Круглий стіл «Гармонізація національних та регіональних політик з Цілями сталого розвитку ООН», відбувся 5 березня в медіа-центрі AgroGeneration.
17 глобальних цілей, які людство має досягнути до 2030 року, були прийняті на саміті ООН в 2015 році. 193 країни — члени ООН прийняли цей документ. І хоча він не є юридично обов'язковим, але на нього дуже люблять посилатися політики усіх країн і рівнів. Експерти пояснюють: це не випадково, адже насправді стратегія дуже продумана і прогресивна, над нею працювали кращі спеціалісти світу. Вона передбачає гармонізацію трьох основних елементів: економічного зростання, соціальної інтеграції та охорони навколишнього середовища. Іншими словами, це розвиток, який має максимально задовольняти нинішні потреби людства, не завдаючи шкоди довкіллю. Від втілення цих цілей на місцевому та регіональному рівнях Україна тільки виграє.
«Часто чую думку, що Цілі сталого розвитку — якась абстрактна глобальна платформа, яка не має відношення до реальності. Абсолютно не згідний з таким підходом, — говорить Михайло Малков, координатор програм розвитку ФАО в Україні. — Незважаючи на вдаваний глобалізм, Цілі визначають досяжні завдання, і формування національних, регіональних або корпоративних політик.»
Представники бізнесу стверджують, що дотримання глобальних цілей ООН, не перешкоджає, а навпаки допомагає розвиватися бізнесу. Директор з операційного вдосконалення та розвитку компанії AgroGeneration Наталія Бондарчук говорить, що для їхньої компанії цілі сталого розвитку ООН та принципи сталого ведення сільського господарства ФАО — це одна із структурованих можливостей дотримуватись балансу між усіма стейкхолдерами компанії: інвесторами, орендодавцями, співробітниками, клієнтами, постачальниками, кредиторами, регуляторами та державними органами. З практичної точки зору для менеджменту компанії — цілі сталого розвитку використовуються одночасно і як певні межі, і як напрямки дій для ведення успішного та сталого розвитку бізнесу.
За словами старшого директора з корпоративних питань Carlsberg Ukraine Євгенії Піддубної, великі світові компанії першими реагують на глобальні тенденції. Питання екології сьогодні у світі — одне з основних.
«Ми хочемо заробляти гроші, як і будь-який бізнес, але відповідати сучасним тенденціям. І це цілком можливо, — говорить п. Піддубна.— Наша компанія, вже має пивоварні, наприклад, у Швеції, які взагалі не залишають вуглецевого сліду. І мушу сказати, що для молодшого покоління працівників важливо, що їхня компанія є соціально і екологічно відповідальною.»
І аграрна галузь у цьому контексті — одна з ключових.
Генеральний менеджер AGROPORT Ukraine Дмитро Титаренко говорить, що ці глобальні завдання важливо вирішувати на регіональному рівні. Нам потрібне стале сільське господарство — мається на увазі робота з абсолютно усіма аграрними стейкхолдерами, але мале та середнє фермерство є пріоритетними.
Довідково: Саме на розвиток фермерства AGROPORT, як партнер ФАО, робить особливий акцент. Під час AGROPORT Львів (відбудеться 21-23 березня) пройде стратегічна сесія, на якій фахівці якраз і обговорюватимуть, як в умовах України гармонізувати розвиток аграрної галузі загалом й фермерства зокрема, розвиток територій та дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
agravery.com