Міністерство інфраструктури України розробило нову методику розрахунку портових зборів. Відповідний проект наказу «Про деякі питання портових зборів та визнання такими, що втратив чинність, до наказу Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013 року №316» відомство опублікувало для обговорення на своєму сайті.
Проектом затверджуються наступні документи:
«Розрахунок ставок портових зборів в методиці базується на застосуванні витратного методу розрахунку ставок портових зборів за критерієм достатності джерела необхідного фінансування об’єктів портової інфраструктури та інших об’єктів, які утримуються за рахунок портових зборів», – вказується в пояснювальній записці до проекту наказу.
При розрахунку застосовується показник нормативу рентабельності. Даний показник включений до складу ставок портових зборів і покриває наступний перелік витрат:
Крім цього, норматив рентабельності встановлюється окремо для корабельного, канального, причального, санітарного портового збору для кожного морського порту (або регіону). При цьому норматив враховує економічні показники діяльності та плани розвитку на прогнозований період.
Також в методиці розрахунку валова місткість судна застосовується як база нарахування портових зборів (грос-тоннажу – GT). Крім того, нарахування корабельного, канального, адміністративного, маякового і санітарного портових зборів здійснюється на підставі валової місткості судна, а нарахування причального портового збору – на підставі валової місткості судна за добу.
Згідно з документом, ставки корабельного, причального, санітарного портового зборів визначаються на єдиному рівні для кожного портового збору в залежності від регіону, котрих виділено чотири:
Зауваження та пропозиції до проекту наказу в Мінінфраструктури приймають до 29 жовтня 2020 року в письмовому та електронному вигляді.
За інформацією ЦТС.
https://elevatorist.com