За підсумками 2013 року Україна експортувала молочної продукції на загальну суму 515,0 млн. дол. США, а імпортувала – на суму 241,5 млн. дол. США. Таким чином, сальдо зовнішньої торгівлі молочними продуктами склало 273,5 млн. дол. США, а це на 14% менше за показники 2012 року. Про це повідомили в асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).
В минулому році спостерігалось зростання імпорту по кожній підгрупі молочної продукції. Найбільше підвищився імпорт продукції з низьким вмістом молока, такої як молочна сироватка – в 2,4 рази і склав 34,4 тис. т. Імпорт молока та вершків незгущених підвищився на 62% і склав 6 тис. т, масла – на 56% (до 14 тис. т), а сиру – на 13% (до 19,3 тис. т). Стрімко наростила експорт своєї молочної продукції на український ринок Білорусія. Якщо в 2012 році вона імпортувала до України молочну продукцію на суму 26,3 млн. дол. США, то в минулому році Білорусія збільшила даний показник на 58% – до 41,5 млн. дол. США.
Що стосується експорту, то в 2013 році Україна скоротила продаж на зовнішні ринки такої продукції, як молоко і вершки згущені та сири і наростила обсяги експорту масла, молочної сироватки, молока та вершків незгущених. В минулому році Україна експортувала 59 тис. т сиру, що на 13% менше за показники 2012 року.
«Саме скорочення експорту сиру негативно відобразилось на зовнішньоторговельному сальдо України, адже саме сиру належить найбільша частка у вартості експорту молочної продукції – близько 70%», - коментує експерт аграрних ринків УКАБ Аліна Жарко. Експорт молока та вершків згущених знизився на 33% і склав 30 тис. т. Значно зріс у минулому році експорт масла – до 3,9 тис. т, що в 5,7 разів перевищує показники 2012 року. Експорт молочної сироватки зріс в 2013 році на 40% і склав 34,4 тис. т, а експорт молока та вершків незбираних підвищився на 29% – до 7,6 тис. т.
«Отже, в минулому році в Україні продовжилася тенденція до зростання імпорту молочної сировини та готової продукції і скорочення загального експорту молочної продукції в перерахунку на молоко. Причиною цьому стало збільшення конкуренції при закупівлях сировинного молока на внутрішньому ринку та зростання закупівельних цін на молоко, що підвищило собівартість вітчизняної молочної продукції», - резюмувала Аліна Жарко.