Аграрний тиждень. Україна
» » Огляд ситуації на ринку яєць: високі ціни та зменшення обсягів виробництва й експорту
» » Огляд ситуації на ринку яєць: високі ціни та зменшення обсягів виробництва й експорту

    Огляд ситуації на ринку яєць: високі ціни та зменшення обсягів виробництва й експорту


    Огляд ситуації на ринку яєць: високі ціни та зменшення обсягів виробництва й експорту

    Як ми нещодавно зазначали, ціни на більшість продовольчих продуктів, які є соціально значущими, зросли та спостерігається подальший тренд на здорожчання деяких продуктів. Не виключення – курячі яйця.

    У жовтні, середня ціна десятка яєць в Україні складала 30 грн 30 коп. Порівняно з минулим місяцем ціна зросла незначно – на 1,1 %. За даними Держстату найбільше зростання цін відбулось у серпні та жовтні, коли ціни зросли порівняно з минулими місяцями – на 18 % та 13,6 % відповідно.

    Якщо порівнювати з минулим роком, то курячі яйця у жовтні 2021 року коштують на 32,4 % більше, ніж у жовтні 2020 року.

    Найбільшими проблемами, з якими зіткнулися виробники даної галузі є збільшення цін комбікорми та на енергоресурси.

    Так, ціни на зернові зросли порівняно з минулорічним періодом на 40 %, зокрема на кукурудзу – на 50 %, на пшеницю – на 30 %.

    Птахівничі приміщення для виробництва яєць і бройлерів в Україні традиційно опалюються газом. Також ці приміщення по утриманню птиці потребують постійне якісне освітлення, і споживають багато електроенергії. Тож імовірно, що подорожчання нафти, газу й електроенергії потягне за собою зростання цін на яйця у наступному році.

    Ці фактори тягнуть за собою зменшення пропозиції яєць. За січень-жовтень 2021 року українськими підприємствами було отримано 5786 млн шт. яєць, що на 24 % менше, ніж у минулому році.

    Нагадаємо, що найбільшими «гравцями» на внутрішньому ринку яєць у минулому році були: 1) Авангард (25 % ринку); 2) Овостар (20 %); 3) Інтер-бізнес (12 %). Зазначені три компанії сумарно виробили у 2020 році 57 % продукції.

    Також на зміну цін та на зміну пропозиції можуть впливати зміни обсягів виробництва яєць господарствами населення. В останні роки, в залежності від області, домогосподарства виробляють близько половини всіх яєць, вирощених в Україні.

    Внутрішнє споживання яєць українцями протягом останніх 10 років залишається приблизно на одному рівні та незначно коливається: у середньому за місяць один українець з’їдає від 20 до 23 яєць. Сильно вираженої сезонності споживання яєць, як наприклад у фруктів й овочів, алкогольних напоїв, молочних продуктів, морозива та заморожених продуктів тощо, в Україні немає. Проте, все ж попит на яйця трохи спадає влітку, коли українці надають більшу перевагу фруктам і овочам. Також попит в літні місяці менший зі сторони переробних підприємств: влітку зменшується попит на випічку та кондитерські продукти, а звідси і на яйця та яєчні продукти. Пік споживання традиційно припадає на Великдень.

    Тож влітку зазвичай спостерігаються найнижчі ціни. Взимку ж ціни більші: зменшується обсяг виробництва та з’являються витрати на обігрів приміщень.

    Що стосується зовнішньої торгівлі, то за січень-жовтень 2021 український експорт яєць скоротився порівняно з минулорічним періодом у 2,7 рази у фізичному виразі, та у 2,3 – у грошовому. Так, Україна за 10 місяців експортувала 35,1 тис. т яєць на 37,7 млн дол. Найбільше за цей період українських яєць придбали:

    1) ОАЕ (40,26 %);

    2) Латвія (22,86 %);

    3) Ізраїль (5,8 %).

    Крім цього, у цьому році Україна домовилась про експорт яєць в Індонезію й Ефіопію.

    Нагадаємо, у 2020 році Україна зайняла 11 місце серед світових виробників яєць і 9 місце (у грошовому виразі) серед експортерів. Минулого року український експорт яєць склав 97,7 млн дол. Тоді топ-5 українських імпортерів виглядав так:

    1) ОАЕ (30,4 %);

    2) Саудівська Аравія (23,4 %);

    3) Латвія (11,3 %);

    4) Ліберія (5,6 %);

    5) Катар (4,4 %).

    Також високі позиції тоді зайняв і лідер українського ринку – холдинг «Авангард»: 19 місце серед світових виробників-компаній і 1 місце серед європейських компаній.

    ІЦ УАК

    agroconf.org





    Схожі новини
  • Індекс продовольчих цін ФАО досяг максимального рівня з липня 2011 року
  • Вартість яєць в Україні зросла майже на 40%
  • Ціна на курячі яйця на Житомирщині зросла на 90%
  • За тиждень ціни на яйця впали на 4-5% - О.Бакуменко
  • АМКУ: виробники і продавці необґрунтовано підвищують ціни на яйця

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Огляд ситуації на ринку яєць: високі ціни та зменшення обсягів виробництва й експорту


Огляд ситуації на ринку яєць: високі ціни та зменшення обсягів виробництва й експорту

Як ми нещодавно зазначали, ціни на більшість продовольчих продуктів, які є соціально значущими, зросли та спостерігається подальший тренд на здорожчання деяких продуктів. Не виключення – курячі яйця.

У жовтні, середня ціна десятка яєць в Україні складала 30 грн 30 коп. Порівняно з минулим місяцем ціна зросла незначно – на 1,1 %. За даними Держстату найбільше зростання цін відбулось у серпні та жовтні, коли ціни зросли порівняно з минулими місяцями – на 18 % та 13,6 % відповідно.

Якщо порівнювати з минулим роком, то курячі яйця у жовтні 2021 року коштують на 32,4 % більше, ніж у жовтні 2020 року.

Найбільшими проблемами, з якими зіткнулися виробники даної галузі є збільшення цін комбікорми та на енергоресурси.

Так, ціни на зернові зросли порівняно з минулорічним періодом на 40 %, зокрема на кукурудзу – на 50 %, на пшеницю – на 30 %.

Птахівничі приміщення для виробництва яєць і бройлерів в Україні традиційно опалюються газом. Також ці приміщення по утриманню птиці потребують постійне якісне освітлення, і споживають багато електроенергії. Тож імовірно, що подорожчання нафти, газу й електроенергії потягне за собою зростання цін на яйця у наступному році.

Ці фактори тягнуть за собою зменшення пропозиції яєць. За січень-жовтень 2021 року українськими підприємствами було отримано 5786 млн шт. яєць, що на 24 % менше, ніж у минулому році.

Нагадаємо, що найбільшими «гравцями» на внутрішньому ринку яєць у минулому році були: 1) Авангард (25 % ринку); 2) Овостар (20 %); 3) Інтер-бізнес (12 %). Зазначені три компанії сумарно виробили у 2020 році 57 % продукції.

Також на зміну цін та на зміну пропозиції можуть впливати зміни обсягів виробництва яєць господарствами населення. В останні роки, в залежності від області, домогосподарства виробляють близько половини всіх яєць, вирощених в Україні.

Внутрішнє споживання яєць українцями протягом останніх 10 років залишається приблизно на одному рівні та незначно коливається: у середньому за місяць один українець з’їдає від 20 до 23 яєць. Сильно вираженої сезонності споживання яєць, як наприклад у фруктів й овочів, алкогольних напоїв, молочних продуктів, морозива та заморожених продуктів тощо, в Україні немає. Проте, все ж попит на яйця трохи спадає влітку, коли українці надають більшу перевагу фруктам і овочам. Також попит в літні місяці менший зі сторони переробних підприємств: влітку зменшується попит на випічку та кондитерські продукти, а звідси і на яйця та яєчні продукти. Пік споживання традиційно припадає на Великдень.

Тож влітку зазвичай спостерігаються найнижчі ціни. Взимку ж ціни більші: зменшується обсяг виробництва та з’являються витрати на обігрів приміщень.

Що стосується зовнішньої торгівлі, то за січень-жовтень 2021 український експорт яєць скоротився порівняно з минулорічним періодом у 2,7 рази у фізичному виразі, та у 2,3 – у грошовому. Так, Україна за 10 місяців експортувала 35,1 тис. т яєць на 37,7 млн дол. Найбільше за цей період українських яєць придбали:

1) ОАЕ (40,26 %);

2) Латвія (22,86 %);

3) Ізраїль (5,8 %).

Крім цього, у цьому році Україна домовилась про експорт яєць в Індонезію й Ефіопію.

Нагадаємо, у 2020 році Україна зайняла 11 місце серед світових виробників яєць і 9 місце (у грошовому виразі) серед експортерів. Минулого року український експорт яєць склав 97,7 млн дол. Тоді топ-5 українських імпортерів виглядав так:

1) ОАЕ (30,4 %);

2) Саудівська Аравія (23,4 %);

3) Латвія (11,3 %);

4) Ліберія (5,6 %);

5) Катар (4,4 %).

Також високі позиції тоді зайняв і лідер українського ринку – холдинг «Авангард»: 19 місце серед світових виробників-компаній і 1 місце серед європейських компаній.

ІЦ УАК

agroconf.org





Схожі новини
  • Індекс продовольчих цін ФАО досяг максимального рівня з липня 2011 року
  • Вартість яєць в Україні зросла майже на 40%
  • Ціна на курячі яйця на Житомирщині зросла на 90%
  • За тиждень ціни на яйця впали на 4-5% - О.Бакуменко
  • АМКУ: виробники і продавці необґрунтовано підвищують ціни на яйця

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.