Аграрний тиждень. Україна
» » Україна ризикує втратити ринок вантажних перевезень - Укрзалізниця
» » Україна ризикує втратити ринок вантажних перевезень - Укрзалізниця

    Україна ризикує втратити ринок вантажних перевезень - Укрзалізниця


    Через відсутність державної підтримки, спрямованої на створення умов для оновлення вантажного рухомого складу Укразалізниці, його катастрофічну зношеність та невідповідність між придбанням і списанням вантажних вагонів існує загроза поступової втрати ринку вантажних перевезень державними вагонними компаніями Укразалізниці з відповідними втратами держбюджету та незабезпеченням необхідних обсягів перевезень вантажів залізничним транспортом підприємств України. Про це УНН повідомили у прес-службі Укрзалізниці.

    Виходячи з проведеного аналізу абсолютно зрозуміло – умови функціонування ринку вантажних залізничних перевезень в умовах жорсткого стримування тарифів, їх неіндексації є вкрай несприятливими. Неможливо вимагати розвитку та оновлення і водночас не давати фінансових інструментів для його здійснення.


    Лише за 2012 рік через не проведення індексації Укрзалізниця недоотримала 2 млрд грн. Це кошти, які передбачалось спрямувати лише на підтримання нормального стану інфраструктури, інвестиційної складової ця індексація не містила взагалі.

    Якщо подібна ситуація складатиметься і надалі, Укрзалізниця матиме проблеми з інвестиційною складовою тарифу, необхідною для розвитку, то у 2013-2017 роках державні підприємства Укрзалізниці будуть неспроможні перевезти усю необхідну номенклатуру вантажів. Це безперечно вплине на макроекономічну ситуацію в країні в цілому – адже це не вивезення вантажів з вітчизняних підприємств, зменшення відрахувань до бюджету, втрата робочих місць та потенціалу нових виробничих потужностей – і в перспективі втрата ринку вантажних залізничних перевезень для державних компаній Укрзалізниці.

    Зокрема, без оновлення наявного парку вантажних вагонів, враховуючи його щорічне зменшення у зв’язку із закінченням нормативного терміну експлуатації вже через найближчі п’ять років залізничний транспорт України буде не в змозі перевезти 247 млн тонн вантажів. Так у 2013 році розрив між загальною потребою економіки країни у перевезеннях і можливостями наявного парку без його оновлення становитиме 92,3 млн тонн, у 2014-му – 133,8 млн тонн, у 2015-му – 180,6 млн тонн, у 2016-му – 216,4 млн тонн, у 2017-му – 247 млн тонн. Для поповнення парку піввагонів необхідно витрачати понад 6 млрд. грн на рік.

    Йдеться про логіку розвитку залізничних вантажних перевезень, роль держави в особі Укрзалізниці на цьому ринку та пошук необхідних ресурсів для забезпечення потреб економіки у залізничних перевезеннях.
    Із загальної кількості 128,7 тис. вантажних вагонів Укрзалізниці – 31,5 тис. (25 %) експлуатується з продовженим терміном служби, у тому числі 26,4 тис. (44%) піввагонів, середній вік яких вже дорівнює нормативному терміну їх служби – 22 роки. Не краща ситуація з іншим рухомим складом, зокрема, середній вік критих вагонів та цистерн при нормативному терміні служби 32 роки становить відповідно 28 та 29 років. Динаміка списання вантажних вагонів у 5 разів перевищує динаміку поповнення парку.

    У цьому році закінчується термін служби 30,7 тис. вагонів, у 2013 – 13,0 тис., 2014 – 15,4 тис. вагонів. Із наявного парку, враховуючи темпи списання, у 2019 році залишиться з невичерпаним терміном служби тільки 23,5 тис. вагонів.





    Схожі новини
  • Крюківський вагонобудівний завод скоротив виробництво вагонів на 45%
  • Укрзалізниця проіндексує тарифи на вантажні перевезення на 12,2%
  • Укрзалізниця навантажила рекордну добову кількість зерновозів
  • Укрзалізниця навантажила рекордну добову кількість зерновозів
  • Укрзалізниця зняла обмеження на подачу зерновозів

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Україна ризикує втратити ринок вантажних перевезень - Укрзалізниця


Через відсутність державної підтримки, спрямованої на створення умов для оновлення вантажного рухомого складу Укразалізниці, його катастрофічну зношеність та невідповідність між придбанням і списанням вантажних вагонів існує загроза поступової втрати ринку вантажних перевезень державними вагонними компаніями Укразалізниці з відповідними втратами держбюджету та незабезпеченням необхідних обсягів перевезень вантажів залізничним транспортом підприємств України. Про це УНН повідомили у прес-службі Укрзалізниці.

Виходячи з проведеного аналізу абсолютно зрозуміло – умови функціонування ринку вантажних залізничних перевезень в умовах жорсткого стримування тарифів, їх неіндексації є вкрай несприятливими. Неможливо вимагати розвитку та оновлення і водночас не давати фінансових інструментів для його здійснення.


Лише за 2012 рік через не проведення індексації Укрзалізниця недоотримала 2 млрд грн. Це кошти, які передбачалось спрямувати лише на підтримання нормального стану інфраструктури, інвестиційної складової ця індексація не містила взагалі.

Якщо подібна ситуація складатиметься і надалі, Укрзалізниця матиме проблеми з інвестиційною складовою тарифу, необхідною для розвитку, то у 2013-2017 роках державні підприємства Укрзалізниці будуть неспроможні перевезти усю необхідну номенклатуру вантажів. Це безперечно вплине на макроекономічну ситуацію в країні в цілому – адже це не вивезення вантажів з вітчизняних підприємств, зменшення відрахувань до бюджету, втрата робочих місць та потенціалу нових виробничих потужностей – і в перспективі втрата ринку вантажних залізничних перевезень для державних компаній Укрзалізниці.

Зокрема, без оновлення наявного парку вантажних вагонів, враховуючи його щорічне зменшення у зв’язку із закінченням нормативного терміну експлуатації вже через найближчі п’ять років залізничний транспорт України буде не в змозі перевезти 247 млн тонн вантажів. Так у 2013 році розрив між загальною потребою економіки країни у перевезеннях і можливостями наявного парку без його оновлення становитиме 92,3 млн тонн, у 2014-му – 133,8 млн тонн, у 2015-му – 180,6 млн тонн, у 2016-му – 216,4 млн тонн, у 2017-му – 247 млн тонн. Для поповнення парку піввагонів необхідно витрачати понад 6 млрд. грн на рік.

Йдеться про логіку розвитку залізничних вантажних перевезень, роль держави в особі Укрзалізниці на цьому ринку та пошук необхідних ресурсів для забезпечення потреб економіки у залізничних перевезеннях.
Із загальної кількості 128,7 тис. вантажних вагонів Укрзалізниці – 31,5 тис. (25 %) експлуатується з продовженим терміном служби, у тому числі 26,4 тис. (44%) піввагонів, середній вік яких вже дорівнює нормативному терміну їх служби – 22 роки. Не краща ситуація з іншим рухомим складом, зокрема, середній вік критих вагонів та цистерн при нормативному терміні служби 32 роки становить відповідно 28 та 29 років. Динаміка списання вантажних вагонів у 5 разів перевищує динаміку поповнення парку.

У цьому році закінчується термін служби 30,7 тис. вагонів, у 2013 – 13,0 тис., 2014 – 15,4 тис. вагонів. Із наявного парку, враховуючи темпи списання, у 2019 році залишиться з невичерпаним терміном служби тільки 23,5 тис. вагонів.





Схожі новини
  • Крюківський вагонобудівний завод скоротив виробництво вагонів на 45%
  • Укрзалізниця проіндексує тарифи на вантажні перевезення на 12,2%
  • Укрзалізниця навантажила рекордну добову кількість зерновозів
  • Укрзалізниця навантажила рекордну добову кількість зерновозів
  • Укрзалізниця зняла обмеження на подачу зерновозів

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.