Головним завданням на 2022 рік для експортерів продукції птахівництва буде пошук шляхів зменшення собівартості продукції для підтримки належного рівня конкурентоздатності на зовнішніх ринках.
Про це в інтерв’ю журналу «Наше птахівництво» наголосив виконавчий директор асоціації «Союз птахівників України» Сергій Карпенко.
«Найбільшими нашими перевагами зараз, мабуть, будуть вертикальна інтеграція та відносно нижчий рівень заробітних плат», – вважає він.
Сьогодні держава фактично самоусунулася від належної підтримки птахівництва та вважає, що галузь самодостатня й повинна платити податки на рівні промисловості, нехтуючи соціальною значущістю галузі, доданою вартістю її продукції, експортною орієнтованістю, зазначив Сергій Карпенко.
«За останній рік збільшення собівартості продукції птахівництва відбулося по всіх її складових, і насамперед через аномальне зростання вартості комбікормів та енергоносіїв. Додали в ціні ветеринарні препарати, тара та пакувальні матеріали, – підкреслив він. – Якщо раніше ми говорили про конкурентні внутрішні ціни на зернові й олійні культури для виробників, то сьогодні вони їх купують за світовими цінами, а інколи і вище. Енергоносії, ветеринарні препарати, кормові добавки, обладнання – все купується за світовими цінами».
Податкове навантаження на галузь суттєво збільшується, при цьому інвестиційні інструменти, що діяли протягом багатьох років, для галузі майже повністю скасовані.
Тим часом розвинуті країни світу, за словами Сергія Карпенка, в кризовий пандемічний період намагаються підтримати внутрішнього виробника та стимулювати експорт через різноманітні механізми, зокрема здешевлення кредитів, компенсації інвесторам, створення нових виробничих потужностей і робочих місць, допомога в оформленні дозвільних документів, забезпечення виробництва всіма необхідними комунікаціями, знижена ставка ПДВ 5-7% на тваринницьку продукцію.
ІЦ УАК за матеріалами Agro Times
agroconf.org