Аграрний тиждень. Україна
» » Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 років
» » Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 років

    Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 років


    Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 роківЕкспорт, розвиток переробки та пакування для мереж стануть основними драйверами, що будуть визначати розвиток української картопляної галузі протягом наступних 5 років. При цьому останні 2 роки український ринок картоплі, після трикратного падіння обсягів у 2014 році, показує зростання. Про це розповів директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук під час конференції «Овочі та фрукти України – 2018. Вектор на експорт».

    В своєму виступі фахівець ринку, зокрема зазначив, що ринок свіжої картоплі, порівняно з продукцією переробки, є найбільшим за обсягами, але це той ринок, який відчув на собі всі економічні та політичні чинники останнього часу.

    «З 2014 року товарообіг картоплі впав фактично втричі. Сьогодні обсяг ринку – приблизно 950 млн грн, що торгуються між фермерами та мережами. Звичайно, що це не багато, але це є якраз той обсяг, про який ми сьогодні можемо говорити. В той же час, на сьогодні цей ринок починає рости. Мережі стали купувати більше картоплі та просити продукт вищої якості»,- розповів директор «Агріко Україна».

    В своєму виступі, говорячи про експорт картоплі в поточному році, Микола Гордійчук зазначив, що на зовнішні ринки було здійснено поставки 13 740 тис. тон продукту на загальну суму 2,33 млн USD. При цьому, майже весь обсяг було експортовано до Молдови – 10,330 тис тонн на 1,76 млн. USD. Ще 2,92 тис тонн на 497 тис. USD було доправлено до Білорусі та 317 тонн на 54 тис USD – до Грузії.

    «Загалом ціни на картоплю у наших сусідів в цьому сезоні суттєво вищі, аніж в Україні. Так кілограм картоплі в Грузії в середньому коштує 0,27 USD, а в Молдові – 0,22 USD»,- розповів фахівець.

    Характеризуючи галузь картоплярства в Україні, Микола Гордійчук зазначив, що на сьогодні на ринку присутні 4 основні виробники та 5 основних торгових марок (ТМ «Овочиста, ТМ «Ваші овочі», ТМ «Славянка», ТМ «Матуся Потуся», ТМ «Петриківські овочі»).

    «Комерційний ринок в Україні є незначним. Не ефективна дистрибуція, не орієнтована на попит, а також відсутність комунікації і кооперації вкупі з ручною роботою в господарствах, низькою врожайністю (близько 27-30 т/га) та, як наслідок,  високих витратах на виробництво негативно відображаються на розвитку галузі»,- поінформував Микола Гордійчук.

    В той же час, він зазначив, що перспективи розвитку ринку столової картоплі полягають у роботі з мережами, адже на сьогодні тут продається приблизно 10% від загальної кількості картоплі, що виробляється професійними господарствами. «У кількісному вираженні мова йде про 200-250 тис. тонн картоплі на рік. В подальшому мережі будуть лише збільшувати свою частку на ринку і їм потрібні потужні партнери, які можуть запропонувати великі обсяги картоплі, рівномірно її постачати протягом року, та надавати упакований та відсортований продукт. Які можливості у фермерів ми сьогодні бачимо? Безумовно, це формування спільних великих обсягів картоплі і додавання ціни продукту через пакування, або додаткове сортування»,- розповів директор «Агріко Україна».

    Говорячи про забезпечення українських фермерів насінням, Микола Гордійчук розповів, що фактично кожні 5 років близько 20 нових сортів попадає до спеціалізованого держреєстру України. «В основному останнім часом це були або сорти ранньостиглої групи, або чипсові сорти, або крохмальні.  На сьогодні в реєстрі знаходиться понад 180 сортів. З них 107 сортів належать до іноземної селекції, а 82 – до української»,- поінформував фахівець.

    Так, за словами Микола Гордійчука, з 65,9 тис га картоплі, посадженої українськими господарствами в поточному році, 33,9 тис га ( 51% від загальної площі насаджень) були зайняті під сортами голландської селекції, 25,17 тис га (38%) – німецької. І лише  на 5,2 тис га, або на 8% посівних площ були використані вітчизняні сорти.

    Микола Гордійчук також розповів про те, що фахівці ринку сподіваються в майбутньому побачити більшу комунікацію між фермерами. «Це зможе забезпечити попит, який є сьогодні на ринку»,- зазначив він.

    UkraineFood.org



    Схожі новини
  • Цьогоріч виробництво картоплі може сягнути 9,3 млн тонн
  • «Підвищення рентабельності українського картоплярства».
  • Обсяги виробництва овочів в Україні перевищують потреби населення, - Мінекономрозвитку
  • У минулому році Україна наростила експорт овочів на 20% та зменшила імпорт на 40%
  • 800 тис. т картоплі планують у цьому році зібрати на Івано-Франківщині

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 років


Експорт стане одним з основних чинників розвитку української картопляної галузі протягом найближчих 5 роківЕкспорт, розвиток переробки та пакування для мереж стануть основними драйверами, що будуть визначати розвиток української картопляної галузі протягом наступних 5 років. При цьому останні 2 роки український ринок картоплі, після трикратного падіння обсягів у 2014 році, показує зростання. Про це розповів директор компанії «Агріко Україна» Микола Гордійчук під час конференції «Овочі та фрукти України – 2018. Вектор на експорт».

В своєму виступі фахівець ринку, зокрема зазначив, що ринок свіжої картоплі, порівняно з продукцією переробки, є найбільшим за обсягами, але це той ринок, який відчув на собі всі економічні та політичні чинники останнього часу.

«З 2014 року товарообіг картоплі впав фактично втричі. Сьогодні обсяг ринку – приблизно 950 млн грн, що торгуються між фермерами та мережами. Звичайно, що це не багато, але це є якраз той обсяг, про який ми сьогодні можемо говорити. В той же час, на сьогодні цей ринок починає рости. Мережі стали купувати більше картоплі та просити продукт вищої якості»,- розповів директор «Агріко Україна».

В своєму виступі, говорячи про експорт картоплі в поточному році, Микола Гордійчук зазначив, що на зовнішні ринки було здійснено поставки 13 740 тис. тон продукту на загальну суму 2,33 млн USD. При цьому, майже весь обсяг було експортовано до Молдови – 10,330 тис тонн на 1,76 млн. USD. Ще 2,92 тис тонн на 497 тис. USD було доправлено до Білорусі та 317 тонн на 54 тис USD – до Грузії.

«Загалом ціни на картоплю у наших сусідів в цьому сезоні суттєво вищі, аніж в Україні. Так кілограм картоплі в Грузії в середньому коштує 0,27 USD, а в Молдові – 0,22 USD»,- розповів фахівець.

Характеризуючи галузь картоплярства в Україні, Микола Гордійчук зазначив, що на сьогодні на ринку присутні 4 основні виробники та 5 основних торгових марок (ТМ «Овочиста, ТМ «Ваші овочі», ТМ «Славянка», ТМ «Матуся Потуся», ТМ «Петриківські овочі»).

«Комерційний ринок в Україні є незначним. Не ефективна дистрибуція, не орієнтована на попит, а також відсутність комунікації і кооперації вкупі з ручною роботою в господарствах, низькою врожайністю (близько 27-30 т/га) та, як наслідок,  високих витратах на виробництво негативно відображаються на розвитку галузі»,- поінформував Микола Гордійчук.

В той же час, він зазначив, що перспективи розвитку ринку столової картоплі полягають у роботі з мережами, адже на сьогодні тут продається приблизно 10% від загальної кількості картоплі, що виробляється професійними господарствами. «У кількісному вираженні мова йде про 200-250 тис. тонн картоплі на рік. В подальшому мережі будуть лише збільшувати свою частку на ринку і їм потрібні потужні партнери, які можуть запропонувати великі обсяги картоплі, рівномірно її постачати протягом року, та надавати упакований та відсортований продукт. Які можливості у фермерів ми сьогодні бачимо? Безумовно, це формування спільних великих обсягів картоплі і додавання ціни продукту через пакування, або додаткове сортування»,- розповів директор «Агріко Україна».

Говорячи про забезпечення українських фермерів насінням, Микола Гордійчук розповів, що фактично кожні 5 років близько 20 нових сортів попадає до спеціалізованого держреєстру України. «В основному останнім часом це були або сорти ранньостиглої групи, або чипсові сорти, або крохмальні.  На сьогодні в реєстрі знаходиться понад 180 сортів. З них 107 сортів належать до іноземної селекції, а 82 – до української»,- поінформував фахівець.

Так, за словами Микола Гордійчука, з 65,9 тис га картоплі, посадженої українськими господарствами в поточному році, 33,9 тис га ( 51% від загальної площі насаджень) були зайняті під сортами голландської селекції, 25,17 тис га (38%) – німецької. І лише  на 5,2 тис га, або на 8% посівних площ були використані вітчизняні сорти.

Микола Гордійчук також розповів про те, що фахівці ринку сподіваються в майбутньому побачити більшу комунікацію між фермерами. «Це зможе забезпечити попит, який є сьогодні на ринку»,- зазначив він.

UkraineFood.org



Схожі новини
  • Цьогоріч виробництво картоплі може сягнути 9,3 млн тонн
  • «Підвищення рентабельності українського картоплярства».
  • Обсяги виробництва овочів в Україні перевищують потреби населення, - Мінекономрозвитку
  • У минулому році Україна наростила експорт овочів на 20% та зменшила імпорт на 40%
  • 800 тис. т картоплі планують у цьому році зібрати на Івано-Франківщині

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.