Є нагальна потреба у будівництві 300–400 нових технологічних елеваторів, рівномірно та географічно справедливо розподілених по всій території, де вирощуються зернові та олійні культури.
На сьогодні в Україні є близько 40–45 млн т потужностей для одночасного зберігання врожаю культур на всіх елеваторах (яких загалом налічується близько 1200), але 70% із них морально та фізично застаріли. Вони побудовані за радянських часів, були орієнтовані виключно на роботу на внутрішній ринок, невеликі обсяги зберігання та незначну динаміку роботи, мало механізовані та автоматизовані. Такі елеватори не здатні забезпечити стандарти якості та безпечності відповідно до потреб ринку, а такі вимоги щодо українського зерна на світовому ринку зростають. І сьогодні ми маємо в країні тільки 100–150 елеваторів, що можуть забезпечити високі стандарти якості зберігання та безпечності зерна.Про це у своїй статті для DT.UA пише Микола Горбачьов. За його словами, є нагальна потреба у будівництві 300–400 нових технологічних елеваторів, рівномірно та географічно справедливо розподілених по всій території, де вирощуються зернові та олійні культури. Загальний обсяг необхідних інвестицій у розвиток таких нових потужностей зберігання та супутньої інфраструктури оцінюється від 4,5 до 8 млрд дол.
“У найближчі три-п’ять років ключ до успішного зернового ринку — в інфраструктурі. Ті компанії, які володітимуть інфраструктурою, зокрема новими технологічними елеваторами, що здатні забезпечити високі стандарти якості та високу динаміку завантаження і відвантаження зерна, продовжуватимуть зростати в аграрному секторі. Бізнес, який не вкладатиме в інфраструктуру, відповідно втрачатиме свої позиції, програватиме в ціні і зменшуватиме свої доходи”, — зазначає експерт.
Детальніше про проблеми з логістичною інфраструктурою читайте в статті Миколи Горбачьова “Сучасні елеватори та логістична інфраструктура — ключ до нарощування експорту” у тижневику “Дзеркало тижня. Україна”.
https://dt.ua