Потенціал залізниць України на навантаження зерна - 1300 вагонів на добу, що майже вдвічі більше нинішніх показників – 748 вагонів щодоби. Однак досягти таких обсягів навантаження можливо за умов дисципліни усіх учасників логістики доправлення зернових, яка включатиме ефективне використання парку та дотримання технологічних норм операцій навантаження/вивантаження - наголосили у головному управлінні перевезень Укрзалізниці.
На виконання завдань, поставлених Урядом України щодо перевезення зернових нового врожаю, Укрзалізницею постійно проводиться робота, націлена на повне забезпечення потреб вантажовідправників та зернотрейдерів на перевезення зернових у 2013 році. Зокрема, зусилля залізничників спрямовані на ефективне використання парку вагонів, покращення обігу зерновозів за рахунок скорочення їх простою під навантажувально-розвантажувальними операціями та в русі, формуванні відправницьких та технічних маршрутів, покращення ритмічності роботи з навантаження у вихідні та святкові дні, збільшення кількості проведених ремонтів, пошуку додаткових локомотивів тощо. Для оперативного вирішення усіх питань, пов’язаних з транспортуванням залізничним транспортом зернових нового врожаю в Укрзалізниці щотижня проводять наради з представниками Мінагрополітики, Української зернової асоціації, трейдерами, власниками зернових складів і припортових елеваторів, перевіряють залишки вагонів, виконання технологічних і договірних норм. Серед актуальних питань, що потребують прийняття узгоджених спільних рішень – дисципліна з боку вантажовідправників у поданні реалістичних планів під навантаження, узгоджених з переробними потужностями портів, робота контролюючих та дозвільних органів у вихідні та святкові дні, дотримання норм технологічних операцій навантаження/вивантаження вагонів. «Зернотрейдери практикують замовлення кількості вагонів, що не відповідає реальним переробним потужностям портів чи елеваторів щодо навантаження та вивантаження. Ми маємо дані щодо потенціалу усіх переробних станцій, тому ситуація нереалістичних замовлень для нас очевидна», - розповіли в Головному управлінні перевезень Укрзалізниці.
Окрім цього, до довготривалих простоїв зерновозів призводить незадовільна робота контролюючих органів при оформленні дозвільних документів на експортні перевезення. Укрзалізниця постійно інформує Мінагрополітики та інші контролюючі органи про незадовільну роботу їхніх підрозділів при оформленні дозвільних документів на експортні перевезення, які приводять до довготривалого простою зерновозів. Також через неготовність партнерів залізниці працювати у вихідні та святкові дні проблематичною залишається перспектива покращити ритмічність навантаження за рахунок цих періодів. Станції Укрзалізниці має технічні можливості щодобово вантажити 1200-1300 вагонів зернових. Відповідно заявки вантажовласників мають реалістичними, плановими та підтвердженими з боку приймаючої сторони (переважно порту). Щомісячно на основі прийнятих планів перевезень зерна, разом з вантажовідправниками залізниці формують план навантаження відправницьких маршрутів. На замовлення вантажовласників Укрзалізниця організовує максимально швидке та ефективне пряме відправлення зернових вантажів сполученням «вагон-судно» та відкриває додаткові сезонні станції вантажопереробки. Крім того, залізничники подовжили час роботи товарних кас, задіяли додаткові локомотиви. На жовтень заплановано перевезення 53 відправницькими маршрутами із зерном Південно-Західною та Південною залізницями.