Такими оцінками в інтерв’ю АПК-Інформ поділився Олег Черіпко, керівник комерційного департаменту агропромислової компанії «АП-ГРУП».
Він зазначає, що торік уже відбулося збільшення обсягів вантажів, що перевозяться автотранспортом — на 1,6 млн т — до 15 млн т.
«Така ситуація обумовлена, перш за все, зростанням вартості перевезення зерна залізничним транспортом і обмеженнями у відправленнях зерна через закриття малодіяльних станцій», — відмічає експерт.
Серед ключових тенденцій ринку автоперевезень фахівець виділяє збільшення кількості спеціалізованого автопарку для перевезення зернових.
«Крім щорічного приросту виробництва зернових в Україні на 6-9% і складнощів з залізничним транспортом, передумовою для цього послужив ажіотажний попит на даний вид транспорту у вересні-грудні 2018 року, а також подорожчання тарифів на автоперевезення в цей період на 30-50%», — пояснює Черіпко.
Другою тенденцією є очікуване посилення габаритно-вагового контролю на дорогах України у 2019 році. За повідомленнями Укртрансбезпеки, планується нарощування як кількості комплексів ГВК, так і власного штату співробітників. Крім того, Укравтодор планує до кінця року запустити в Київській області пілотний проект з впровадження інтелектуальних комплексів зі зважування автотранспорту в русі.
Третя тенденція — обмеження пересування великовантажного транспорту або так званий «температурний режим». В даному аспекті відкритим залишається питання наявності обладнаних місць для відстою автотранспорту і придорожнього сервісу.
І останнє — сезонність автотранспортних перевезень: підвищений попит у період липень-грудень, його зниження в другій половині сезону і переорієнтація протягом сезону від перевезень типу «поле-елеватор» до «елеватор-порт», а також зростання тарифів на 35-50% в піковий період сезону і потім їх поступове зниження.
Нагадаємо, «Укрзалізниця» збільшить кількість станцій до 140 для пришвидшення експорту зерна.
agravery.com