В Україні спостерігається значне зростання Українського молочного індексу (УМІ) в 2018 році. У вересні УМІ зріс на пристойних 7,1%. Про це повідомив економіст Інвестиційного центру ФАО Андрій Ярмак, передає Agropolit.com.
Саме
так, завдяки початку активного сезону переробки соняшника та сої на
ринку збільшилася пропозиція шротів цих культур, і ціни на них впали
досить суттєво.
«А що ж цінами на молоко? Середнє зростання за
місяць склало ледве 1,8%, що дуже мало, як для вересня. Але я б сказав,
що це чудовий показник, якщо врахувати як все погано з цінами на
молокопродукти в світі. Білок в ціні не росте, а жир продовжує
дешевшати», - йдеться у повідомленні.
Рік тому в цьому ж місяці
ринок був сповнений позитиву. За рахунок стрімкого зростання світових
цін в вересні 2017 року наш УМІ злетів відразу на 12,7%.
Отже, оскільки наш УМІ падав сім місяців з дев’яти, і в вересні зріс менше, ніж звичайно, у вересні 2018 року УМІ був вже на 23,6% нижчим, ніж у відповідному місяці 2017 року. Отже, ця різниця з попереднім роком продовжувала погіршуватися, - додав Ярмак.
Нижчим у вересні УМІ був лише двічі – у кризових для молочної галузі 2015 та 2016 роках. В інші роки в вересні значення УМІ було значно вищим. Отже, це був третій найгірший вересень для професійних молочників з точки зору прибутковості виробництва молока історично.
Аналогічно було з прибутковістю молока за період січень-серпень. Гіршими були лише 2015 та 2016 роки. За ці вісім місяців 2018 року професійні виробники молока отримали в середньому на 14,4% менше прибутку, ніж за аналогічний період 2017 року і на 7,7%менше, ніж в середньому за такий самий період 2012-2017 років.
Чого очікувати в жовтні? Як правило, в жовтні ми бачимо сповільнення темпів зростання УМІ. Минулого року, коли все було добре на світових ринках, УМІ в жовтні зріс всього на 2,5%. Але позитивним є те, що жодного розу УМІ не знижувався у жовтні, що, звичайно, не означає, що цього не станеться в 2018 році. Та будемо сподіватися на краще. В будь-якому разі підвищення ефективності виробництва – це єдиний шлях до успіху в молочному бізнесі, - зазначив Ярмак.