Аграрний тиждень. Україна
» » БІОДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО : НЕДОЛІКИ ЧИ ПЕРЕВАГИ
» » БІОДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО : НЕДОЛІКИ ЧИ ПЕРЕВАГИ

    БІОДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО : НЕДОЛІКИ ЧИ ПЕРЕВАГИ


    ТОВ «ЕЛЕРОН» з 1998 року займається конструюванням заводів для виробництва біодизельного пального, паливних брикетів з соломи та інших продуктів переробки ріпаку. Такі проекти потужних заводів були підготовлені на замовлення державних структур, але, нажаль, за браком коштів та їх перерозподілом між міністерствами та відомствами, не були реалізовані у роботу. Тому для колективних сільськогосподарських підприємств і невеликих фермерських господарств були розроблені конструкції міні-заводів для виробництва дизельного біопалива продуктивністю від 0,25 до 5 тонн на добу.
    Наприклад, міні-завод, продуктивністю 2 тонни біопалива на добу, відзначається мобільні-стю і легко транспортується (займає дві третини причепа - довгоміра), працює в автоматичному режимі, керованому мікропроцесором, потребує невеликих затрат часу для введення в експлуата-цію (рис).
    Технологічний процес виготовлення біодизельного палива складається з декількох етапів, які реалізуються в олієвідтискному та естерному модулях міні-заводу.
    Насіння ріпаку (соняшника, сої тощо) автоматично транспортується на відтискний прес 7, з якого олія поступає у відстійник 9, де звільняється від шламу, який насосом повертається для додаткового відтискання у прес. Попередньо очищена олія з відстійника 9 для повного очищення подається у фільтр-прес 6, а потім у збірник чистої олії 8, в якому підігрівається до заданої тем-ператури. Підігріта олія насосом подається в реактор 1. Туди ж перекачується з місткості 2 розчин каталізатора у метанолі. При постійному кавітаційному змішуванні і підігріванні реагентів за до-помогою водонагрівача 11 і водяного контура в реакторі проходить реакція переестерифікації олії, завдяки чому утворюються РМЕ (естери), які за характеристиками близькі до нафтового дизельно-го палива.
    БІОДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО : НЕДОЛІКИ ЧИ ПЕРЕВАГИ
    В реакторі з палива видаляється гліцерол (сирий гліцерин), залишки каталітичного розчину і, за допомогою кислого або нейтрального мийного розчину, який подається насосом з ємності 12, відбираються залишки мила, метанолу, поверхнево-активних речовин.
    Отримані естери олії висушуються в ректифікаційному апараті 3, а залишки води та мета-нолу конденсуються в адсорбері 4. Регенерований метанол може повертатись у збірник 2, або ней-тралізуватись в адсорбері. Звільнені від води та метанолу олійні естери, пройшовши через систему фільтрів, додатково очищуються від води і механічних домішок на сепараторі і подаються у збірну ємність для подальшого використання в якості дизельного біопалива, яке відповідає вимогам Єв-ростандарту EN 14214: 2003 (D).
    ТОВ „Елерон” розроблені проекти технічних умов на РМЕ, паливні брикети з ріпакової со-ломи та консистентні мастила з ріпакової олії. Нові технічні рішення, застосовані в автоматизова-них міні-заводах для виробництва дизельного біопалива запатентовані. Вчені та інженери підпри-ємства приймали участь у прозробці проекту Закону Украни «Про розвиток виробництва та спо-живання біологічних палив», який прийнятий Верховною Радою України у другому читанні.
    У серпні 2007 року ТОВ «ЕЛЕРОН» отримало протокол фізико-хімічних випробувань вла-сного біопалива, які виконані Українським науково-дослідним інститутом прогнозування та ви-пробування техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва імені Леоніда Погоріло-го Міністерства аграрної політики України із висновком, що представлене паливо відповідає євро-стандартам.
    Співробітників інституту зацікавило те, що навіть на невеликому міні-заводі завдяки довго-тривалим науковим дослідженням та вдалим інженерним рішенням, вдалося отримати якісне біо-дизельне паливо з ріпакової олії, яке буде конкурентоздатним на паливному ринку України.
    Юрій Сухенко
    доктор технічних наук, професор
    Владислав Сухенко
    кандидат технічних наук, доцент
    Юрій Бойко
    кандидат технічних наук, асистент





    Схожі новини
  • В Україні створять програму розвитку виробництва біопалива
  • У Європі передумали використовувати с/г культури для виробництва біопалива
  • Скорочення виробництва біологічного пального – політика держави чи збільшення цін на сировину?
  • ДИЗЕЛЬНОМУ БІОПАЛИВУ В УКРАЇНІ БУТИ!
  • АЛЬТЕРНАТИВНЕ ПАЛИВО ДЛЯ АПК

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

БІОДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО : НЕДОЛІКИ ЧИ ПЕРЕВАГИ


ТОВ «ЕЛЕРОН» з 1998 року займається конструюванням заводів для виробництва біодизельного пального, паливних брикетів з соломи та інших продуктів переробки ріпаку. Такі проекти потужних заводів були підготовлені на замовлення державних структур, але, нажаль, за браком коштів та їх перерозподілом між міністерствами та відомствами, не були реалізовані у роботу. Тому для колективних сільськогосподарських підприємств і невеликих фермерських господарств були розроблені конструкції міні-заводів для виробництва дизельного біопалива продуктивністю від 0,25 до 5 тонн на добу.
Наприклад, міні-завод, продуктивністю 2 тонни біопалива на добу, відзначається мобільні-стю і легко транспортується (займає дві третини причепа - довгоміра), працює в автоматичному режимі, керованому мікропроцесором, потребує невеликих затрат часу для введення в експлуата-цію (рис).
Технологічний процес виготовлення біодизельного палива складається з декількох етапів, які реалізуються в олієвідтискному та естерному модулях міні-заводу.
Насіння ріпаку (соняшника, сої тощо) автоматично транспортується на відтискний прес 7, з якого олія поступає у відстійник 9, де звільняється від шламу, який насосом повертається для додаткового відтискання у прес. Попередньо очищена олія з відстійника 9 для повного очищення подається у фільтр-прес 6, а потім у збірник чистої олії 8, в якому підігрівається до заданої тем-ператури. Підігріта олія насосом подається в реактор 1. Туди ж перекачується з місткості 2 розчин каталізатора у метанолі. При постійному кавітаційному змішуванні і підігріванні реагентів за до-помогою водонагрівача 11 і водяного контура в реакторі проходить реакція переестерифікації олії, завдяки чому утворюються РМЕ (естери), які за характеристиками близькі до нафтового дизельно-го палива.
БІОДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО : НЕДОЛІКИ ЧИ ПЕРЕВАГИ
В реакторі з палива видаляється гліцерол (сирий гліцерин), залишки каталітичного розчину і, за допомогою кислого або нейтрального мийного розчину, який подається насосом з ємності 12, відбираються залишки мила, метанолу, поверхнево-активних речовин.
Отримані естери олії висушуються в ректифікаційному апараті 3, а залишки води та мета-нолу конденсуються в адсорбері 4. Регенерований метанол може повертатись у збірник 2, або ней-тралізуватись в адсорбері. Звільнені від води та метанолу олійні естери, пройшовши через систему фільтрів, додатково очищуються від води і механічних домішок на сепараторі і подаються у збірну ємність для подальшого використання в якості дизельного біопалива, яке відповідає вимогам Єв-ростандарту EN 14214: 2003 (D).
ТОВ „Елерон” розроблені проекти технічних умов на РМЕ, паливні брикети з ріпакової со-ломи та консистентні мастила з ріпакової олії. Нові технічні рішення, застосовані в автоматизова-них міні-заводах для виробництва дизельного біопалива запатентовані. Вчені та інженери підпри-ємства приймали участь у прозробці проекту Закону Украни «Про розвиток виробництва та спо-живання біологічних палив», який прийнятий Верховною Радою України у другому читанні.
У серпні 2007 року ТОВ «ЕЛЕРОН» отримало протокол фізико-хімічних випробувань вла-сного біопалива, які виконані Українським науково-дослідним інститутом прогнозування та ви-пробування техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва імені Леоніда Погоріло-го Міністерства аграрної політики України із висновком, що представлене паливо відповідає євро-стандартам.
Співробітників інституту зацікавило те, що навіть на невеликому міні-заводі завдяки довго-тривалим науковим дослідженням та вдалим інженерним рішенням, вдалося отримати якісне біо-дизельне паливо з ріпакової олії, яке буде конкурентоздатним на паливному ринку України.
Юрій Сухенко
доктор технічних наук, професор
Владислав Сухенко
кандидат технічних наук, доцент
Юрій Бойко
кандидат технічних наук, асистент





Схожі новини
  • В Україні створять програму розвитку виробництва біопалива
  • У Європі передумали використовувати с/г культури для виробництва біопалива
  • Скорочення виробництва біологічного пального – політика держави чи збільшення цін на сировину?
  • ДИЗЕЛЬНОМУ БІОПАЛИВУ В УКРАЇНІ БУТИ!
  • АЛЬТЕРНАТИВНЕ ПАЛИВО ДЛЯ АПК

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.