Аграрний тиждень. Україна
» » Реформа чи ілюзія?
» » Реформа чи ілюзія?

    Реформа чи ілюзія?


    Початок 2018 року був ознаменований змінами в системі відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки. 

             Так, Постанова Кабінету Міністрів України №856 від 15.11.2017 р. передбачала здійснення першої реєстрації тракторів, причепів, напівпричепів, розкидачів добрив та іншої причіпної сільськогосподарської техніки на основі сертифікатів затвердження типу, оформлених відповідно до вимог Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого Постановою КМУ від 28.12.2011р. №1367 (далі – Технічний регламент). 
             Право оформляти зазначені сертифікати було надано двом установам: державному підприємству «Науково-технічний центр сертифікації «АгроСЕПРО» Національної академії аграрних наук України (ДП «НТЦ «АгроСЕПРО» НААН) та державному підприємству «Український державний центр по випробуванню та прогнозуванню техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва» (ДП «УкрЦВТ»), що підпорядковане Міністерству аграрної політики і продовольства України. 
        Напередодні впровадження змін до порядку відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки багато учасників ринку сумнівались у доцільності впровадження Постанови КМУ в період весняно-польових робіт – часу найбільшої завантаженості постачальників техніки. Так, асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) у листі до заступника міністра агрополітики з питань європейської інтеграції Ольги Трофімцевої зазначала, що така термінова необхідність отримання сертифіката затвердження типу може призвести до того, що компанії-постачальники не зможуть оперативно передати техніку клієнтам і може відбутися зрив весняно-польових робіт, адже процедура отримання такого сертифікату є складною та довготривалою. 
        
    Початок березня 2018 року показав повну неспроможність та непідготовленість ДП «УкрЦВТ», яке, будучи профільним підприємством Мінагрополітики, мало би взяти на себе основний тягар з реалізації положень Постанови КМУ №856 від 15.11.2017 р. в частині надання сертифікатів затвердження типу на сільськогосподарську техніку напередодні весняно-польових робіт. Так, протягом січня-травня минулого року, саме в період найбільшої активності на ринку тракторної техніки, ДП «УкрЦВТ» змогло задовольнити лише 19% потреб ринку. Практично весь тягар з впровадження Постанови КМУ №856 від 15.11.2017 р. і відповідальність за недопущення колапсу на ринку техніки взяли на себе ДП «АгроСЕПРО» НААН, Держпродспоживслужба та відділ «Міжнародної інтеграції в сфері технічного регулювання, санітарних та фітосанітарних заходів в АПК» Мінагрополітики. 




               Результатом їхніх спільних зусиль стало створення оперативної системи первинної реєстрації сільськогосподарської техніки. Зокрема, час на проходження всіх процедур, пов’язаних з отриманням сертифіката затвердження типу на одиничні зразки або партію продукції, та її відомчу реєстрацію складав лише декілька днів. Найбільші виробники та постачальники сільськогосподарської техніки на українському ринку змогли в найкоротші терміни отримати сертифікати затвердження типу на серійне виробництво і тепер протягом 5 років самі можуть видавати споживачам сертифікати відповідності затвердженому типу на свою продукцію. 
        Зараз ми можемо впевнено стверджувати, що Мінагрополітики вдалося в найкоротший термін, не зашкодивши ринку сільськогосподарської техніки, перелаштувати систему реєстрації останньої з пострадянських рейок на європейські!
        Впровадження Технічного регламенту змусило вітчизняних виробників почати наближати своє виробництво до європейського рівня.  Крім того, практичне застосування Технічного регламенту виявило і ряд його слабких сторін, скажімо, таких, як обмежений термін дії сертифіката затвердження типу на серійне виробництво, відсутність процедур для одиничних зразків і партій техніки.
        Зважаючи на плани Мінагрополітики на 2019 рік, ми переконані, що зміни, які відбулися 2018 року, це тільки початок. Так, у планах профільного міністерства на 2019 рік - коригування діючого Технічного регламенту задля усунення його недоліків, виявлених в минулому році, та прийняття нового Технічного регламенту, розробленого на основі Регламенту ЕС 167/2013, який максимально наблизить вітчизняні процедури затвердження типу до європейських. 
        Однак ми переконані, що застосування процедур затвердження типу, максимально гармонізованих з аналогами ЄС, без впровадження системи періодичного моніторингу стану техніки після проходження зазначених процедур є марним витрачанням коштів громадян. Зокрема, ми маємо на увазі необхідність введення технічного огляду для сільськогосподарської техніки на кшталт автомобільного технічного контролю. 
              Навіщо випробовувати техніку при первинній реєстрації, якщо потім не відслідковуємо її технічний стан?! Де шукати відповідь на це запитання?    
             
    Микола ПАЩЕНКО                                  





    Схожі новини
  • Прозора процедура чи скринька Пандори?
  • РЕЄСТРАЦІЯ. Прозора процедура чи скринька Пандори?
  • Нова процедура реєстрації унеможливить імпорт техніки
  • Перехід на європейську модель сертифікації сільгосптехніки
  • Держсільгоспінспекція: З початку року зареєстровано 14,2 тис. одиниць сільгосптехніки

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Реформа чи ілюзія?


Початок 2018 року був ознаменований змінами в системі відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки. 

         Так, Постанова Кабінету Міністрів України №856 від 15.11.2017 р. передбачала здійснення першої реєстрації тракторів, причепів, напівпричепів, розкидачів добрив та іншої причіпної сільськогосподарської техніки на основі сертифікатів затвердження типу, оформлених відповідно до вимог Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого Постановою КМУ від 28.12.2011р. №1367 (далі – Технічний регламент). 
         Право оформляти зазначені сертифікати було надано двом установам: державному підприємству «Науково-технічний центр сертифікації «АгроСЕПРО» Національної академії аграрних наук України (ДП «НТЦ «АгроСЕПРО» НААН) та державному підприємству «Український державний центр по випробуванню та прогнозуванню техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва» (ДП «УкрЦВТ»), що підпорядковане Міністерству аграрної політики і продовольства України. 
    Напередодні впровадження змін до порядку відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки багато учасників ринку сумнівались у доцільності впровадження Постанови КМУ в період весняно-польових робіт – часу найбільшої завантаженості постачальників техніки. Так, асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) у листі до заступника міністра агрополітики з питань європейської інтеграції Ольги Трофімцевої зазначала, що така термінова необхідність отримання сертифіката затвердження типу може призвести до того, що компанії-постачальники не зможуть оперативно передати техніку клієнтам і може відбутися зрив весняно-польових робіт, адже процедура отримання такого сертифікату є складною та довготривалою. 
    
Початок березня 2018 року показав повну неспроможність та непідготовленість ДП «УкрЦВТ», яке, будучи профільним підприємством Мінагрополітики, мало би взяти на себе основний тягар з реалізації положень Постанови КМУ №856 від 15.11.2017 р. в частині надання сертифікатів затвердження типу на сільськогосподарську техніку напередодні весняно-польових робіт. Так, протягом січня-травня минулого року, саме в період найбільшої активності на ринку тракторної техніки, ДП «УкрЦВТ» змогло задовольнити лише 19% потреб ринку. Практично весь тягар з впровадження Постанови КМУ №856 від 15.11.2017 р. і відповідальність за недопущення колапсу на ринку техніки взяли на себе ДП «АгроСЕПРО» НААН, Держпродспоживслужба та відділ «Міжнародної інтеграції в сфері технічного регулювання, санітарних та фітосанітарних заходів в АПК» Мінагрополітики. 




           Результатом їхніх спільних зусиль стало створення оперативної системи первинної реєстрації сільськогосподарської техніки. Зокрема, час на проходження всіх процедур, пов’язаних з отриманням сертифіката затвердження типу на одиничні зразки або партію продукції, та її відомчу реєстрацію складав лише декілька днів. Найбільші виробники та постачальники сільськогосподарської техніки на українському ринку змогли в найкоротші терміни отримати сертифікати затвердження типу на серійне виробництво і тепер протягом 5 років самі можуть видавати споживачам сертифікати відповідності затвердженому типу на свою продукцію. 
    Зараз ми можемо впевнено стверджувати, що Мінагрополітики вдалося в найкоротший термін, не зашкодивши ринку сільськогосподарської техніки, перелаштувати систему реєстрації останньої з пострадянських рейок на європейські!
    Впровадження Технічного регламенту змусило вітчизняних виробників почати наближати своє виробництво до європейського рівня.  Крім того, практичне застосування Технічного регламенту виявило і ряд його слабких сторін, скажімо, таких, як обмежений термін дії сертифіката затвердження типу на серійне виробництво, відсутність процедур для одиничних зразків і партій техніки.
    Зважаючи на плани Мінагрополітики на 2019 рік, ми переконані, що зміни, які відбулися 2018 року, це тільки початок. Так, у планах профільного міністерства на 2019 рік - коригування діючого Технічного регламенту задля усунення його недоліків, виявлених в минулому році, та прийняття нового Технічного регламенту, розробленого на основі Регламенту ЕС 167/2013, який максимально наблизить вітчизняні процедури затвердження типу до європейських. 
    Однак ми переконані, що застосування процедур затвердження типу, максимально гармонізованих з аналогами ЄС, без впровадження системи періодичного моніторингу стану техніки після проходження зазначених процедур є марним витрачанням коштів громадян. Зокрема, ми маємо на увазі необхідність введення технічного огляду для сільськогосподарської техніки на кшталт автомобільного технічного контролю. 
          Навіщо випробовувати техніку при первинній реєстрації, якщо потім не відслідковуємо її технічний стан?! Де шукати відповідь на це запитання?    
         
Микола ПАЩЕНКО                                  





Схожі новини
  • Прозора процедура чи скринька Пандори?
  • РЕЄСТРАЦІЯ. Прозора процедура чи скринька Пандори?
  • Нова процедура реєстрації унеможливить імпорт техніки
  • Перехід на європейську модель сертифікації сільгосптехніки
  • Держсільгоспінспекція: З початку року зареєстровано 14,2 тис. одиниць сільгосптехніки

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.