Українська зернова асоціація підтримує інші галузеві асоціації, які висловилися проти необґрунтованого обмеження строку експлуатації вантажних вагонів на залізниці. УЗА вважає, що припинення експлуатації вагонів повинно визначатися його технічним станом, а не граничним строком експлуатації. Така політика дозволить поступово виводити з експлуатації аварійні та непридатні до вантажних перевезень вагони та їх заміну на нові.
Про це сьогодні заявив на спільній прес-конференції галузевих асоціацій в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко.
«Сьогодні на зерновому ринку перевезень є близько 30-32 тис. зерновозів, третина з яких – 10-11 тис. – це зерновози Укрзалізниці із солідним строком експлуатації, 90% яких знаходяться в незадовільному стані. Списання 20-30% парку зерновозів не призведе до дефіциту вагонів на ринку, однак механізми оновлення парку потрібно запускати ринковими методами, а не адміністративними. Ринок вже довів, що готовий оновлювати парк», – зазначив Сергій Іващенко.
Цьому сприяла як державна програма з компенсації вартості будівництва нового зерновоза, так і технологічність нових вагонів. Так, новий вагон здатен вміщати і перевозити на 20-30% більше зерна, що здешевлює перевезення тонни зерна. Таке зменшення вартості логістики додатково стимулює до оновлення парку вагонів.
«Списувати вагони зерновози лише через термін експлуатації – це не європейська практика. Основним фактором повинен бути технічний стан. Так, вагони-зерновози, що пройшли технічний контроль та яким продовжено термін експлуатації – повинні мати можливість транспортувати зерно незалежно від терміну експлуатації», – відзначив представник УЗА.
УЗА сподівається, що Міністерство інфраструктури та Укрзалізниця дослухаються до пропозицій зерновиків та врахує їх в роботі.