У 2020 році як виробники, так і баєри торговельних мереж відчули насамперед дефіцит якісної ягоди. В асортименті не вистачає суниці лісової, було мало пропозицій по чорній смородині та чорниці, не вистачало малини та ожини в упаковці.
Про це розповів закупівельник напрямку «Фрукти» компанії «Ашан-Україна» Ігор Кравчук під час воркшопу «Кава з баєром», організованого Програмою USAID з аграрного і сільського розвитку — АГРО.
«Основними проблемами торговельних мереж при роботі з виробниками є відсутність якісної ягоди, неможливість гарантувати регулярність поставок, прив’язка постачальників до цінової політики готівкової ціни на ринку, в результаті чого неможливо планувати маркетингові активності. Для мереж орієнтація виробника на готівковий ринок значно підкошує прогнозування та планування поставок», — зазначає Ігор Кравчук.
За його словами, особливістю сезону-2020 стало збільшення кількості фасованої ягоди, що пов’язано безпосередньо з пандемією COVID-19.
«Перевага надається пакованій продукції. Тому в 2020 році фасованої ягоди було значно більше, ніж у попередні. До того ж упаковка дає змогу виробникові популяризувати свій бренд, фасована продукція коштує дорожче, ніж вагова, пакована продукція зручніша для покупців, більш гігієнічна, ягода менше травмується, збільшуються обсяги продажів. У цьому сезоні багато виробників зробили акцент саме на брендовану продукцію, і це розумний тренд», — вважає Ігор Кравчук.
Він відзначив, що основними вимогами до виробників ягідної продукції при роботі з мережею є якість продукції, повний пакет супровідних документів, можливість доставляти ягоду з дотриманням необхідної температури, стандартизована та однорідна тара протягом усього сезону і регулярність поставок продукції. Також «Ашан-Україна» надає перевагу виробникам, які сертифіковані за системою GLOBAL G.M.P. (Global Good Manufacturing Practices).
ІЦ УАК за матеріалами AgroPortal
agroconf.org
Подальший розвиток АПК потребує створення інноваційних технологій виробництва, післязбиральної обробки та зберігання
Докладніше