Українські споживачі твердого сиру все більше звертають увагу на склад продукту, зокрема наявність домішок. Про це свідчать результати дослідження, проведеного агенцією AgriSurvey асоціації УКАБ у рамках проекту «Портрет українського споживача: чому я купую сир». Експерти відзначають формування в українському суспільстві нових нематеріальних цінностей, таких як здоров’я.
Нещодавнє опитування українських споживачів твердого сиру показало, що для 51% респондентів склад сиру є одним з найбільш визначальних критеріїв вибору продукту. Ретельно вивчаючи вміст твердих сирів, покупці в першу чергу звертають увагу на наявність барвників і рослинних жирів. Саме ці домішки не викликають довіри в українських споживачів сиру. Вони хочуть купувати «натуральне», навіть за дещо вищою ціною.
Увага до складу твердого сиру відображає піклування громадян про такі цінності, як здоров’я (30%), якісне життя (14%) та захищеність (12%). Ці результати свідчать про формування нових нематеріальних цінностей в українських споживачів. Для сучасних українців якісне життя - це не лише матеріальний добробут, а й міцне здоров’я. «Така підвищена увага до здорового харчування співзвучна з сучасною західноєвропейською тенденцією або навіть модою на харчування екологічно чистими «біо» продуктами, що не містять штучних домішок», - каже менеджер агенціїAgriSurvey Ганна Квіт.
Дослідження відкрило цікаву міжрегіональну особливість у ставленні до твердого сиру. Для багатьох українців вживання твердого сиру пов’язане з почуттям щастя. Особливо чутливими до цієї цінності виявилися жителі приморських міст, які проявили більшу схильність радіти буденним дрібницям, ніж респонденти з інших регіонів. Для мешканців Одеси якісний смачний сир – це ще один привід відчути себе щасливими. В той же час жителі Донецька раціоналізують щастя відповідно до схеми «ціна-якість-здоров’я-щастя».