Понад 90% українських громадян хочуть вживати органічні продукти, однак лише 5% із них знає, що таке органічні продукти, як вони виробляються, як їх знайти на полицях українських супермаркетів. Така думка прозвучала на «Органік медіа брекфест».
Органічні площі в Україні становлять 380 тисяч га. З них у перехідному періоді перебуває 91 тис. га. При цьому близько 80% української продукції експортується на суму, котра за 2017 рік становить понад $60 млн. Її левова частка йде до країн ЄС, Швейцарії, решта — до США, Австралії, Канади, країн Азії.
Як зазначила заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева, внутрішній і зовнішній ринки органіки стрімко розвиваються і ця тенденція зберігатиметься у коротко- та середньостроковій перспективі. Зокрема попит зростатиме на ринках ЄС, Північної Америки, Близького Сходу, Азії.
— Україна вже стала європейським органічним хабом, проте наша мета зробити її світовим, — зазначила заступник міністра.
Заступник міністра висловила думку, що непродумана державна підтримка органічного виробництва може бути не стільки корисною, а скоріш завдати шкоди. Зокрема Мінагрополітики повинне реалізувати кілька важливих завдань: добитися ухвалення нового «органічного» законопроекту №5448, потім втілити його положення у практику виробництва, торгівлі, сертифікації та експорту. Однак важливо, вважає вона, створити достовірну систему державної статистики в органічній сфері, бо до сьогодні вона не сформована.
Трофімцева навела приклади, коли в країнах Східної Європи після того, як було припинено субсидування органічного сектора з боку ЄС, фермери одразу припиняли виробництво за чистими технологіями. Тому державні дотації в цій сфері мають бути дуже виваженими та цільовими.
— Основним драйвером органічного виробництва має бути ринок, тобто попит, — підкреслила вона.
При цьому стимулювати розвиток внутрішнього ринку потрібно, в тому числі шляхом підтримки через програми державно-приватного партнерства дошкільних та освітніх закладів, котрі будуть купувати органічну продукцію у фермерів.
Як вважає в свою чергу менеджер UHBDP Дмитро Ніколаєв, в Україні важливо розвивати центри органічного виробництва. За його словами є два шляхи розвитку економіки: один — перерозподіл валового внутрішнього продукту, інший — інвестиції в конкретні компанії, які створюють необхідну інфраструктуру, ланцюги поставок до споживачів.
NB: Українським фермерам на разі потрібно пояснити, що таке органічне виробництво, привернути увагу громадськості до його проблем, озброїти фермерів сучасними технологічними та економічними знаннями, підказати їм шляхи сертифікації, навчити маркетингу і позиціонування їхньої продукції на ринку.
Експерти із органічного виробництва вважають, що 2018-й стане роком органічного прориву в Україні. Наступ буде вестися з кількох напрямків: з півдня та з півночі, де одночасно відбудуться Органічні конгреси, згодом такі ж заходи будуть проведені на сході і заході країни. Це робиться для того, щоб наситити медіа-простір інформацією та знаннями про органічне виробництво та її продукцію.
https://growhow.in.ua