Аграрний тиждень. Україна
» » Чи є солодке майбутнє у медового бізнесу України?
» » Чи є солодке майбутнє у медового бізнесу України?

    Чи є солодке майбутнє у медового бізнесу України?


    Чи є солодке майбутнє у медового бізнесу України?

    За 10 місяців 2019 року українські бджолярі збільшили обсяги експорту меду.

    Про це свідчать дані Держстату та ДФСУ. У фізичному обсязі за січень-жовтень 2019 року українські виробники експортували 42,6 тис. т меду, що на 26,6% (або 8,9 тис. т) більше за дані аналогічного періоду минулого року. Основними країнами-імпортерами українського меду стали Німеччина ($18 млн.) Польща ($16,5 млн.) та Бельгія ($9,8 млн.). Очевидно, що нарощення обсягів експорту пов’язане зі збільшенням виробництва цього продукту у 2018 році на 7,6%, порівняно з 2017 роком та на 20,2%, порівняно з 2016 роком. Така статистика наводить на думку, що галузь виробництва меду в Україні має чудові перспективи для розвитку, але з протилежного боку, є низка суттєвих проблем, котрі становлять велику загрозу для неї.

    По-перше, ціна на мед у світі падає, оскільки обсяги його виробництва стрімко зростають. На відміну від привабливого зростання фізичних обсягів експорту, у вартісному виразі за січень-вересень 2019 року українські бджолярі отримали на 14,2% більше виручки з закордону, ніж за аналогічний період минулого року. Відтак, середня вартість 1 т українського меду за кордоном у 2018 році становила $2029, а в 2019 році склала лише $1830. Недоотримання виручки в валюті та стабілізація курсу гривні можуть створювати серйозні фінансові загрози у наступному сезоні для бджолярів.

    По-друге, невирішеним залишається питання з якістю меду. Левову частку виробників даного продукту в країні становлять господарства населення, а саме 98,7% (за даними 2018 року). Відтак, це домашні виробництва, котрі не мають офіційної реєстрації, а отже проаналізувати їх діяльність важко. Неодноразові випадки з виявленням фальсифікату меду свідчать про те, що не всі українські виробники виготовляють якісний продукт. Це створює додаткові загрози для конкурентоспроможності українського меду на європейському ринку.

    Окремі фінансові проблеми для бджолярів України може створити ринок землі. Наразі невирішеним залишається питання щодо джерел фінансування для придбання земельних ділянок малими фермерами.

    Попри це, Україна продовжує втримувати високу позицію серед країн-експортерів меду та входить в 5-ку найбільших. Також, популярність здорового способу життя та вживання натуральних солодощів підтримують оптимістичні перспективи для цієї галузі в Україні.

    Аналітичний департамент УАК

    agroconf.org





    Схожі новини
  • У жовтні гречка подорожчала майже на 28%
  • На українському ринку з’являється більше імпортних товарів
  • У січні-травні Україна експортувала 26,2 тис. тонн меду
  • Медові перспективи для України
  • Український мед розсмакували за кордоном

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Чи є солодке майбутнє у медового бізнесу України?


Чи є солодке майбутнє у медового бізнесу України?

За 10 місяців 2019 року українські бджолярі збільшили обсяги експорту меду.

Про це свідчать дані Держстату та ДФСУ. У фізичному обсязі за січень-жовтень 2019 року українські виробники експортували 42,6 тис. т меду, що на 26,6% (або 8,9 тис. т) більше за дані аналогічного періоду минулого року. Основними країнами-імпортерами українського меду стали Німеччина ($18 млн.) Польща ($16,5 млн.) та Бельгія ($9,8 млн.). Очевидно, що нарощення обсягів експорту пов’язане зі збільшенням виробництва цього продукту у 2018 році на 7,6%, порівняно з 2017 роком та на 20,2%, порівняно з 2016 роком. Така статистика наводить на думку, що галузь виробництва меду в Україні має чудові перспективи для розвитку, але з протилежного боку, є низка суттєвих проблем, котрі становлять велику загрозу для неї.

По-перше, ціна на мед у світі падає, оскільки обсяги його виробництва стрімко зростають. На відміну від привабливого зростання фізичних обсягів експорту, у вартісному виразі за січень-вересень 2019 року українські бджолярі отримали на 14,2% більше виручки з закордону, ніж за аналогічний період минулого року. Відтак, середня вартість 1 т українського меду за кордоном у 2018 році становила $2029, а в 2019 році склала лише $1830. Недоотримання виручки в валюті та стабілізація курсу гривні можуть створювати серйозні фінансові загрози у наступному сезоні для бджолярів.

По-друге, невирішеним залишається питання з якістю меду. Левову частку виробників даного продукту в країні становлять господарства населення, а саме 98,7% (за даними 2018 року). Відтак, це домашні виробництва, котрі не мають офіційної реєстрації, а отже проаналізувати їх діяльність важко. Неодноразові випадки з виявленням фальсифікату меду свідчать про те, що не всі українські виробники виготовляють якісний продукт. Це створює додаткові загрози для конкурентоспроможності українського меду на європейському ринку.

Окремі фінансові проблеми для бджолярів України може створити ринок землі. Наразі невирішеним залишається питання щодо джерел фінансування для придбання земельних ділянок малими фермерами.

Попри це, Україна продовжує втримувати високу позицію серед країн-експортерів меду та входить в 5-ку найбільших. Також, популярність здорового способу життя та вживання натуральних солодощів підтримують оптимістичні перспективи для цієї галузі в Україні.

Аналітичний департамент УАК

agroconf.org





Схожі новини
  • У жовтні гречка подорожчала майже на 28%
  • На українському ринку з’являється більше імпортних товарів
  • У січні-травні Україна експортувала 26,2 тис. тонн меду
  • Медові перспективи для України
  • Український мед розсмакували за кордоном

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.