Чорниця дикоросла стала набирати популярність з 2000 років, і демонструвала стабільне зростання протягом наступних 15 років.
Потім ринок наситився і стабілізувався, зараз дефіциту немає, але чорниця досі залишається улюбленою ягодою для світових споживачів, а Україна – постачальником номером один чорниці до Європи, розповіла Ірина Кухтіна, президент Асоціації "Ягідництво України".
"Особливо популярна ця ягода в молочному бізнесі. Чорницю добре розкрутили в плані її користі для здоров’я, особливо зору – це був потужний маркетинг. Про ягоду дізналися, вона стала популярна, вона добре "лягла" в молочні продукти за смаковим сполученням. По всьому світу йогурти з чорницею, лохиною входять в ТОП-5. Полуниця і лохина є скрізь. Інші три фрукти коливаються, десь це персик, десь – вишня", – зазначила Кухтіна.
За її словами, потреба в чорниці на рівні ЄС була висока, тільки "Данон" закуповував 4 тис. тонн ягоди в 2011-2012 роках, а постачати її могли тільки невелика кількість країн – Україна, Білорусь, Польща та Росія. Україна була номер один у постачанні дикорослої чорниці, іноді поступаючись першістю Росії.
"У Польщі постачальники були, але потрібно було диверсифікувати поставки. Попередньо було відібрано 10 українських компаній, потім залишилося дві – "Рівне холод" і "Галфрост", – розповіла вона.
Багато українських фермерів часто беруться за контракт, без чіткої оцінки перспектив. Тому експерт радить спочатку проаналізувати можливі витрати і вигоди: перераховуються всі і матеріальні, і не матеріальні, потім по кожному фактору йде визначення в грошовому еквіваленті.
"Не завжди відповіді однозначні. І не завжди в контракт варто "влазити". Адже іноді з нього складно вийти", – радить вона.
ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогодні
agroconf.org