Запровадження мита на імпорт палива призведе до втрати Україною значних коштів, як внаслідок зростання цін на паливо, так і зростання вартості супутніх товарів та послуг, собівартість яких залежить від цін на пальне. Про це йдеться у листі Української зернової асоціації до прем’єр-міністра України Олексія Гончарука.
УЗА навела статистику, яка свідчить про відсутність підстав для початку антисубсидиційного розслідування щодо імпорту дизпалива в Україну.
Зокрема, зазначається, що частка російського дизельного палива у поставках на ринок України знизилася з 42% у 2018 р. до 36% у 2019 р., тоді як частка української продукції збільшилася з 11% до 12%. Загалом поставки російського дизельного палива на внутрішній ринок України у 2019 р. зменшилися на 8%, до 2,5 млн тонн.
При цьому, внутрішнє виробництво дизельного палива у 2019 р. збільшилося на 10% – до 0,81 млн тонн.
Окрім того, зменшення частки російського дизельного палива на ринку України до 36% лише частково відображає тенденцію, яка намітилася з серпня 2019 г., коли був запроваджений акциз на російське дизпаливо, яке поставляється трубопроводами. Якщо у січні-липні 2019 р. частка російського дизпалива складала 44%, то вже у серпні-жовтні 2019 р. – лише 20%, що свідчить про подальше зниження поставок російського дизпалива на український ринок.
https://www.apk-inform.com