УЗА виступає категорично проти введення імпортного мита на дизельне пальне, оскільки це призведе до його здорожчання та збільшення витрат агровиробників.
Про це заявив в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації на прес-конференції на тему: “Мита на імпорт нафтопродуктів: наслідки для економіки і споживачів”.
Аграрії щорічно витрачають близько $ 1,5 млрд. на паливно-мастильні матеріали при вирощуванні тільки зернових. Зростання цін на паливо напередодні посівної, коли важлива кожна гривня, матиме негативні наслідки для агровиробників.
Витрати зростуть не тільки для проведення посівної, а на всьому виробничому ланцюжку, включно зі збором врожаю, транспортування та зберігання.
На фоні зміцнення гривні, зростання ціни на паливо призведе до значних збитків для аграрної галузі.
Натомість, Українська зернова асоціація підтримує імплементацію Директиви 2003/96/ЄС в частині закріплення в Податковому кодексі України компенсації аграріям вартості акцизного збору на пальне, що використовується сільгосптехнікою.
Впровадження компенсації на вартість акцизу на пальне, придбане для роботи сільгосптехніки дозволить аграріям інвестувати ці кошти в придбання та модернізацію сільгосптехніки, будівництво потужностей з виробництва, вкладати кошти в новітні технології та загалом підвищувати ефективність та якість власної роботи.
Також УЗА підтримує імплементацію європейського досвіду для здешевлення перевезення вантажів водним транспортом через компенсацію акцизу на паливо судноплавним компаніям для вантажних перевезень на внутрішніх водних шляхах. За словами представника УЗА, це сприятиме відновленню судноплавства України та розвитку конкурентоздатності річкового транспорту, зменшенню навантаження на автомобільні дороги.
Такі кроки з компенсації акцизу для аграріїв та для каботажних перевезень абсолютно відповідають гармонізації законодавства України до ЄС.