Під час зустрічі представників УЗ та бізнес-асоціацій, яка відбулась 20 травня, президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов акцентував увагу на те, що через не розвинену інфраструктуру УЗ деякі регіони країни мають проблеми з розвитком агросектору.
Зокрема він заявив, що в країні відбувається зміщення виробництва зерна, але залізниця наразі до цього не готова.
“У зв’язку з глобальним потеплінням відбувається зміщення виробництва зерна. Інфраструктура зернова побудована 40 років тому, елеватори достатньо старі. Тому ми хотіли бачити від УЗ покращення опорних вузлових станцій, що розташовані на півночі та заході України. Тому що Західна Україна дуже слабка з точки зору зернової інфраструктури. Дуже багато шляхів, де дерев’яні шпали й не можливо пустити маршрут. Або вузлові станції настільки слабкі, що вони пропускають по 2-3 пари поїздів і не в змозі забезпечити розвиток інфраструктури на місцях. Бізнес готовий будувати елеватори, але який в цьому сенс.”
Після цього директор розвитку бізнесу Укрзалізниця Андрій Рязанцев додав, що на західній Україні один з самих низьких показників кількості елеваторів до врожаю. Загальну тенденцію видно з карти підготовленої УЗА (дані за минулий рік).
Так, наприклад, Івано-франківська область та Буковина взагалі не мають маршрутів. Основною концентрацію. відправлень є ж центр та північно-східний регіон.
Нагадаємо, на цій же зустрічі Микола Горбачьов озвучив прогноз зерновиків, щодо збільшення врожаю через 5 років до 113 млн тонн. При цьому, він зауважив, що 70% зерна, що йде на експорт — транспортується залізницею.
https://railinsider.com.ua