Аграрний тиждень. Україна
» » Проблеми входу до мережі супермаркетів України з фруктами, ягодами та овочами для невеликих фермерів
» » Проблеми входу до мережі супермаркетів України з фруктами, ягодами та овочами для невеликих фермерів

    Проблеми входу до мережі супермаркетів України з фруктами, ягодами та овочами для невеликих фермерів


    Проблеми входу до мережі супермаркетів України з фруктами, ягодами та овочами для невеликих фермерів

    Абсолютна більшість фермерів в Україні, незалежно від розміру, не хоче зв'язуватися з мережами супермаркетів. Вони воліють продавати продукцію дешевше, але оптом та посередникам, які самі займаються всіма питаннями доопрацювання, сортування та пакування фруктів та овочів відповідно до потреб супермаркетів, а також їх доставкою.

    За інформацією EastFruit , головними причинами, з яких садівники, картоплярі та овочі не хочуть працювати безпосередньо з супермаркетами, є наступні:



    надто високі вимоги до якості та упаковки продукції;



    тривалий період відстрочення платежу;



    недотримання умов контрактів та затримка оплати на кілька місяців;



    корупція серед закупників та приймачів товару;



    необхідність постачати великі обсяги продукції;



    оплати за вхід до мережі та інші відрахування;



    необхідність бути платником ПДВ (для дрібних виробників);



    неможливість пробитися «на полицю» на тлі високої конкуренції серед охочих продавати до супермаркетів.

    Тим не менш, багато фермерів хотіли б продавати в мережі, однак нарікають на незацікавленість мереж в їх продукції. Головною причиною, через яку виробник хотів би працювати з мережею, є можливість отримати вищу, ніж у посередника, ціну за свою продукцію. Інша причина - це можливість реалізації великих обсягів продукції, що важливо для великих та середніх виробників. Третя – це додаткова реклама, т.к. продукція, представлена ​​у мережі, трапляється очі багатьом споживачам, зокрема. та оптовикам. А це можливість створити бренди та знайти нові канали збуту продукції. Однак, дрібним виробникам і справді все складніше продавати свою продукцію в мережі.

    «Ми часто стикаємося з тим, що виробники приходять на зустрічі до закупівель мереж непідготовленими. Вони нерідко не розуміють, що робить постачальника цінним партнером, очікують, що супермаркет купить всю їхню продукцію: як товар високої якості, так і «відходи», не готові займатися доробкою, упаковкою та логістикою. При цьому, коли виробнику дають шанс постачати безпосередньо в мережу, то він, нерідко, недбало ставиться до своїх обов'язків за контрактом і, або постачає продукцію невчасно або взагалі пропускає постачання під якимось приводом, а ще частіше постачає продукцію, що не відповідає за якості», - каже Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

    «Звичайно, бувають і не зовсім сумлінні мережі супермаркетів, які, зі свого боку, не виконують умов контракту з постачальником. На жаль, в Україні таких чимало. Однак слід розуміти, що співпраця передбачає постійний пошук компромісів та обмін інформацією між партнерами. Тому я радий бачити, що деякі виробники, яким ми 15 років тому допомагали зайти в мережі, досі працюють із цими мережами, істотно збільшивши обсяги свого бізнесу за ці роки», - пояснює Андрій Ярмак.

    Саме для того, щоб стимулювати більш плідну співпрацю між виробниками та супермаркетами, і буде організований Перший плодоовочевий ритейл-форум . Під час події ми розповімо:



    як визначати рівень ризику співпраці з тією чи іншою мережею;



    які овочі та фрукти та в яких обсягах продаються в мережах;



    яка питома вага кожної з провідних мереж супермаркетів у плодоовочевій торгівлі України;



    скільки мільярдів втрачають мережі щороку через неякісні овочі та фрукти на полицях або через відсутність розуміння торгівлі ягодами;



    наші колеги з «АПК-Інформ: овочі та фрукти» оголосять результати всеукраїнського опитування постачальників та рейтинг мереж за рівнем зручності та прозорості співпраці;



    вони ж оголосять найкращі мережі у сфері торгівлі плодоовочевої продукції одразу у кількох номінаціях (комплексна оцінка, асортимент, ціни, якість);



    всі учасники торгового форуму, який пройде одразу за рітейл-форумом, отримають унікальну можливість провести прямі переговори із закупівельниками національних та регіональних мереж супермаркетів;



    Українська плодоовочева асоціація в рамках інвестиційного форуму (3го грудня) презентує торговельну платформу , яка вже працює на кооперативних принципах і дозволить будь-якому бажаючому фермеру без проблем вийти у провідні мережі супермаркетів.

    Відповідно, дрібні та середні виробники, якщо у них і справді є бажання працювати з мережами супермаркетів, мають можливості для такої співпраці. Насамперед – це кооперація, яка, як бачимо, вже працює та дає результати. У перший же рік роботи торгова платформа УПОА змогла експортувати українську продукцію до більш ніж 20 країн світу та поставити фрукти у такі мережі як АТБ, «Сільпо», «Метро» та «Варус».

    ІЦ УАК за матеріалами east-fruit

    agroconf.org





    Схожі новини
  • В Україні ціни на спаржу є зависокими
  • Найбільшої шкоди коронакриза завдала українським овочівникам
  • В супермаркетах України зросли продажі плодоовочевої продукції
  • Серед споживачів збільшився попит на упаковану продукцію через короновірус
  • Кияни платять за плодоовочеву продукцію на 20% більше, ніж львів’яни

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Проблеми входу до мережі супермаркетів України з фруктами, ягодами та овочами для невеликих фермерів


Проблеми входу до мережі супермаркетів України з фруктами, ягодами та овочами для невеликих фермерів

Абсолютна більшість фермерів в Україні, незалежно від розміру, не хоче зв'язуватися з мережами супермаркетів. Вони воліють продавати продукцію дешевше, але оптом та посередникам, які самі займаються всіма питаннями доопрацювання, сортування та пакування фруктів та овочів відповідно до потреб супермаркетів, а також їх доставкою.

За інформацією EastFruit , головними причинами, з яких садівники, картоплярі та овочі не хочуть працювати безпосередньо з супермаркетами, є наступні:



надто високі вимоги до якості та упаковки продукції;



тривалий період відстрочення платежу;



недотримання умов контрактів та затримка оплати на кілька місяців;



корупція серед закупників та приймачів товару;



необхідність постачати великі обсяги продукції;



оплати за вхід до мережі та інші відрахування;



необхідність бути платником ПДВ (для дрібних виробників);



неможливість пробитися «на полицю» на тлі високої конкуренції серед охочих продавати до супермаркетів.

Тим не менш, багато фермерів хотіли б продавати в мережі, однак нарікають на незацікавленість мереж в їх продукції. Головною причиною, через яку виробник хотів би працювати з мережею, є можливість отримати вищу, ніж у посередника, ціну за свою продукцію. Інша причина - це можливість реалізації великих обсягів продукції, що важливо для великих та середніх виробників. Третя – це додаткова реклама, т.к. продукція, представлена ​​у мережі, трапляється очі багатьом споживачам, зокрема. та оптовикам. А це можливість створити бренди та знайти нові канали збуту продукції. Однак, дрібним виробникам і справді все складніше продавати свою продукцію в мережі.

«Ми часто стикаємося з тим, що виробники приходять на зустрічі до закупівель мереж непідготовленими. Вони нерідко не розуміють, що робить постачальника цінним партнером, очікують, що супермаркет купить всю їхню продукцію: як товар високої якості, так і «відходи», не готові займатися доробкою, упаковкою та логістикою. При цьому, коли виробнику дають шанс постачати безпосередньо в мережу, то він, нерідко, недбало ставиться до своїх обов'язків за контрактом і, або постачає продукцію невчасно або взагалі пропускає постачання під якимось приводом, а ще частіше постачає продукцію, що не відповідає за якості», - каже Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

«Звичайно, бувають і не зовсім сумлінні мережі супермаркетів, які, зі свого боку, не виконують умов контракту з постачальником. На жаль, в Україні таких чимало. Однак слід розуміти, що співпраця передбачає постійний пошук компромісів та обмін інформацією між партнерами. Тому я радий бачити, що деякі виробники, яким ми 15 років тому допомагали зайти в мережі, досі працюють із цими мережами, істотно збільшивши обсяги свого бізнесу за ці роки», - пояснює Андрій Ярмак.

Саме для того, щоб стимулювати більш плідну співпрацю між виробниками та супермаркетами, і буде організований Перший плодоовочевий ритейл-форум . Під час події ми розповімо:



як визначати рівень ризику співпраці з тією чи іншою мережею;



які овочі та фрукти та в яких обсягах продаються в мережах;



яка питома вага кожної з провідних мереж супермаркетів у плодоовочевій торгівлі України;



скільки мільярдів втрачають мережі щороку через неякісні овочі та фрукти на полицях або через відсутність розуміння торгівлі ягодами;



наші колеги з «АПК-Інформ: овочі та фрукти» оголосять результати всеукраїнського опитування постачальників та рейтинг мереж за рівнем зручності та прозорості співпраці;



вони ж оголосять найкращі мережі у сфері торгівлі плодоовочевої продукції одразу у кількох номінаціях (комплексна оцінка, асортимент, ціни, якість);



всі учасники торгового форуму, який пройде одразу за рітейл-форумом, отримають унікальну можливість провести прямі переговори із закупівельниками національних та регіональних мереж супермаркетів;



Українська плодоовочева асоціація в рамках інвестиційного форуму (3го грудня) презентує торговельну платформу , яка вже працює на кооперативних принципах і дозволить будь-якому бажаючому фермеру без проблем вийти у провідні мережі супермаркетів.

Відповідно, дрібні та середні виробники, якщо у них і справді є бажання працювати з мережами супермаркетів, мають можливості для такої співпраці. Насамперед – це кооперація, яка, як бачимо, вже працює та дає результати. У перший же рік роботи торгова платформа УПОА змогла експортувати українську продукцію до більш ніж 20 країн світу та поставити фрукти у такі мережі як АТБ, «Сільпо», «Метро» та «Варус».

ІЦ УАК за матеріалами east-fruit

agroconf.org





Схожі новини
  • В Україні ціни на спаржу є зависокими
  • Найбільшої шкоди коронакриза завдала українським овочівникам
  • В супермаркетах України зросли продажі плодоовочевої продукції
  • Серед споживачів збільшився попит на упаковану продукцію через короновірус
  • Кияни платять за плодоовочеву продукцію на 20% більше, ніж львів’яни

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.