Аграрний тиждень. Україна
» » Звернення аграріїв до керівників держави
» » Звернення аграріїв до керівників держави

    Звернення аграріїв до керівників держави


    Шановний Вікторе Федоровичу!
    Шановний Володимире Васильовичу!
    Шановний Миколо Яновичу!

    Ми, представники профільних асоціацій агропромислового комплексу,звертаємось до Вас з запевненням щодо підтримки заходів стосовно вдосконалення системи справляння та адміністрування податків та механізмів державної підтримки сільгоспвиробників.
    Водночас, дозвольте наголосити, що опублікований на сайті Міністерства доходів і зборів України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення оподаткування податком на додану вартість», який ретельно опрацьовано в кожному профільному об’єднанні, несе системні ризики для розвитку агропромислового комплексу України.
    Так, за розрахунками експертів,можливий негативний ефект для сільгосптоваровиробників, тільки через зниження ставки податку на додану вартість та зменшення акумульованих сум податку на додану вартість, а також часткову (10-процентну) сплату суми акумульованого ПДВ до бюджету призведе до втрати сільськогосподарськими підприємствами, що найменше
    8-10 млрд. грн.
    Крім того, мінімальні податкові відрахування платниками податку на додану вартість за додатковою (окремою) ставкою, так званим податком з обігу, становитимуть 3 млрд. грн.
    До того ж, зменшення підтримки сільськогосподарського виробництва, у разі скасування норми щодо спрямування переробними підприємствами сум податку на додану вартість до спеціального фонду Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті ними в органах державної казначейської служби для виплати компенсацій сільгосптоваровиробникам за продані ними молоко і м'ясо в живій вазі, становитиме 1,6 млрд. грн.
    Ситуація особливо ускладнюється тим, що наразі відбувається падіння світових та внутрішніх цін на зерно на 20%і більше у порівнянні з попереднім маркетинговим роком. Враховуючи те, що за даними Державної служби статистики України, рентабельність виробництва зерна в Україні в 2012 році становила 14,8%, а індекс цін на матеріально-технічні ресурси для аграрного виробництва лише за січень-червень 2013 року зріс на 5,1%, це вкрай негативно позначиться на доходності агропромислового виробництва навіть за існуючого податкового режиму. А при зменшенні податкових стимулів галузі загрожує збитковість виробництва багатьох видів продукції. Особливо це стосується тваринництва, де для більшості видів продукції рентабельність виробництва в останні роки не перевищує 3-5%, а при запропонованих змінах до податкового законодавства галузь стане системно збитковою.
    Запровадження додаткової (окремої) ставки податку в розмірі 2% в умовах агропромислового виробництва спричинить суттєві негативні наслідки. Специфіка роботи продуктових ланцюжків передбачає багаторазову реалізацію продукції, навіть за відсутності посередників, наприклад для зерна: продаж зерна на елеватор, продаж зерна на борошномельне підприємство, реалізація борошна хлібопекарському підприємству, реалізація хліба в торгівельну мережу і нарешті реалізація хліба безпосередньо споживачу. Оскільки на кожному наступному етапі реалізація продукції здійснюється із доданою вартістю, а ринки багатьох видів ресурсів (паливо, електроенергія, тощо) нееластичні по ціні, багаторазове стягування окремого податку (фактично податку із обігу) суттєво перевищить ефект від зниження ставки ПДВ із 17 до 9%. Наслідком стане додаткове зниження цін на сільськогосподарську продукцію та/або зростання цін для споживачів. Одним із побічних ефектів запровадження зазначеної системи оподаткування стане втрата конкурентоспроможності вітчизняної продукції на внутрішньому ринку, оскільки, наприклад, при імпорті харчової продукції безпосередньо торгівельною мережею податок із обігу стягуватиметься лише два рази (при ввезенні на митну територію і при реалізації споживачу) на відміну від 5-6-кратної сплати цього податку при виробництві вітчизняної продукції.
    Ще одним наслідком запровадження податку із обігу стане втрата конкурентоспроможності вітчизняної продукції (особливо товарів із високою доданою вартістю, що пройшли декілька стадій переробки і маркетингу) на зовнішніх ринках збуту. В такому випадку Україна ризикує закріпити за собою статус постачальника дешевої сільськогосподарської сировини на світові ринки продовольства. Це, разом із ймовірним зростанням імпорту, спричинить погіршення сальдо зовнішньої торгівлі продукції АПК.
    Скасування підтримки виробників молока і м’яса за рахунок ПДВ переробних підприємств не лише знизить дохідність виробництва м’ясомолочної продукції, але і спричинить втрату державою коштів відповідного спецфонду, а отже втрату державою можливості впливати на розвиток тваринницької галузі.
    Нарешті, суттєве ускладнення в роботі підприємств АПК може виникнути у зв’язку із необхідністю одночасного адміністрування ПДВ та податку із обігу. Для більшості підприємств,що не мають в своєму штаті великої кількості бухгалтерів, це означатиме значне зростання адміністративних затрат на ведення бізнесу.
    Важливо зазначити, що податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі стабільності, задекларованому зокрема при прийнятті Податкового Кодексу України, а це означає, що звуження обсягу прав сільськогосподарських підприємств (товаровиробників), неодмінно призведе до згортання інвестиційних процесів, внаслідок підвищення ризиків ведення бізнесу в Україні для інвесторів через зростання кількості податків, ускладнення їх адміністрування, а також несистемний і не прогнозований характер змін в оподаткуванні в цілому.
    Отже, на нашу думку, законопроект не може бути прийнятий в запропонованій редакції, адже несе загрозу системної збитковості для агропромислового комплексу України.
    Враховуючи вищевикладене, переконливо просимо підтримати пропозиції профільних асоціацій у сфері АПК щодо недоцільності внесення запропонованих законопроектом змін до податкового законодавства в частині оподаткування сільськогосподарських товаровиробників.
    Сподіваємося на Вашу підтримку.


    З повагою,

    Президент Асоціації
    «Український клуб аграрного бізнесу» Алекс Ліссітса

    Президент АФЗУ М.Миркевич

    Голова Аграрного союзу України Г.Новіков

    Голова Ради директорів
    асоціації «Союз птахівників України» О.Бакуменко

    Генеральний директор асоціації «Укроліяпром» С.Капшук

    Президент Української аграрної конфедерації Л.Козаченко

    Спіла молочних підприємств України Л.Карпенко

    Національна асоціація молочників України В.Бондаренко

    Генеральний директор корпорації «Тваринпром» С.Гнатюк





    Схожі новини
  • Депутати пропонують ввести 10-річний мораторій на скасування пільг для аграріїв
  • Аграрна галузь зупиниться у разі скасування податкових пільг
  • Аграрна галузь зупиниться у разі скасування податкових пільг
  • Податківці Донеччини викрили хлібопекарів у махінаціях на 3 млн грн
  • Про зміни в оподаткуванні

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Звернення аграріїв до керівників держави


Шановний Вікторе Федоровичу!
Шановний Володимире Васильовичу!
Шановний Миколо Яновичу!

Ми, представники профільних асоціацій агропромислового комплексу,звертаємось до Вас з запевненням щодо підтримки заходів стосовно вдосконалення системи справляння та адміністрування податків та механізмів державної підтримки сільгоспвиробників.
Водночас, дозвольте наголосити, що опублікований на сайті Міністерства доходів і зборів України проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення оподаткування податком на додану вартість», який ретельно опрацьовано в кожному профільному об’єднанні, несе системні ризики для розвитку агропромислового комплексу України.
Так, за розрахунками експертів,можливий негативний ефект для сільгосптоваровиробників, тільки через зниження ставки податку на додану вартість та зменшення акумульованих сум податку на додану вартість, а також часткову (10-процентну) сплату суми акумульованого ПДВ до бюджету призведе до втрати сільськогосподарськими підприємствами, що найменше
8-10 млрд. грн.
Крім того, мінімальні податкові відрахування платниками податку на додану вартість за додатковою (окремою) ставкою, так званим податком з обігу, становитимуть 3 млрд. грн.
До того ж, зменшення підтримки сільськогосподарського виробництва, у разі скасування норми щодо спрямування переробними підприємствами сум податку на додану вартість до спеціального фонду Державного бюджету України та на спеціальні рахунки, відкриті ними в органах державної казначейської служби для виплати компенсацій сільгосптоваровиробникам за продані ними молоко і м'ясо в живій вазі, становитиме 1,6 млрд. грн.
Ситуація особливо ускладнюється тим, що наразі відбувається падіння світових та внутрішніх цін на зерно на 20%і більше у порівнянні з попереднім маркетинговим роком. Враховуючи те, що за даними Державної служби статистики України, рентабельність виробництва зерна в Україні в 2012 році становила 14,8%, а індекс цін на матеріально-технічні ресурси для аграрного виробництва лише за січень-червень 2013 року зріс на 5,1%, це вкрай негативно позначиться на доходності агропромислового виробництва навіть за існуючого податкового режиму. А при зменшенні податкових стимулів галузі загрожує збитковість виробництва багатьох видів продукції. Особливо це стосується тваринництва, де для більшості видів продукції рентабельність виробництва в останні роки не перевищує 3-5%, а при запропонованих змінах до податкового законодавства галузь стане системно збитковою.
Запровадження додаткової (окремої) ставки податку в розмірі 2% в умовах агропромислового виробництва спричинить суттєві негативні наслідки. Специфіка роботи продуктових ланцюжків передбачає багаторазову реалізацію продукції, навіть за відсутності посередників, наприклад для зерна: продаж зерна на елеватор, продаж зерна на борошномельне підприємство, реалізація борошна хлібопекарському підприємству, реалізація хліба в торгівельну мережу і нарешті реалізація хліба безпосередньо споживачу. Оскільки на кожному наступному етапі реалізація продукції здійснюється із доданою вартістю, а ринки багатьох видів ресурсів (паливо, електроенергія, тощо) нееластичні по ціні, багаторазове стягування окремого податку (фактично податку із обігу) суттєво перевищить ефект від зниження ставки ПДВ із 17 до 9%. Наслідком стане додаткове зниження цін на сільськогосподарську продукцію та/або зростання цін для споживачів. Одним із побічних ефектів запровадження зазначеної системи оподаткування стане втрата конкурентоспроможності вітчизняної продукції на внутрішньому ринку, оскільки, наприклад, при імпорті харчової продукції безпосередньо торгівельною мережею податок із обігу стягуватиметься лише два рази (при ввезенні на митну територію і при реалізації споживачу) на відміну від 5-6-кратної сплати цього податку при виробництві вітчизняної продукції.
Ще одним наслідком запровадження податку із обігу стане втрата конкурентоспроможності вітчизняної продукції (особливо товарів із високою доданою вартістю, що пройшли декілька стадій переробки і маркетингу) на зовнішніх ринках збуту. В такому випадку Україна ризикує закріпити за собою статус постачальника дешевої сільськогосподарської сировини на світові ринки продовольства. Це, разом із ймовірним зростанням імпорту, спричинить погіршення сальдо зовнішньої торгівлі продукції АПК.
Скасування підтримки виробників молока і м’яса за рахунок ПДВ переробних підприємств не лише знизить дохідність виробництва м’ясомолочної продукції, але і спричинить втрату державою коштів відповідного спецфонду, а отже втрату державою можливості впливати на розвиток тваринницької галузі.
Нарешті, суттєве ускладнення в роботі підприємств АПК може виникнути у зв’язку із необхідністю одночасного адміністрування ПДВ та податку із обігу. Для більшості підприємств,що не мають в своєму штаті великої кількості бухгалтерів, це означатиме значне зростання адміністративних затрат на ведення бізнесу.
Важливо зазначити, що податкове законодавство України ґрунтується, зокрема, на принципі стабільності, задекларованому зокрема при прийнятті Податкового Кодексу України, а це означає, що звуження обсягу прав сільськогосподарських підприємств (товаровиробників), неодмінно призведе до згортання інвестиційних процесів, внаслідок підвищення ризиків ведення бізнесу в Україні для інвесторів через зростання кількості податків, ускладнення їх адміністрування, а також несистемний і не прогнозований характер змін в оподаткуванні в цілому.
Отже, на нашу думку, законопроект не може бути прийнятий в запропонованій редакції, адже несе загрозу системної збитковості для агропромислового комплексу України.
Враховуючи вищевикладене, переконливо просимо підтримати пропозиції профільних асоціацій у сфері АПК щодо недоцільності внесення запропонованих законопроектом змін до податкового законодавства в частині оподаткування сільськогосподарських товаровиробників.
Сподіваємося на Вашу підтримку.


З повагою,

Президент Асоціації
«Український клуб аграрного бізнесу» Алекс Ліссітса

Президент АФЗУ М.Миркевич

Голова Аграрного союзу України Г.Новіков

Голова Ради директорів
асоціації «Союз птахівників України» О.Бакуменко

Генеральний директор асоціації «Укроліяпром» С.Капшук

Президент Української аграрної конфедерації Л.Козаченко

Спіла молочних підприємств України Л.Карпенко

Національна асоціація молочників України В.Бондаренко

Генеральний директор корпорації «Тваринпром» С.Гнатюк





Схожі новини
  • Депутати пропонують ввести 10-річний мораторій на скасування пільг для аграріїв
  • Аграрна галузь зупиниться у разі скасування податкових пільг
  • Аграрна галузь зупиниться у разі скасування податкових пільг
  • Податківці Донеччини викрили хлібопекарів у махінаціях на 3 млн грн
  • Про зміни в оподаткуванні

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.