Протягом наступних 5 років експорт малини з України стрімко зростатиме. Перш за все це стосується заморожених ягід. Водночас перевагу у постачанні малини на зовнішні ринки матимуть крупні виробники та кооперативи, які зможуть забезпечити достатні обсяги, сертифікацію та прослідковуваність своєї продукції.
Такий прогноз озвучив президент Української плодоовочевої асоціації (УПОА) Тарас Баштанникпід час конференції «Ягідництво і переробка: технології та інновації», що пройшла вчора у Львові.
Говорячи про привабливість експортного напрямку української малини, Тарас Баштанник навів порівняльну характеристику цін на ягоду в цьому сезоні. Так, свіжу малину з поля на оптових ринках українські ягідники реалізовували в середньому за ціною 55 грн/кг, ягода для переробки коштувала в діапазоні 47-52 грн/кг, а ось малина для реалізації на зовнішніх ринках у вересні-жовтні мала ціну 63-65 грн/кг.
Тарас Баштанник також зауважив, що на цьому тлі суттєвого зростання споживання ягоди на внутрішньому ринку протягом наступних 5 років не відбудеться, а за умов відсутності форс-мажорних обставин, ринкові ціни на малину вже не будуть занадто волатильними.
Однак перед створенням ягідника фермеру варто задати собі три ключові питання, якщо він в подальшому хоче отримувати прибуток від цього бізнесу, каже фахівець.
«На кого орієнтуємося? Де маємо поле? Що маємо біля поля? Саме на ці питання має знати відповіді аграрій перед закладанням прибуткового ягідника», – зазначив президент УПОА.
Він також додав, що одне з найбільш відповідальних питань – вибір сортів малини.
«Не будемо рекламувати чи критикувати якісь сорти. Однак, треба чітко розуміти вимоги до сорту виходячи з технологій вирощування, ґрунтово-кліматичних умов та ринків реалізації продукції. Сьогодні українські ягідники не мають яскраво виражених сортів, вирощуючи переважно ремонтантну ягоду. Втім, серед розповсюджених сортів у Польщі – «Полка» та «Полана», а в Сербії, яка є одним з лідерів світового ринку малини – «Віламет» та «Туламін», – повідомив Тарас Баштанник.
Президент УПОА також зазначив зростаючий інтерес до малини на світовому ягідному ринку. Підтвердженням цього, за словами Тараса Баштанника, є зростання світових площ під цією ягодою з 92,6 тис га у 2013 році до 124,9 тис га за результатами 2018 року.
Під час свого виступу він назвав і пріоритетні експортні ринки для української малини серед яких країни ЄС, Близького Сходу та Азії.
ІЦ УАК за матеріалами Seeds
agroconf.org