Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області відповідно до численних звернень мешканців обласного центру провело позапланову перевірку суб’єкта господарювання з питання обґрунтованості розміру плати за послугу з централізованого опалення, в тому числі нарахування плати за абонентське обслуговування.
Тарифи на послуги теплопостачання для підприємства були встановленні органом місцевого самоврядування в жовтні 2019 року, тобто з урахуванням вимог нового законодавства у сфері комунальних послуг.
Так, 01.05.2019 набрав чинності в повному обсязі Закон України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII від 09.11.2017. Відповідно до статті 14 цього Закону плата виконавцю комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і електричної енергії) за індивідуальним договором складається з:
1) плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства;
2) плати за абонентське обслуговування, граничний розмір якої визначається Кабінетом Міністрів України;
3) плати за обслуговування, поточний ремонт внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, які забезпечують надання такої послуги, що визначається договором між виконавцем та співвласниками.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами» плата за абонентське обслуговування визначається виконавцями послуг відповідно до їх витрат і не повинна перевищувати граничного розміру, встановленого Урядом.
У ході перевірки суб’єкта господарювання фахівці Головного управління Держпродспоживслужби встановили, що розмір абонентської плати з урахуванням вимог законодавства складає 23,22 грн. (з ПДВ) проти застосованого підприємством 28,47 гривень.
За результатами позапланової перевірки складено акт, на підставі якого винесено припис щодо усунення порушень, яким зобов’язано повернути споживачам зайво нараховані кошти шляхом здійснення перерахунку на суму 34188,00 гривень.