Аграрний тиждень. Україна
» » Три складові успіху тепличного господарства
» » Три складові успіху тепличного господарства

    Три складові успіху тепличного господарства


    Три складові успіху тепличного господарства: інновації, управління та маркетинг
    23 лютого у м.Києві відбувся V Голландсько-український форум з тепличної індустрії «Прибуткове тепличне виробництво в Україні: Актуальні питання та можливості підвищення ефективності».
    Організаторами форуму стали Посольство Королівства Нідерландів в Україні, Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу», Агентство «AgriEvent», виставкова компанія S-TEAM. Захід проводився за підтримки Асоціації «Теплиці України», Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства економічних справ Королівства Нідерландів у рамках промислового ярмарку обладнання і технологій для тепличної галузі «Тепличне господарство».

    На форумі обговорили результати роботи тепличного сектора минулого року і зробили прогнози на 2016 рік. Так, Євген Чернишенко, Президент Асоціації «Теплиці України» у своєму виступі розповів про те, що «сьогодні практично всі тепличні комбінати працюють з мінімальним прибутком, який не дає можливості розвивати галузь у напрямку технічного переозброєння та енергозберігаючих рішень». За його словами середній показник рентабельності виробників по асоціації «Теплиці України» за 2015 рік склав біля 8-10%. Основними ж факторами, які стримують розвиток тепличного виробництва у 2015 році він назвав: інфляційні процеси, девальвацію гривні, подорожчання матеріально-технічних ресурсів, високі кредитні ставки банків, які сягають 25-30%, низьку купівельну спроможність населення, втрату ринків збуту.
    Великим випробуванням для тепличної галузі, на думку президента Асоціації «Теплиці України», стало підписання економічної частини Угоди з ЄС. «Нам слід готуватися до овочевої продукції від європейських виробників. По-перше, енергоресурси в Європі на 20 - 30% дешевші, ніж у нас, крім того, кредити коштують 5-6% річних, а господарства працюють на сучасному обладнанні, що значно продуктивніше і менш енерговитратне, - заявив Євген Чернишенко. – Сьогодні необхідно шукати ринки збуту в країнах ЄС і країнах Близького Сходу, республіки Білорусі. А це можливо тільки з відмінною якістю продукції та сертифікацією виробництва за європейськими стандартами».
    Саме тому при формуванні тем форуму організатори багато уваги приділили можливостям підвищення ефективності вітчизняних господарств.
    «Абсолютна більшість провідних українських теплиць побудовані з використанням голландського обладнання та технологій, вирощують продукцію з голландського насіння, - розповів Еверт Ян Краєнбрінк, Радник з питань сільського господарства, Посольство Королівства Нідерландів. - Тому ми зацікавлені у тому, щоб українські виробники тепличної продукції активніше впроваджували передовий, у тому числі і голландський, досвід організації бізнесу та маркетингу своєї продукції на світовому ринку. На цьому заході ми обмінялися напрацюваннями у сфері просування продукції та кооперації, а також приділили увагу підвищенню якості продукції і навчанню персоналу».
    «Конкурувати тепличним господарствам у класичних напрямах: вирощуванні огірків та помідорів, - сьогодні стає все важче, тому треба шукати незаповнені ніші, - заявив на Форумі Тарас Висоцький, генеральний директор Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу». - Культура споживання змінюється і це необхідно використовувати. Українці все більше споживають зеленних овочевих культур, але цей ринок не заповнений, велика частина цієї продукції імпортується, при чому з країн, які не мають конкурентних переваг: природно-кліматичні умови чи нижчої вартості газу. Єдине, що нас відрізняє – це правильне управління та технології. Тому сьогодні головне завдання виробників тепличної продукції – навчитися правильному управлінню, технологіям і маркетингу, і зуміти зайняти свої ніші».
    В умовах кризи, коли купівельна спроможність впала, гривня девальвувала, а основні ринки збуту закриті, експерти рекомендують виробникам об’єднувати зусилля та використовувати досвід кооперації інших країн для вироблення спільної маркетингової стратегії, обміну досвідом у застосуванні новітніх технологій. Про кооперацію в тепличній галузі у Нідерландах розповів Ферді ван Елзвайк, директор кооперативу «Промінент» (Нідерланди). «Кооператив «Промінент» є провідним виробником помідорів на гілці у Нідерландах. Працюючи у ньому, виробники підсилюють сильні сторони один одного. Ми інвестуємо у знання та інновації, наприклад, створили «Центр інновацій», «Навчальний центр» та «Академію теплиць «Промінент». У рамках таких проектів ми запроваджуємо можливість для міжнародних інвесторів у тепличній галузі переймати досвід провідних спеціалістів кооперативу. А кінцевою метою цієї ініціативи є формування спільних підприємств, у яких наші спеціалісти могли б ділитися своїм досвідом через співпрацю з іншими виробниками безпосередньо на виробництві».
    Олег Шевченко, директор ТОВ Тепличний комбінат Дніпровський, у своїй доповіді «Успішна маркетингова стратегія овочевої продукції, безпечність, якість та позитивний імідж» представив свій досвід роботи виробництва овочевої продукції з використанням французьких плівкових теплиць. На його переконання «лише грамотно вибудувана маркетингова стратегія дозволяє виробникові овочевої продукції максимально ефективно використовувати ринкові можливості для отримання прибутку». Він також поділився практичним досвідом виведення продукції тепличного комплексу «Дніпровський» на європейський ринок.
    «Тільки знаючи свого споживача і створюючи продукт, який відповідає його очікуванням, виробник зможе конкурувати ринку плодоовочевої продукції, - розповів Олег Шевченко. - Але, як правило, висока якість продукту тягне за собою і великі витрати на його виробництво, тому виробники сьогодні повинні постійно думати як мінімізувати витрати, використовувати всі можливості для їх зменшення. Для цього і потрібні такі заходи, де ми можемо вчитися і здобувати нові знання».
    Інші доповіді V Голландсько-українського форуму з тепличної індустрії стосувалися оцінки асортименту тепличної продукції в 2016 році, тенденцій ринку, вподобань споживачів. Насіннєві компанії розповіли про новий асортимент своєї продукції. Також на заході обговорювали інвестиційну привабливість енергозберігаючих технологій та ділилися досвідом вирощування продукції у теплицях зі світлодіодами.





    Схожі новини
  • «Підвищення рентабельності українського картоплярства».
  • Українське молоко по-голландському
  • Як зробити українську упаковку кращою
  • Менше посіяти – більше зібрати
  • Гасла п’ятирічок СРСР – у теплиці 2013-го

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Три складові успіху тепличного господарства


Три складові успіху тепличного господарства: інновації, управління та маркетинг
23 лютого у м.Києві відбувся V Голландсько-український форум з тепличної індустрії «Прибуткове тепличне виробництво в Україні: Актуальні питання та можливості підвищення ефективності».
Організаторами форуму стали Посольство Королівства Нідерландів в Україні, Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу», Агентство «AgriEvent», виставкова компанія S-TEAM. Захід проводився за підтримки Асоціації «Теплиці України», Міністерства аграрної політики та продовольства України, Міністерства економічних справ Королівства Нідерландів у рамках промислового ярмарку обладнання і технологій для тепличної галузі «Тепличне господарство».

На форумі обговорили результати роботи тепличного сектора минулого року і зробили прогнози на 2016 рік. Так, Євген Чернишенко, Президент Асоціації «Теплиці України» у своєму виступі розповів про те, що «сьогодні практично всі тепличні комбінати працюють з мінімальним прибутком, який не дає можливості розвивати галузь у напрямку технічного переозброєння та енергозберігаючих рішень». За його словами середній показник рентабельності виробників по асоціації «Теплиці України» за 2015 рік склав біля 8-10%. Основними ж факторами, які стримують розвиток тепличного виробництва у 2015 році він назвав: інфляційні процеси, девальвацію гривні, подорожчання матеріально-технічних ресурсів, високі кредитні ставки банків, які сягають 25-30%, низьку купівельну спроможність населення, втрату ринків збуту.
Великим випробуванням для тепличної галузі, на думку президента Асоціації «Теплиці України», стало підписання економічної частини Угоди з ЄС. «Нам слід готуватися до овочевої продукції від європейських виробників. По-перше, енергоресурси в Європі на 20 - 30% дешевші, ніж у нас, крім того, кредити коштують 5-6% річних, а господарства працюють на сучасному обладнанні, що значно продуктивніше і менш енерговитратне, - заявив Євген Чернишенко. – Сьогодні необхідно шукати ринки збуту в країнах ЄС і країнах Близького Сходу, республіки Білорусі. А це можливо тільки з відмінною якістю продукції та сертифікацією виробництва за європейськими стандартами».
Саме тому при формуванні тем форуму організатори багато уваги приділили можливостям підвищення ефективності вітчизняних господарств.
«Абсолютна більшість провідних українських теплиць побудовані з використанням голландського обладнання та технологій, вирощують продукцію з голландського насіння, - розповів Еверт Ян Краєнбрінк, Радник з питань сільського господарства, Посольство Королівства Нідерландів. - Тому ми зацікавлені у тому, щоб українські виробники тепличної продукції активніше впроваджували передовий, у тому числі і голландський, досвід організації бізнесу та маркетингу своєї продукції на світовому ринку. На цьому заході ми обмінялися напрацюваннями у сфері просування продукції та кооперації, а також приділили увагу підвищенню якості продукції і навчанню персоналу».
«Конкурувати тепличним господарствам у класичних напрямах: вирощуванні огірків та помідорів, - сьогодні стає все важче, тому треба шукати незаповнені ніші, - заявив на Форумі Тарас Висоцький, генеральний директор Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу». - Культура споживання змінюється і це необхідно використовувати. Українці все більше споживають зеленних овочевих культур, але цей ринок не заповнений, велика частина цієї продукції імпортується, при чому з країн, які не мають конкурентних переваг: природно-кліматичні умови чи нижчої вартості газу. Єдине, що нас відрізняє – це правильне управління та технології. Тому сьогодні головне завдання виробників тепличної продукції – навчитися правильному управлінню, технологіям і маркетингу, і зуміти зайняти свої ніші».
В умовах кризи, коли купівельна спроможність впала, гривня девальвувала, а основні ринки збуту закриті, експерти рекомендують виробникам об’єднувати зусилля та використовувати досвід кооперації інших країн для вироблення спільної маркетингової стратегії, обміну досвідом у застосуванні новітніх технологій. Про кооперацію в тепличній галузі у Нідерландах розповів Ферді ван Елзвайк, директор кооперативу «Промінент» (Нідерланди). «Кооператив «Промінент» є провідним виробником помідорів на гілці у Нідерландах. Працюючи у ньому, виробники підсилюють сильні сторони один одного. Ми інвестуємо у знання та інновації, наприклад, створили «Центр інновацій», «Навчальний центр» та «Академію теплиць «Промінент». У рамках таких проектів ми запроваджуємо можливість для міжнародних інвесторів у тепличній галузі переймати досвід провідних спеціалістів кооперативу. А кінцевою метою цієї ініціативи є формування спільних підприємств, у яких наші спеціалісти могли б ділитися своїм досвідом через співпрацю з іншими виробниками безпосередньо на виробництві».
Олег Шевченко, директор ТОВ Тепличний комбінат Дніпровський, у своїй доповіді «Успішна маркетингова стратегія овочевої продукції, безпечність, якість та позитивний імідж» представив свій досвід роботи виробництва овочевої продукції з використанням французьких плівкових теплиць. На його переконання «лише грамотно вибудувана маркетингова стратегія дозволяє виробникові овочевої продукції максимально ефективно використовувати ринкові можливості для отримання прибутку». Він також поділився практичним досвідом виведення продукції тепличного комплексу «Дніпровський» на європейський ринок.
«Тільки знаючи свого споживача і створюючи продукт, який відповідає його очікуванням, виробник зможе конкурувати ринку плодоовочевої продукції, - розповів Олег Шевченко. - Але, як правило, висока якість продукту тягне за собою і великі витрати на його виробництво, тому виробники сьогодні повинні постійно думати як мінімізувати витрати, використовувати всі можливості для їх зменшення. Для цього і потрібні такі заходи, де ми можемо вчитися і здобувати нові знання».
Інші доповіді V Голландсько-українського форуму з тепличної індустрії стосувалися оцінки асортименту тепличної продукції в 2016 році, тенденцій ринку, вподобань споживачів. Насіннєві компанії розповіли про новий асортимент своєї продукції. Також на заході обговорювали інвестиційну привабливість енергозберігаючих технологій та ділилися досвідом вирощування продукції у теплицях зі світлодіодами.





Схожі новини
  • «Підвищення рентабельності українського картоплярства».
  • Українське молоко по-голландському
  • Як зробити українську упаковку кращою
  • Менше посіяти – більше зібрати
  • Гасла п’ятирічок СРСР – у теплиці 2013-го

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.