Експортний прорив української ягоди спричинив повальне захоплення вирощуванням цих культур на рівні всіх видів господарств. Проте не всі розуміють, наскільки цей ринок специфічний.
Про це розповіла президент асоціації «Ягідництво України» Ірина Кухтіна, повідомляє info.shuvar.com.
«Перш за все треба усвідомити, що міряти ягідні ділянки треба не гектарами, а робочою силою. Сьогодні ягідні плантації закладають виробники зернових та олійних, які звикли працювати великими форматами. Але хто буде збирати цей врожай? В нас дефіцит робочих рук існує навіть на рівні середнього фермера і ця проблема буде лише загострюватись», — сказала вона.
Експорт української свіжої та замороженої ягоди за останні чотири роки зріс в 3 рази. Ірина Кухтіна вважає, що відбулося це лише за рахунок двох факторів: девальвації гривні та зниження імпортного мита в країнах ЄС. Але в майбутньому треба бути готовим до зростання конкуренції і, відповідно, зниження цін. Особливо це буде відчуватись на зовнішньому ринку.
«В минулому році українським виробникам ягід підіграла погода: в країнах ЄС виробництво впало і ми змогли в черговий раз збільшити експорт. Але на перспективу треба розуміти, що при стабільному курсі гривні або його зростанні наша конкурентоспроможність назовні буде знижуватись і на свіжому ринку, і на ринку сировини. Крім того, зовнішній ринок треба дуже ретельно вивчати. Припустимо, ціна на малину в супермаркеті Берліну — €8 за кг у січні. Це інформація ні про що. Ми в лютому малину не вирощуємо. Набагато кориснішою була б інформація про ціни на малину в Австралії, але в липні чи серпні», — розповіла Ірина Кухтіна.
На її думку, українським фермерам не слід забувати й про вітчизняний ринок яблук. За її підрахунками, створення брендів на базі кооперації виробників надасть додаткові 3-5 грн на 1 кг ягоди.
https://kurkul.com