Аграрний тиждень. Україна
» » Українська пивна галузь деградує ― «Укрпиво»
» » Українська пивна галузь деградує ― «Укрпиво»

    Українська пивна галузь деградує ― «Укрпиво»


    За відсутності передумов до покращення продажів, наступний рік стане для пивної галузі руйнівним

    За минулий рік виробництво пива в Україні зменшилося на 8% порівняно з 2012 роком. У порівнянні до пікового за продажами 2008 року галузь втратила 14% ринку і за своїми обсягами фактично скотилася до показників 2006 року. У 2013 році виробничі потужності пивзаводів у середньому були завантажені на 60%. Впродовж останніх 4 місяців минулого року ― на 40%.

    Про це кореспонденту «Агравері» повідомив Ігор Товкач, виконавчий директор ПрАТ «Укрпиво».

    За його словами, це означає, що надходження до держбюджету від пивоварів та підприємців суміжних галузей скоротилися на 1,2-1,3 млрд грн у порівнянні до найуспішнішого з точки зору реалізації 2008 року. У середині наступного, 2009 року акцизи на пиво необґрунтовано були підвищені майже у два рази, що в свою чергу і обумовило стагнацію галузі у наступний період.

    «Катастрофічне падіння реалізації нашої продукції за останні чотири місяця 2013 року (-17% до аналогічного періоду 2012 р.), коли сезонний фактор не впливає на рівень споживання пива визиває особливу стурбованість пивоварів щодо стану галузі в 2014 році. Продовжується негативна тенденція зростання споживання дешевого пива. Наразі обсяги його продажів перевищують найбільш привабливий за прибутками середньо ціновий сегмент. Тож приводів для оптимізму в оцінці перспектив 2014 року поки немає. Адже наразі відсутні жодні передумови для стимулювання продажів», ― сказав пан Товкач.

    Як він пояснив, на успішні продажі пива передусім впливають два фактори ― ціна напою та купівельна спроможність споживачів. Також стимулює споживання погода, але цей чинник активно підштовхує продажі тільки у спеку, коли пиво купують передусім аби втамувати спрагу.

    Причиною занепаду галузі Ігор Товкач вважає невиважений акцизний підхід держави. на його думку, перед тим, як змінювати ставки акцизів, потрібно ініціювати експертний діалог. «Укрпиво» готова запросити представників Міндоходів на одне з кількох своїх підприємств, що знаходяться у Києві.

    Виконавчий директор «Укрпива» зауважив, що найбільші виробники пива в Україні «Сан ІнБев» і «Карлсберг» нині використовують потужності лише одного з трьох заводів, якими володіє кожна компанія.

    «Продукція, вироблена на цих двох заводах, задовольняє потреби ринку. Керівництво компаній будь що намагається зберегти людей та уникнути консервації заводів. В Росії вже закрито крупних 8 пивзаводів та одне виробництво солоду. Ми намагаємося робити все належне, щоб в Україні не повторився російський сценарій», ― зазначив Ігор Товкач.

    За його словами, пивна галузь ― єдина серед виробників алкоголю та тютюну, яка не може апелювати, що у випадку підвищення акцизів піде в тінь.

    «Виробництво пива ― складний технологічний процес, який потребує серйозних інвестицій. Для виготовлення пива потрібно багато інгредієнтів, підготовлені фахівці, дороге обладнання. Наш заробіток пов'язаний не з великою маржею на продажі сотні-тисячі пляшок. Щоб дійсно покрити кредити і при цьому мати прибуток необхідно реалізовувати десятки мільярдів літрів пива на рік. На заводах стоять лічильники води, електроенергії. Сировина, у першу чергу солод та похідні переробки хмелю, також підлягає суворому обліку. Тож приховати щось не можливо та і сенсу не має. Такий "ризик" не виправдається величиною сумнівного можливого прибутку» ― сказав пан Товкач.

    Він додав, що якщо горілку можна доволі просто виготовити із спирту в себе вдома, в гаражі, то з пивом цей варіант не пройде.

    «На виробництво пива йде мінімум 14-16 днів, чим пиво міцніше, тим довше воно повинне вигравати. З одного танка, де пиво набирає алкоголь, розливається близько 40 тис. ящиків пива. А для більш-менш серйозного пивзаводу таких ємностей необхідно від 16 та більше. Тож приховати виробництво також не вийде», ― сказав Ігор Товкач.

    Нині українські пивзаводи вимушені оптимізувати свою діяльність ― направляти працівників у відпустки за свій рахунок, скорочувати зміни, тощо. Але не тільки виробники переживають скрутні часи.

    «Фермери, що реалізують зерно, виробники хмелю, солоду та дистриб’ютори також несуть збитки, ― зауважив пан Товкач. ― Галузь потребує глибокого аналізу та діалогу з відповідними державними установами. Щоб в першу чергу розробити довгострокову акцизну політику держави. Цю ініціативу підтримують і виробники легального міцного алкоголю, вина та слабоалкогольних напоїв. Всі повинні розуміти, чому підвищують той чи інший акциз, які наслідки матимуть такі кроки. Усьому цьому має бути логічне пояснення. Інвестори повинні відчувати впевненість щодо майбутнього своїх інвестицій.»

    За його словами, при нинішніх показниках завантаженості виробничих потужностей інвестиції в галузь себе не виправдовують у повній мірі.

    «Хоча ринок пива в Україні дуже перспективний і при наявності сприятливих умов міг би зрости як мінімум на третину від теперішнього обсягу. Маємо надію, що прийде час, коли на цю обставину все ж таки звернуть увагу і у галузі розпочнеться період ренесансу», ― додав Ігор Товкач.





    Схожі новини
  • «НІБУЛОН» годує співробітників овочами з власного городу
  • Україна отримає інвестиції за умови продовження мораторію на землю ― експерт
  • В Україні різко подорожчало пиво - на 11%, а продажі впали - на 9,3%
  • «Укрпиво» прогнозує незначне зниження виробництва пива за підсумками року
  • Carlsberg Ukraine у ​​2012 році збільшить продажі квасу в Україну на 30% /

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Українська пивна галузь деградує ― «Укрпиво»


За відсутності передумов до покращення продажів, наступний рік стане для пивної галузі руйнівним

За минулий рік виробництво пива в Україні зменшилося на 8% порівняно з 2012 роком. У порівнянні до пікового за продажами 2008 року галузь втратила 14% ринку і за своїми обсягами фактично скотилася до показників 2006 року. У 2013 році виробничі потужності пивзаводів у середньому були завантажені на 60%. Впродовж останніх 4 місяців минулого року ― на 40%.

Про це кореспонденту «Агравері» повідомив Ігор Товкач, виконавчий директор ПрАТ «Укрпиво».

За його словами, це означає, що надходження до держбюджету від пивоварів та підприємців суміжних галузей скоротилися на 1,2-1,3 млрд грн у порівнянні до найуспішнішого з точки зору реалізації 2008 року. У середині наступного, 2009 року акцизи на пиво необґрунтовано були підвищені майже у два рази, що в свою чергу і обумовило стагнацію галузі у наступний період.

«Катастрофічне падіння реалізації нашої продукції за останні чотири місяця 2013 року (-17% до аналогічного періоду 2012 р.), коли сезонний фактор не впливає на рівень споживання пива визиває особливу стурбованість пивоварів щодо стану галузі в 2014 році. Продовжується негативна тенденція зростання споживання дешевого пива. Наразі обсяги його продажів перевищують найбільш привабливий за прибутками середньо ціновий сегмент. Тож приводів для оптимізму в оцінці перспектив 2014 року поки немає. Адже наразі відсутні жодні передумови для стимулювання продажів», ― сказав пан Товкач.

Як він пояснив, на успішні продажі пива передусім впливають два фактори ― ціна напою та купівельна спроможність споживачів. Також стимулює споживання погода, але цей чинник активно підштовхує продажі тільки у спеку, коли пиво купують передусім аби втамувати спрагу.

Причиною занепаду галузі Ігор Товкач вважає невиважений акцизний підхід держави. на його думку, перед тим, як змінювати ставки акцизів, потрібно ініціювати експертний діалог. «Укрпиво» готова запросити представників Міндоходів на одне з кількох своїх підприємств, що знаходяться у Києві.

Виконавчий директор «Укрпива» зауважив, що найбільші виробники пива в Україні «Сан ІнБев» і «Карлсберг» нині використовують потужності лише одного з трьох заводів, якими володіє кожна компанія.

«Продукція, вироблена на цих двох заводах, задовольняє потреби ринку. Керівництво компаній будь що намагається зберегти людей та уникнути консервації заводів. В Росії вже закрито крупних 8 пивзаводів та одне виробництво солоду. Ми намагаємося робити все належне, щоб в Україні не повторився російський сценарій», ― зазначив Ігор Товкач.

За його словами, пивна галузь ― єдина серед виробників алкоголю та тютюну, яка не може апелювати, що у випадку підвищення акцизів піде в тінь.

«Виробництво пива ― складний технологічний процес, який потребує серйозних інвестицій. Для виготовлення пива потрібно багато інгредієнтів, підготовлені фахівці, дороге обладнання. Наш заробіток пов'язаний не з великою маржею на продажі сотні-тисячі пляшок. Щоб дійсно покрити кредити і при цьому мати прибуток необхідно реалізовувати десятки мільярдів літрів пива на рік. На заводах стоять лічильники води, електроенергії. Сировина, у першу чергу солод та похідні переробки хмелю, також підлягає суворому обліку. Тож приховати щось не можливо та і сенсу не має. Такий "ризик" не виправдається величиною сумнівного можливого прибутку» ― сказав пан Товкач.

Він додав, що якщо горілку можна доволі просто виготовити із спирту в себе вдома, в гаражі, то з пивом цей варіант не пройде.

«На виробництво пива йде мінімум 14-16 днів, чим пиво міцніше, тим довше воно повинне вигравати. З одного танка, де пиво набирає алкоголь, розливається близько 40 тис. ящиків пива. А для більш-менш серйозного пивзаводу таких ємностей необхідно від 16 та більше. Тож приховати виробництво також не вийде», ― сказав Ігор Товкач.

Нині українські пивзаводи вимушені оптимізувати свою діяльність ― направляти працівників у відпустки за свій рахунок, скорочувати зміни, тощо. Але не тільки виробники переживають скрутні часи.

«Фермери, що реалізують зерно, виробники хмелю, солоду та дистриб’ютори також несуть збитки, ― зауважив пан Товкач. ― Галузь потребує глибокого аналізу та діалогу з відповідними державними установами. Щоб в першу чергу розробити довгострокову акцизну політику держави. Цю ініціативу підтримують і виробники легального міцного алкоголю, вина та слабоалкогольних напоїв. Всі повинні розуміти, чому підвищують той чи інший акциз, які наслідки матимуть такі кроки. Усьому цьому має бути логічне пояснення. Інвестори повинні відчувати впевненість щодо майбутнього своїх інвестицій.»

За його словами, при нинішніх показниках завантаженості виробничих потужностей інвестиції в галузь себе не виправдовують у повній мірі.

«Хоча ринок пива в Україні дуже перспективний і при наявності сприятливих умов міг би зрости як мінімум на третину від теперішнього обсягу. Маємо надію, що прийде час, коли на цю обставину все ж таки звернуть увагу і у галузі розпочнеться період ренесансу», ― додав Ігор Товкач.





Схожі новини
  • «НІБУЛОН» годує співробітників овочами з власного городу
  • Україна отримає інвестиції за умови продовження мораторію на землю ― експерт
  • В Україні різко подорожчало пиво - на 11%, а продажі впали - на 9,3%
  • «Укрпиво» прогнозує незначне зниження виробництва пива за підсумками року
  • Carlsberg Ukraine у ​​2012 році збільшить продажі квасу в Україну на 30% /

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.