|
«Кіровець» від ЗАТ «Петербурзький тракторний завод» повертається у новому вигляді. Це стосується не лише зміни кольору з жовтого на червоний, а в першу чергу - розширення можливостей використання, покращення конструкції та умов праці. Починаючи з мінімальної потужності 300 к.с. (К-744-Р1), в лінійку потужних енергозасобів агровиробництва впевнено вписалися К-744Р2 (350 к.с.), К-744Р3 (390 к.с.), сягаючи нині до максимальних 430 к.с. (К-744Р4). Причому слід відзначити можливості вибору двигунів у залежності від завдань, що потрібно реалізовувати господарю. Так, якщо це 300 к.с., є варіанти з двигунами ЯМЗ-238НД5 або Cummins 6LTAA8.9. Що ж стосується потужностей 350, 390 та 430 к.с., то вибирати можна між 8481.10 (Тутаївський моторний завод) та Mersedes-Benz OM457LA/E2.
Щоб було зрозуміліше тим, хто раніше експлуатував або ще використовує трактори модельного ряду К-700/К-701, новий К-744 при всьому зрозумілому для виробника бажанні залишити незмінними попередні вдалі рішення, має свої кардинальні відмінності, зумовлені нестримним розвитком технологій сільськогосподарського виробництва.
Та про все по порядку.
По-перше, і чи не найголовніше, - для чого взагалі створювались трактори: сила тяги на крюку. Збільшення експлуатаційної маси К-744 порівняно з К-700/К-701 майже в 1,5 рази до 17 000 кг, подовження колісної бази в 1,2 рази до 3750 мм, шарнірно-з’єднана рама з перерозподілом ваги трактора (в статиці, тобто без навантаження на крюку) у відношенні 60% на передні колеса та 40% на задні, здвоєні колеса рівного діаметру дозволяють створити гарантовану номінальну тягу на крюку 5-7 тонн. В той же час трактори з класичною компоновкою та витікаючим з цього перерозподілом ваги трактору 30% на передні колеса меншого діаметру та 70% на задні колеса більшого діаметру зможуть показати такі тягові показники тільки при збільшенні потужності мінімум на 8-14%. У разі трактора К-744Р1 потужністю 300 к.с. це може бути трактор класичної компоновки потужністю 350 к.с. Але, вибачайте, шановні, у такому разі ніякої мови і бути не може про використання тракторів класичної компоновки з такою потужністю та відповідно їх масою на просапних роботах (що, до речі, й ставиться у головну ваду тракторам з шарнірно-з’єднаною рамою). Та ще й усім зрозуміло, що у двигуна 350 к.с. порівняно з двигуном потужністю 300 к.с. буде вже своя зовсім інша економіка, а точніше сказати в нашому випадку - «не економіка».
По-друге - практично знову про силу тяги. До чого такі подробиці? Мета одна - дати зрозуміти: що агрегатувати, з чим агрегатувати, щоб отримати відповідь на запитання «Навіщо агрегатувати?»
Слід зазначити, що всі ці поняття мають свої одиниці виміру. Так, «що агрегатувати» вимірюється в тоннах (тяга на крюку, і попрошу не плутати з к.с., бо поняття потужності для тракторів не дуже підходить), «з чим агрегатувати» – в метрах (ширина захвату), а от «навіщо агрегатувати» – в гривні (можете називати це бізнесом, захопленням, але все рівно в гривні).
Тож переходимо до «по-третє»: чому саме «Кіровець»? Простота конструкції. Якщо у вас є досвід експлуатації «Кіровців» минулих поколінь, то не такі вже й страшні в коробці зміни передач фрикціони замкнутого типу зі збільшеною кількістю дисків з порошковим напиленням, торцеві ущільнення «плаваючого» типу, шестерні першого та другого режимів зі збільшеним модулем (m=8 замість m=6) та раціональним перерозподілом передаточних чисел, що дозволив краще працювати на другому та третьому робочих діапазонах у межах від 7,6 км/год. до 14,4 км/год. і на транспортних роботах. Що ж до ведучих мостів, то вас не повинно лякати поняття «ноу-спин», що стосується самоблокуючого диференціалу, бо завдяки саме цьому К-744 – неперевершений всюдихід, що дуже важливо для сільськогосподарського трактора при виконанні робіт на ґрунтах із підвищеною вологістю, роботі з великими тяговими зусиллями, що є характерним для наших умов праці. Що ж до рами, то сьогоднішня конструкція дозволяє не тільки забезпечувати мінімальній радіус повороту 7,2 м, а й копіювати поверхні при маневруванні на схилах, нерівностях зі зміною положення передніх і задніх мостів до 35 градусів та відносного повороту завдяки горизонтальному шарніру - до 16 градусів. Кабіна К-744, на жаль, нині відрізняється від космічних апаратів, а от щодо умов роботи оператора відповідає всім необхідним вимогам, включаючи безпечність, герметичність від проникнення пилу, шкідливих речовин, якісну шумо- та віброізоляцію, ефективні системи обігріву та кондиціювання, зменшення рівня сонячної радіації за допомогою використання тонованого скла, хорошу оглядовість, легкість управління.
Складніша, правда, гідросистема робочого обладнання типу Load Sensing (LS-system), хоча нікого вже не здивуєш п’ятисекційним розподілювачем, аксіально-поршневим насосом максимальною продуктивністю 180 л/хв., який дозволяє регулювати потоки робочої рідини, що подається до приводів гідромоторів робочих органів сільгоспмашин від 5 до 87 л/хв., що в поєднанні з навісною системою IV категорії дозволяє забезпечувати вантажопідйомність на вісі підвісу 8500 кілограмів. Такий насос подає робочу рідину до обладнання тільки за потреби, а це зменшує нераціональні витрати потужності двигуна, збільшує її ресурс. Гідросистема рульового управління, завдяки насос-дозатору фірми Sauer-Danfoss, великих питань в експлуатації не викликає і буде надійною запорукою життю механізатора.
Таким повертається «Кіровець». До речі, не на порожнє місце. Бо 7500 одиниць техніки під легендарним ім’ям «Кіровець» в Україні – це ще й добре розвинений сервіс, потужна ремонтна база, роками напрацьований досвід експлуатації та репутація простого надійного трактору.
Тож вітаймо «Кіровець»!
Сергій КАРАБИЛО,
начальник управління продажу
ЗАТ «Петербурзький тракторний завод»,
директор представництва «Кіровець-Україна»
Вид робіт |
Тип знарядь |
Ширина захвату, м |
|||
|
|
К-744Р1 (300 к.с.) |
К-744Р2 (350 к.с.) |
К-744Р3 (390 к.с.) |
К-744Р4 (430 к.с.) |
Сівба |
Посівний комплекс культиваторного типу |
7 – 9 |
8 – 10 |
9 – 12 |
10 – 13 |
Посівний комплекс дискового типу |
8 – 10 |
10 – 12 |
11 – 14 |
12 – 15 |
|
Посівний комплекс комбінованого типу |
6 – 8 |
8 – 9 |
9 – 11 |
10 – 12 |
|
+ бункер пневматичного посівного комплексу |
|
|
|
|
|
Механічна сівалка |
10 – 12 |
12 – 14 |
13 – 16 |
14 – 17 |
|
Боро-нування |
Дворядкова |
8 – 10 |
9 – 12 |
10 – 13 |
11 – 14 |
Чотирирядкова |
4 – 6 |
5 – 7 |
6 – 8 |
6 – 9 |
|
Х-подібні звичайні |
5 – 7 |
6 – 8 |
7 – 9 |
7 – 10 |
|
Чизелю-вання |
Глибина обробітку до 45 см |
4 – 6 |
4 – 7 |
5 – 8 |
6 – 8 |
Глибина обробітку до 60 см |
3 – 4 |
4 – 5 |
4 – 6 |
5 – 6 |
|
Оранка |
Загінні (глибина обробітку 30-35 мм) |
9 – 10 корпус |
10 – 12 корпус |
11 – 12 корпус |
12 – 14 корпус |
Обертові глибина обробітку 35-40 мм) |
8 – 9 корпус |
9 – 10 корпус |
10 – 11 корпус |
11 – 12 корпус |
|
Культи-вація |
Лапові (чизельні) |
6 – 9 |
7 – 10 |
8 – 11 |
9 – 13 |
Дискові |
9 – 12 |
10 – 14 |
11 – 16 |
12 – 17 |
|
Комбіновані |
5 – 10 |
6 – 12 |
7 – 13 |
8 – 14 |
|
Технологічні можливості*: *тільки у разі агрегатування тракторів марки «Кіровець» із сільгоспзнаряддями, що відповідають вищенаведеним критеріям (а не тим, що є в наявності) можна говорити про ефективність реального використання К-744 в конкретних умовах. |