Запропонована Міністерством інфраструктури для обговорення нова редакція Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів містить ряд ризиків для бізнесу та є спробою законсервувати існуючі сьогодні проблемні питання портової галузі. Про це йдеться в листі Асоціації «Морська палата України» (МПУ), направленому на адресу міністерства.
У своєму листі МПУ висловила пропозиції і зауваження до проекту наказу «Про Деякі питання портових зборів та визнання такими, що втратив чинність, наказу Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013 №316», розміщеному на сайті міністерства. Цим документом Мінінфраструктури пропонує затвердити нову редакцію Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів, які стягуються в морських портах і Порядку справляння, обліку та використання коштів від портових зборів, крім використання коштів від адміністративного збору.
«Слід зазначити, що раніше Морська палата України вже направляла свої концептуальні пропозиції і зауваження до попередніх редакції Методики та Порядку, які раніше вже розміщувалися на офіційному сайті Міністерства інфраструктури в квітні 2020 роки (без процедури громадського обговорення). Проаналізувавши нові редакції Методики та Порядку, затвердження яких пропонується проектом, на жаль, ми змушені відзначити, що майже жодне з наших попередніх пропозицій та зауважень по суті Не було враховано в зазначених нових редакціях», – йдеться в листі.
На думку фахівців МПУ, запропонований проект вимагає ретельного доопрацювання, оскільки запропонована редакція містить ряд ризиків для бізнесу. Асоціація відзначає, що запропоновані проекти Методики і порядку не тільки не створюють зрозумілих шляхів для розвитку морських портів, а навпаки, є спробою консервувати існуючі сьогодні проблемні питання портової галузі.
З метою недопущення погіршення умов ведення бізнесу в морських портах України, МПУ озвучила концептуальні зауваження до розробленим Мінінфраструктури нормативним актам.
З повним текстом документа можна ознайомитися за посиланням
Міністерство інфраструктури у вересні розробили і оприлюднили для обговорення проект наказу «Про Деякі питання портових зборів та визнання такими, що втратив чинність, наказу Міністерства інфраструктури України від 27.05.2013 року №316», яким пропонує затверджувати нову методику розрахунку розмірів ставок портових зборів, які стягуються в морських портах, і новий порядок справляння, обліку та використання коштів від портових зборів, крім використання коштів від адміністративного збору.
Зауваження та пропозиції до проекту наказу від фізичних та юридичних осіб приймаються Міністерством інфраструктури до 29 жовтня 2020 року включно в письмовому та електронному вигляді.
Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) 19 червня повідомило про підозру екс-міністру інфраструктури Володимиру Омеляну. Колишньому чиновнику закидають дії, пов’язані зі зниження портових зборів в 2018 році, які, за підрахунком слідчих, привели до недоотриманням державним бюджетом 30.5 млн грн. Зокрема, слідство встановило, що Омелян в грудні 2017 року видав наказ про зменшення всіх портових зборів (крім маякового) на 20%. У той же час, один із цих зборів – адміністративний – є прибутковою частиною державного бюджету, тому змінити його розмір могла тільки Верховна Рада, а не Кабінет міністрів.
Міністерство інфраструктури в середині квітня 2020 року опублікувало: Проект методики розрахунку розмірів ставок портових зборів для обговорення з бізнесом. «Ринок з 2013 року чекає прийняття методики розрахунку розмірів ставок портових зборів. Ми пропонуємо до обговорення проект, розроблений Міністерством інфраструктури, і відкриті до діалогу. Ситуація в економіці поки повинна бути використана як джерело можливостей для бізнесу і держави»- прокоментував документ міністр інфраструктури Владислав Криклій.
На початку квітня Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) звернулася до прем’єр-міністра України, міністра інфраструктури і першого заступника міністра інфраструктури України відносно можливості зниження розмірів портових зборів в Україні до рівня порівнянних зарубіжних портів для забезпечення конкурентоспроможності українського експорту в умовах кризи, викликаної епідемії коронавирусом. З проханням знизити портові збори в країні на 20% для вирішення проблеми погіршення конкурентоспроможності у порівнянні з іншими виробниками на світовому ринку до Кабінету міністрів зверталися також представники провідних галузей промисловості та агропромислового комплексу.
Порти Украини