27 листопада 2017 року у м. Лондон Адміністрація морських портів України (АМПУ) та Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) в присутності Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна підписали угоду про фінансування розробки техніко-економічного обгрунтування (ТЕО) проектів концесії ДП “Стивідорна компанія «Ольвія» і ДП «Херсонський морський торговельний порт».
За словами Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна, ЄБРР зобов’язується покрити витрати на технічну допомогу в організаціїзазначених концесійних проектів, а також на підготовку справедливих і прозорих конкурсів для залучення приватних інвесторів до передачів концесію двох державних стивідорних компаній. «Світові компанії в Україні — не фантазія і не примара. Це — майбутнє, яке ми щодня наближаємо. Я вдячний ЄБРР та іншим міжнародним партнерам, які вірять в те, що Україна змінюється, і що ми готові гарантувати чесні і прозорі правила на ринку. Переконаний, великі концесійні проекти в українських портах — питання найближчої перспективи»,— наголосив Володимир Омелян.
«Реалізація концесійних проектів в морській галузі є логічним продовженням портової реформи, розпочатої у 2013 році. Розробка ТЕО і конкурсної документації на високому професійному рівні спільно з провідними міжнародними фінансовими організаціями стане запорукою прозорості конкурсу та економічної обґрунтованості концесії державних стивідорів. А успішна реалізація пілотних для галузі проектів створить основу для довгострокового інвестування в розвиток портів на зрозумілих і взаємовигідних умовах як для бізнесу, так і для держави. Тільки за попередніми розрахунками, передача двох держстивідорів у концесію буде сприяти збільшенню вантажопотоку не менше, ніж на 5,5 млн тонн і залученню інвестицій в обсязі до 140 млн дол США», — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Нагадаємо, 14 листопада 2017 року з метою розвитку державно-приватного партнерства (ДПП) в портовій галузі Міністерство інфраструктури України і Міжнародна фінансова корпорація (IFC) підписали Меморандум про взаєморозуміння. IFC допоможе структурувати проекти ДПП в двох українських портах — ДП «Стивідорна компанія „Ольвія“ і ДП „Херсонський морський торговельний порт“. IFC такожвивчить можливість структуризації проекту ДПП з розвитку залізнично-поромного комплексу в ДП «Морський торговельний порт „Чорноморськ“.
Раніше, у червні 2017 року Мінінфраструктури затвердило плани підготовки і реалізації пілотних проектів з передачі в концесію державного майна ДП «Стивідорна компанія „Ольвія“, ДП „Херсонський морський торговельний порт“, залізнично-поромного комплексу ДП «Морський торговельний порт „Чорноморськ“ і майна ДП „Адміністрація морських портів України“.
http://uspa.gov.ua