Аграрний тиждень. Україна
» » Бізнес Кернела став менш вигідним
» » Бізнес Кернела став менш вигідним

    Бізнес Кернела став менш вигідним


    Через зростання конкуренції серед виробників соняшникової олії лідер цього ринку – Кернел знизив ключові фінансові показники і зможе їх поліпшити не раніше, ніж у наступному фінансовому році.
    Відповідно до звітності компанії, за III-квартал поточного фінансового року (починається у липні), виручка компанії практично не зросла і склала $607,49 млн (+ 0,08%), так як зростання обсягів продажів було компенсоване зниженням цін на біржові сільгосптовари. При цьому виручка від експорту склала 98% від загального доходу.
    Кернел – найбільший виробник соняшникової олії. Також виробляє і експортує зернові та надає послуги зі зберігання сільгосопкультур на елеваторах. В Україні здійснює дистрибуцію бутильованої олії під торговими марками Щедрий Дар, Стожар, Чумак Золота. 2015 ФР Кернел завершив із чистим прибутком $106,9 млн, EBITDA – $396,6 млн (+78%).
    Прибуток до вирахування банківських відсотків, податків і амортизаційних відрахувань (EBITDA) компанії знизився на 14% - до $98,9 млн. Причиною цього у Кернелі вважають істотне збільшення конкуренції за насіння соняшнику в цьому році, у порівнянні з попереднім роком, а також зменшення маржі по переробці. Незважаючи на збільшення продажів соняшникової олії в натуральному вираженні на 28%, цей сегмент згенерував у 2 рази менше EBITDA в III-кварталі 2016 ФР і досяг $33,6 млн, у порівнянні з роком раніше.
    У звіті Кернел відзначається, що маржа виробництва соняшникової олії в III-кварталі 2016 ФР знизилася до $105/т, тоді як ще рік тому маржа переробки становила $278/т.
    Втішним виявилося зростання чистого прибутку в 12,8 разів – до $92,3 млн. Основним фактором став прибуток від курсових різниць, який за підсумком III-кварталу поточного фінансового року склала $39,7 млн, у той час як за аналогічний період попереднього року компанією був зафіксований збиток на рівні $82,8 млн.
    Глава аналітичного відділу ІК Eavex Capital Дмитро Чурін пояснює, що через велику різницю між офіційним курсом валют НБУ і фактичним ринковим курсом, багато українських компаній у січні-березні 2015 року відображали курсові різниці як операційні витрати.
    У 2014/15 МР (вересень-серпень) виробництво соняшникової олії в Україні було на рівні близько 4,7 млн т, а в 2015/16 МР може збільшиться до 4,9 млн т. У 2015 році основними виробниками соняшникової олії були: Кернел – з часткою 28,4%, Агрокосм – 9,3%, МХП – 8,3%, Vioil – 7,7%, Cargill – 5,3%, Bunge – 4,4%.
    Посилення конкуренції на ринку насіння соняшнику аналітик ІК Dragon Capital Наталія Шпигоцька пояснює збільшенням переробних потужностей. На початку 2015 року не працював Креатив, а також Cargill і лише у тестовому режимі почала запуск компанія Bunge. У цьому році, каже Шпигоцька, Креативу вдалося відновити роботу і вже на повних потужностях працює Bunge.
    Додав конкуренції і новий маслоекстракційний завод Allseeds в Одеській області, зазначає аналітик ІК Concorde Capital Роман Тополюк. Крім того, з'явилися й інші гравці на цьому ринку.
    Шпигоцька каже, що середню рентабельність Кернела зменшило також використання потужностей для переробки соняшнику за давальницькою схемою. Компанія користувалася олійно-екстракційним заводом, що належить групі Креатив. А у лютому 2016 року Кернел викупив права вимоги на завод у Укргазбанку за $95,8 млн.
    Втім, падіння маржі було частково компенсовано сегментом фармінга, каже Тополюк. Зростання EBITDA сегмента збільшилося в 2,6 рази у III-кварталі 2016 ФР і досягло $32,7 млн.
    За прогнозами Тополюка, в поточному фінансовому році EBITDA Кернел складе $370 млн, що на 6% менше, ніж у 2015 ФР. Але і цей результат досить сильний, так як в минулому році EBITDA був найвищим за всю історію компанії.
    Також в III-кварталі у Кернела підвищилася маржа на експорті зерна, каже Шпигоцька. Так, з $8/т в II-кварталі вона піднялася до $15/т. Приблизно на такому ж рівні буде маржа і в IV-кварталі.
    Якщо результати сільськогосподарського сегменту цього року будуть на рівні минулого року, а також відновиться маржа по переробці масла, то EBITDA 2017 фінроку може бути навіть краще поточного, завершує Тополюк.
    //biz.nv.ua/ukr/publications/biznes-kernela-stav-mensh-vigidnim-136637.html





    Схожі новини
  • «Миронівський хлібопродукт» (МХП) в січні-березні 2014 року отримав 316 млн дол. чистого збитку
  • В 2013 році експорт соняшникової олії зменшився на 11%
  • "Кернел" Веревського збільшив продажі зерна на 22,5%
  • Agroton у першому кварталі збільшив чистий прибуток в 2,5 рази
  • Виробництво соняшникової олії на кінець року становитиме 3,1 млн тонн

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Бізнес Кернела став менш вигідним


Через зростання конкуренції серед виробників соняшникової олії лідер цього ринку – Кернел знизив ключові фінансові показники і зможе їх поліпшити не раніше, ніж у наступному фінансовому році.
Відповідно до звітності компанії, за III-квартал поточного фінансового року (починається у липні), виручка компанії практично не зросла і склала $607,49 млн (+ 0,08%), так як зростання обсягів продажів було компенсоване зниженням цін на біржові сільгосптовари. При цьому виручка від експорту склала 98% від загального доходу.
Кернел – найбільший виробник соняшникової олії. Також виробляє і експортує зернові та надає послуги зі зберігання сільгосопкультур на елеваторах. В Україні здійснює дистрибуцію бутильованої олії під торговими марками Щедрий Дар, Стожар, Чумак Золота. 2015 ФР Кернел завершив із чистим прибутком $106,9 млн, EBITDA – $396,6 млн (+78%).
Прибуток до вирахування банківських відсотків, податків і амортизаційних відрахувань (EBITDA) компанії знизився на 14% - до $98,9 млн. Причиною цього у Кернелі вважають істотне збільшення конкуренції за насіння соняшнику в цьому році, у порівнянні з попереднім роком, а також зменшення маржі по переробці. Незважаючи на збільшення продажів соняшникової олії в натуральному вираженні на 28%, цей сегмент згенерував у 2 рази менше EBITDA в III-кварталі 2016 ФР і досяг $33,6 млн, у порівнянні з роком раніше.
У звіті Кернел відзначається, що маржа виробництва соняшникової олії в III-кварталі 2016 ФР знизилася до $105/т, тоді як ще рік тому маржа переробки становила $278/т.
Втішним виявилося зростання чистого прибутку в 12,8 разів – до $92,3 млн. Основним фактором став прибуток від курсових різниць, який за підсумком III-кварталу поточного фінансового року склала $39,7 млн, у той час як за аналогічний період попереднього року компанією був зафіксований збиток на рівні $82,8 млн.
Глава аналітичного відділу ІК Eavex Capital Дмитро Чурін пояснює, що через велику різницю між офіційним курсом валют НБУ і фактичним ринковим курсом, багато українських компаній у січні-березні 2015 року відображали курсові різниці як операційні витрати.
У 2014/15 МР (вересень-серпень) виробництво соняшникової олії в Україні було на рівні близько 4,7 млн т, а в 2015/16 МР може збільшиться до 4,9 млн т. У 2015 році основними виробниками соняшникової олії були: Кернел – з часткою 28,4%, Агрокосм – 9,3%, МХП – 8,3%, Vioil – 7,7%, Cargill – 5,3%, Bunge – 4,4%.
Посилення конкуренції на ринку насіння соняшнику аналітик ІК Dragon Capital Наталія Шпигоцька пояснює збільшенням переробних потужностей. На початку 2015 року не працював Креатив, а також Cargill і лише у тестовому режимі почала запуск компанія Bunge. У цьому році, каже Шпигоцька, Креативу вдалося відновити роботу і вже на повних потужностях працює Bunge.
Додав конкуренції і новий маслоекстракційний завод Allseeds в Одеській області, зазначає аналітик ІК Concorde Capital Роман Тополюк. Крім того, з'явилися й інші гравці на цьому ринку.
Шпигоцька каже, що середню рентабельність Кернела зменшило також використання потужностей для переробки соняшнику за давальницькою схемою. Компанія користувалася олійно-екстракційним заводом, що належить групі Креатив. А у лютому 2016 року Кернел викупив права вимоги на завод у Укргазбанку за $95,8 млн.
Втім, падіння маржі було частково компенсовано сегментом фармінга, каже Тополюк. Зростання EBITDA сегмента збільшилося в 2,6 рази у III-кварталі 2016 ФР і досягло $32,7 млн.
За прогнозами Тополюка, в поточному фінансовому році EBITDA Кернел складе $370 млн, що на 6% менше, ніж у 2015 ФР. Але і цей результат досить сильний, так як в минулому році EBITDA був найвищим за всю історію компанії.
Також в III-кварталі у Кернела підвищилася маржа на експорті зерна, каже Шпигоцька. Так, з $8/т в II-кварталі вона піднялася до $15/т. Приблизно на такому ж рівні буде маржа і в IV-кварталі.
Якщо результати сільськогосподарського сегменту цього року будуть на рівні минулого року, а також відновиться маржа по переробці масла, то EBITDA 2017 фінроку може бути навіть краще поточного, завершує Тополюк.
//biz.nv.ua/ukr/publications/biznes-kernela-stav-mensh-vigidnim-136637.html





Схожі новини
  • «Миронівський хлібопродукт» (МХП) в січні-березні 2014 року отримав 316 млн дол. чистого збитку
  • В 2013 році експорт соняшникової олії зменшився на 11%
  • "Кернел" Веревського збільшив продажі зерна на 22,5%
  • Agroton у першому кварталі збільшив чистий прибуток в 2,5 рази
  • Виробництво соняшникової олії на кінець року становитиме 3,1 млн тонн

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.