Перешкод для успішного налагодження експорту української черешні на китайський ринок на даний момент не існує. Однак обсяг продукції преміальної якості, який і цікавить споживача з КНР, на сьогоднішній день в Україні вкрай невеликий.
Таку думку висловив Президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанник.
За його словами, у 2018-2019 роках українські виробники експортували черешню до Китаю. У поточному ж році, з огляду на неврожай, обсяги експорту були мінімальними.
При цьому президент УПОА називає лохину другим найбільш перспективним плодоовочевим продуктом України для експорту до Китаю. Однак, говорячи про експорт лохини варто розуміти, що в найближчі кілька років Україна не наростить достатні для цього обсяги. При цьому кілька років необхідно витратити на те, щоб пройти всі бюрократичні процедури, пов’язані з отриманням дозвільних документів.
«Тим не менше, лохина є перспективною експортної позицією. Адже Китай є нетто-імпортером цієї ягоди», – зазначив Баштанник.
Директорка з розвитку УПОА Катерина Звєрєва зазначає, що лохина – досить дорога ягода на зовнішньому ринку. Вона може транспортуватися до Китаю, зокрема, авіатранспортом, при цьому також фахівці УПОА сьогодні вивчають питання можливої організації залізничних перевезень, адже така доставка дешевша у 4-5 разів.
В якості успішного прикладу виходу української плодоовочевої продукції на ринок Китаю, на думку директорки з розвитку УПОА, можна розглядати сегмент замороженої ягоди.
«Цей ринок був відкритий для українського виробника два роки тому. У минулому році компанія «Рівнехолод» експортувала до Китаю кілька тисяч тонн продукції. Це досить великий обсяг, враховуючи що загальний річний обсяг експорту української замороженої ягоди становить 22-23 тис. тонн», – вважає Звєрєва.
Як зазначає радник віце-прем’єр-міністра України з питань європейської і євроатлантичної інтеграції Тарас Голуб, сьогодні питання налагодження експорту продовольства – одне з найбільш важливих.
«Для якнайшвидшого налагодження взаємодії з даної теми, ми зайняті активним пошуком контактів з профільними асоціаціями. Я бачу, що у нас є для цього прямі можливості. І тому сьогодні важливо зрозуміти, на яких пріоритетних питаннях нам слід сфокусуватися», – зазначає Голуб.
На його думку, сьогодні вкрай важливо організувати первинний діалог з питань налагодження стабільного експорту української продукції в Китай з гравцями ринку.
«І потрібно не просто шукати собі партнера. Потрібно чітко простежувати наявність ланцюжка учасників і підтримувати з ними відносини для того, щоб цей ланцюжок не порушувався. Тому сьогодні важливо визначити компанії, зацікавлені в експорті на ринок Китаю якоїсь певної продукції і провести діалог з цього питання на рівні міжурядової україно-китайської комісії. Адже якщо заручитися підтримкою з боку китайських держорганів, то це буде вже зовсім інший рівень дискусії», – зазначив Голуб, додаючи, що в цьому контексті, цілком ймовірно, можлива розробка пілотного проєкту з постачання української лохини.
«Це буде набагато ефективніше, ніж спроби окремих компаній відкрити для себе ринок Китаю самостійно», – резюмував він.
ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогодні
agroconf.org