на п’ятому році, хоча кошти почнуть надходити вже на другому році роботи.

    Отож займатися органікою вигідно, і правова база для органічного виробництва, хай недосконала, але в Україні вже є. Лишається тільки розвивати внутрішній ринок для органічних продуктів і переконувати наших співвітчизників, що органічне – це якісно і корисно.

    Людмила ЛЕБІДЬ

     





    Схожі новини
  • Держава економічно стимулюватиме виробництво органічної продукції
  • Органіка в законі
  • Продукти з іншою долею
  • Ярмарок органічних продуктів
  • Органічне виробництво в Україні: чи є успіхи?

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Узаконені правила для органіки


19 вересня Верховна Рада, прийнявши Закон «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини» (№9707), нарешті врегулювала органічне виробництво в Україні. За багато років законопроект не вперше виносився на розгляд парламенту і лише на п’ятій спробі отримав потрібну кількість голосів народних обранців.

 

Документ контролює правові, економічні та соціальні основи ведення органічного виробництва сільгосппродукції, зокрема, продуктів харчування. Тепер у цій галузі передбачається поетапний контроль, інспектування та обов’язкова сертифікація.

Закон визначає, що при виробництві органічної продукції та сировини виключається використання і застосування хімічно синтезованих речовин, консервантів, синтезованих барвників, гормонів, антибіотиків, ароматизаторів, стабілізаторів, підсилювачів смаку, генетично модифікованих організмів, похідних таких організмів і продуктів, вироблених із зазначених організмів.

Виробляти органічну продукцію і сировину можуть підприємства будь-якої форми власності та організації, які отримали необхідний сертифікат і включені до Реєстру виробників агропродукції. Реєстр веде Мінагропрод і повинен публікувати його в ЗМІ та на своєму офіційному сайті.

Сертифікування виробників органічної продукції здійснюється сертифікаційними комісіями при Мінагропроді або при спеціальній компанії, яку вибирає профільне міністерство. Закон установлює кваліфікаційні вимоги до такої сертифікаційної компанії і неодмінно жорсткі вимоги до інспекторів, які здійснюватимуть перевірку виробництва.

Також законом встановлюються загальні правила виробництва, транспортування та реалізації органічної продукції, зокрема, її обов'язкове маркування при реалізації.

За словами менеджера Швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Наталії Прокопчук, позитив у прийнятті закону про органіку полягає у тому, що він розпочне формування нормативно-правової бази у сфері органічних харчових продуктів та органічного сільського господарства. «Насамперед, закон повинен формувати основоположні вимоги для органічного сільського господарства в Україні й захищати виробників та гарантувати споживачам органічної продукції відсутність бажання недобросовісних виробників використовувати незахищений термін «органічний продукт» на упаковці та відповідальність за оману споживача з їхнього боку», - зазначає пані Наталя.

Та на думку представників Швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», згадуваний закон потребує ще загального доопрацювання і розробки Правил органічного виробництва, підзаконних актів та гармонізації з Постановою Ради ЄС №834/2007 від 28 червня 2007 року стосовно органічного виробництва і маркування органічних продуктів і Постанови Комісії ЄС №889/2008 від 5 вересня 2008 р. «Детальні правила щодо органічного виробництва, маркування і контролю для впровадження Постанови Ради (ЄС) №834/2007 стосовно органічного виробництва і маркування органічних продуктів».

Не зважаючи на те, що в Україні тривалий час органічна продукція не мала власного чіткого законодавчого поля, все ж органічний ринок існував і розвивався. Приміром, на Житомирщині в господарстві «Галекс-Агро» вже багато років вирощують близько 10 культур і все, що отримують, – органічне. За словами керівника господарства Олександра
Ющенка, з усього вирощеного найбільшим попитом користується, звісно ж, пшениця. Покупці органічних зернових цього господарства - переважно швейцарці, німці та італійці. Загалом же, за даними Федерації органічного руху, понад 60% виробленої в Україні органічної продукції реалізується за межами нашої держави.

Щодо ціни, то вартість органічної сировини, як загалом і продукції, вирахувати дуже просто - до ринкової ціни на звичайний продукт треба додати 30% вартості.

Експерти Швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» зазначають, що органічне виробництво потребує значних інвестицій. Приміром, щоб почати займатися органічним молочним тваринництвом, інвестувати в кожну корову потрібно 1 тисячу доларів. Ці вкладення окупляться через кілька років. А за словами Олександра Ющенка, якщо займатися одночасно органічним рослинництвом і тваринництвом, то проект окупиться на п’ятому році, хоча кошти почнуть надходити вже на другому році роботи.

Отож займатися органікою вигідно, і правова база для органічного виробництва, хай недосконала, але в Україні вже є. Лишається тільки розвивати внутрішній ринок для органічних продуктів і переконувати наших співвітчизників, що органічне – це якісно і корисно.

Людмила ЛЕБІДЬ

 





Схожі новини
  • Держава економічно стимулюватиме виробництво органічної продукції
  • Органіка в законі
  • Продукти з іншою долею
  • Ярмарок органічних продуктів
  • Органічне виробництво в Україні: чи є успіхи?

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.