На ринку українського часнику знову чекають на дефіцит. Тай ціни на нього взимку можуть знов підскочити, очікуваний максимум – до 180 грн/кг. Такі прогноз озвучила керівник проєктів Асоціації виробників часнику України Юліанна Мусса.
«Очікується, що на ринку українського часнику буде дефіцит, як і минулого року. Найкращу продукцію українські фермери вже експортували, залишились невеликі обсяги в холодильниках, які або законтрактовані, або чекатимуть кращої ціни.
"Прогнози в січні та лютому для українського часнику — це мінімум 150 грн, але може дійти і до 180 грн/кг. Звісно, сьогодні Єгипет і Китай відіграють значну роль в імпорті свого товару до України. Але не треба забувати про якість", — прогнозує Юліанна Мусса.
Водночас на думку керівника проєктів Асоціації виробників часнику України, український ринок часнику розвивається непоганими темпами.
«Фермери навчились вирощувати часник, і вже сьогодні з 1 га маємо врожайність мінімум 6 т. Є господарства, де збирають 8-10 т/га, а один фермер показав результат 15 т з 1 га. Це дійсно виняток для українського часниківництва», — розповідає Юліанна Мусса.
За даними Асоціації виробників часнику України, в 2020 році під часником у країні було близько 2 тис. га. На 2021 рік прогнозується збільшення площі до 3,5 тис. га.
За її словами, в 2021 році можливі два варіанти розвитку галузі часниківництва — за рахунок великих агрохолдингів, які будуть використовувати механізацію, або ж кооперативів, кластерів, об’єднань невеликих виробників.
«Малий фермер не може забезпечити належним чином зберігання продукту, сформувати об’ємну партію для торговельної мережі чи на експорт, не має чіткого розуміння, куди продавати свій товар. Тільки системність допоможе в правильній реалізації та виведе галузь часниківництва на новий рівень», — вважає Юліанна Мусса.
«Завдання експортерів часнику — збільшити його поставки до країн ЄС, тому що всім відомо, що український часник посідає там уже особливе місце. Але є низка проблем, які зупиняють розвиток часниківництва: експортери стикаються з неякісною продукцією, відсутністю супровідних документів і контролем якості від складу до кінцевого споживача.
Треба розуміти, що український часник не проходить таку обробку, як китайський, який може зберігатись довше. Тому виробникам цього продукту потрібно діяти швидко і правильно: зберігати належним чином, правильно транспортувати», — зазначає Юліанна Мусса.
За її словами, в державі має бути стратегія щодо підтримки свого продукту: на час продажу українського часнику, а це вересень-листопад, український ритейл повинен відкрити двері для вітчизняного виробника.
ІЦ УАК за матеріалами Seeds
agroconf.org