Аграрний тиждень. Україна
» » ПРОГНОЗ: Молочні продукти знову подорожчають
» » ПРОГНОЗ: Молочні продукти знову подорожчають

    ПРОГНОЗ: Молочні продукти знову подорожчають


    Про це сьогодні під час прес-конференції в ІА «УНІАН», повідомила Ганна Лавренюк, віце-президент АВМ, інформує прес-служба.

    «На сьогодні ми констатуємо значне зростання ціни вітчизняних молокопродуктів на поличці. Це результат цілої низки системних проблем як у молочному скотарстві, так і в переробці. І всі показники ринку свідчать про подальше підвищення цін», — підкреслила вона.

    Керівник проекту  АВМ «Гуртовий збут молока» Олена Жупінас наголосила, що з початку року молочний кошик для українців подорожчав на 16%, а до кінця року підвищення складе ще 3-5%.

    За словами Ганни Лавренюк, є ряд причин здорожчання молочних продуктів: 



    Кризова ситуація в молочному скотарстві.

    Так, за 7 місяців 2019 року промисловий сектор України недорахувався 11,8 тисяч корів. І вперше цього року темпи скорочення поголів’я у промисловому секторі перевищили темпи скорочення у присадибному.  З ринку почали виходити малі та середні господарства.  Варто підкреслити, що 60% у структурі промислового поголів’я становлять  саме невеликі ферми по 50-400 корів.



    Високе податкове навантаження.

    Ставка ПДВ на молочні продукти в Україні найвища в Європі — 20%,  проти 7% —  у Німеччині, 5,5% — у Франції та 5% —  у Польщі. До того ж  виробникам впродовж 2019-2022 р.р впровадити вимоги нового харчового законодавства, а це вимагає від молочних ферм значних інвестицій не лише в будівництво/реконструкцію приміщень та обладнання, а й у навчання персоналу.



    Неефективна система дотацій.

    Так, середня МТФ на 500 корів продуктивністю 20-25 л. з корови на добу, щомісяця сплачує до держбюджету тільки молочного ПДВ на мінімум 500 тис. грн. Тобто за рік —  6 млн грн, які при дії системи квазі-акумуляції ПДВ могла би направити на розвиток. Натомість, якщо нині скористається існуючою держпідтримкою (а практично всі господарства можуть скористатися фактично лише двома програмами: дотація/утримування корови та відшкодування спермопродукції), то за рік отримають максимум 1-1,2 млн грн. Тобто недорахуються 5 млн грн.

    Однак головною причиною згортання молочного бізнесу господарства називають незрозумілі та непрогнозовані умови ринку землі для виробників молока. Деякі власники молочно-товарних ферм вже вирішили розпродати корів,  щоб акумулювати кошти на випадок необхідності викупити землі та вберегти бізнес.

    Аби не допустити подальшої кризи молочної галузі України, необхідним є впровадження ефективної державної підтримки для виробників молока, встановлення чітких та прозорих правил обігу земель сільгосппризначення  таухвалення таких законопроектів:

    ПЗУ №7420-1,2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зниження ставки податку на додану вартість для деяких видів сільськогосподарської продукції» покликані знизити ставку ПДВ на молочні продукти в Україні. Його прийняття зробить молочний кошик доступнішим для українця, а отже, стимулюватиме попит серед споживачів та розвиток виробництва та переробки молока.

    ЗУ №6527-д «Про сільськогосподарську кооперацію», який дасть можливість конкурувати нашому виробнику не лише на зовнішньому, а й внутрішньому ринку. Адже левову частку в імпорті складає молочна продукція від молочних кооперативів.

    ПЗУ 3043-1 «Про молоко, молочні та молоковмісні продукти», прийняття якого допоможе упорядкувати маркування і реалізацію молоковмісних продуктів. Це забезпечить право споживачів на отримання повної та достовірної інформації про склад молочних продуктів, дозволить запобігти недобросовісній конкуренції.

    Крім того, у разі запуску ринку землі виробники молока повинні мати доступ до дешевих кредитів. Тобто господарства, що займаються молочним скотарством, необхідно включити в спеціальні державні програми з пільгового кредитування, що розраховуються за кількістю утримуваних корів.

    «У разі відкриття ринку землі фермер має коли, за якими правилами, та чи отримає він пільгове кредитування для купівлі землі, яка забезпечить вирощування кормів для худоби. Чим довше нова ВРУ тягнутиме з відповіддю на ці запитання, тим швидше  скорочуватиметься поголів’я у промисловому секторі», — підкреслив Михайло Соколов, заступник голови ВАР.

    Відтак, Асоціація виробників молока готує звернення до Аграрного Комітету з проханням втрутитися у ситуацію та якнайшвидше розглянути та ухвалити необхідні зміни.

    Нагадаємо, за перше півріччя 2019 року на переробні підприємства України надійшло 1,97 млн т молока.

    agravery.com





    Схожі новини
  • Ставка ПДВ на молочні продукти в Україні є найвищою серед європейських країн і становить 20%, тоді як у Німеччині – 7%, у Франції – 5,5%, а в Польщі взагалі – 5%.
  • 3 із 128 підприємств отримали дотації
  • Аграрії стурбовані скороченням закупівельних цін на молоко
  • Дорожчає молоко
  • Молочний ринок страждає від відсутності достатніх обігових коштів

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ПРОГНОЗ: Молочні продукти знову подорожчають


Про це сьогодні під час прес-конференції в ІА «УНІАН», повідомила Ганна Лавренюк, віце-президент АВМ, інформує прес-служба.

«На сьогодні ми констатуємо значне зростання ціни вітчизняних молокопродуктів на поличці. Це результат цілої низки системних проблем як у молочному скотарстві, так і в переробці. І всі показники ринку свідчать про подальше підвищення цін», — підкреслила вона.

Керівник проекту  АВМ «Гуртовий збут молока» Олена Жупінас наголосила, що з початку року молочний кошик для українців подорожчав на 16%, а до кінця року підвищення складе ще 3-5%.

За словами Ганни Лавренюк, є ряд причин здорожчання молочних продуктів: 



Кризова ситуація в молочному скотарстві.

Так, за 7 місяців 2019 року промисловий сектор України недорахувався 11,8 тисяч корів. І вперше цього року темпи скорочення поголів’я у промисловому секторі перевищили темпи скорочення у присадибному.  З ринку почали виходити малі та середні господарства.  Варто підкреслити, що 60% у структурі промислового поголів’я становлять  саме невеликі ферми по 50-400 корів.



Високе податкове навантаження.

Ставка ПДВ на молочні продукти в Україні найвища в Європі — 20%,  проти 7% —  у Німеччині, 5,5% — у Франції та 5% —  у Польщі. До того ж  виробникам впродовж 2019-2022 р.р впровадити вимоги нового харчового законодавства, а це вимагає від молочних ферм значних інвестицій не лише в будівництво/реконструкцію приміщень та обладнання, а й у навчання персоналу.



Неефективна система дотацій.

Так, середня МТФ на 500 корів продуктивністю 20-25 л. з корови на добу, щомісяця сплачує до держбюджету тільки молочного ПДВ на мінімум 500 тис. грн. Тобто за рік —  6 млн грн, які при дії системи квазі-акумуляції ПДВ могла би направити на розвиток. Натомість, якщо нині скористається існуючою держпідтримкою (а практично всі господарства можуть скористатися фактично лише двома програмами: дотація/утримування корови та відшкодування спермопродукції), то за рік отримають максимум 1-1,2 млн грн. Тобто недорахуються 5 млн грн.

Однак головною причиною згортання молочного бізнесу господарства називають незрозумілі та непрогнозовані умови ринку землі для виробників молока. Деякі власники молочно-товарних ферм вже вирішили розпродати корів,  щоб акумулювати кошти на випадок необхідності викупити землі та вберегти бізнес.

Аби не допустити подальшої кризи молочної галузі України, необхідним є впровадження ефективної державної підтримки для виробників молока, встановлення чітких та прозорих правил обігу земель сільгосппризначення  таухвалення таких законопроектів:

ПЗУ №7420-1,2 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зниження ставки податку на додану вартість для деяких видів сільськогосподарської продукції» покликані знизити ставку ПДВ на молочні продукти в Україні. Його прийняття зробить молочний кошик доступнішим для українця, а отже, стимулюватиме попит серед споживачів та розвиток виробництва та переробки молока.

ЗУ №6527-д «Про сільськогосподарську кооперацію», який дасть можливість конкурувати нашому виробнику не лише на зовнішньому, а й внутрішньому ринку. Адже левову частку в імпорті складає молочна продукція від молочних кооперативів.

ПЗУ 3043-1 «Про молоко, молочні та молоковмісні продукти», прийняття якого допоможе упорядкувати маркування і реалізацію молоковмісних продуктів. Це забезпечить право споживачів на отримання повної та достовірної інформації про склад молочних продуктів, дозволить запобігти недобросовісній конкуренції.

Крім того, у разі запуску ринку землі виробники молока повинні мати доступ до дешевих кредитів. Тобто господарства, що займаються молочним скотарством, необхідно включити в спеціальні державні програми з пільгового кредитування, що розраховуються за кількістю утримуваних корів.

«У разі відкриття ринку землі фермер має коли, за якими правилами, та чи отримає він пільгове кредитування для купівлі землі, яка забезпечить вирощування кормів для худоби. Чим довше нова ВРУ тягнутиме з відповіддю на ці запитання, тим швидше  скорочуватиметься поголів’я у промисловому секторі», — підкреслив Михайло Соколов, заступник голови ВАР.

Відтак, Асоціація виробників молока готує звернення до Аграрного Комітету з проханням втрутитися у ситуацію та якнайшвидше розглянути та ухвалити необхідні зміни.

Нагадаємо, за перше півріччя 2019 року на переробні підприємства України надійшло 1,97 млн т молока.

agravery.com





Схожі новини
  • Ставка ПДВ на молочні продукти в Україні є найвищою серед європейських країн і становить 20%, тоді як у Німеччині – 7%, у Франції – 5,5%, а в Польщі взагалі – 5%.
  • 3 із 128 підприємств отримали дотації
  • Аграрії стурбовані скороченням закупівельних цін на молоко
  • Дорожчає молоко
  • Молочний ринок страждає від відсутності достатніх обігових коштів

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.