Основною причиною низького завантаження прикордонних пунктів є нерівномірний розподіл обсягів перевезень вантажів між прикордонними переходами.
Про це розповів заступник директора Департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов, пише «ЦТС».
За його словами, на повну потужність задіяні лише чотири переходи — Ізов-Грубешув, Ужгород-Матевці, Чоп-Чієрну на Тісоу, Дяково-Халмеу. На зазначених переходах черга на перетин кордону сягає 15-20 діб. Інші прикордонні переходи задіяні не на повну потужність і мають потенціал до збільшення вантажообігу.
Заступник директора зазначає, що іноземні залізниці та портова галузь не готові до різкого збільшення обсягів перевезення українських вантажів. Вже зараз іноземні залізниці (Польщі, Румунії, Угорщини, Словаччини) зіткнулися з дефіцитом вантажних вагонів (колії 1435 мм).
«Також маємо по деяким дільницям дефіцит локомотивного парку, неготовність залізничної інфраструктури до збільшення перевезень, обмежену провізну здатність окремих ділянок іноземних залізниць, наявність вагових обмежень, невідповідність габаритів рухомого складу країн СНД технічним вимогам іноземних залізниць (Румунія, Угорщина, Словаччина) та інше», — розповідає Валерій Ткачов.
Експерт відмічає, що також важко вирішується питання узгодження квот перевалки українського зерна в іноземних портах Констанца (Румунія) та Гданськ (Польща). А додаткові перевезення експортних українських вантажів стали викликом для транспортних систем сусідніх держав і їм потрібен час для адаптації.
Додається, що є проблеми з дефіцитом перевантажувальних потужностей/терміналів на прикордонних дільницях, наявністю інших інфраструктурних обмежень та бюрократичних процедур, які створюють проблеми для збільшення обсягу експортних перевезень вантажів залізничним транспортом.
«Зазначені проблеми поступово вирішуються. «Укрзалізниця» в змозі подвоїти обсяги перевезення вантажів через прикордонні переходи. Для цього ми маємо усі необхідні ресурси», — підсумував Валерій Ткачов.
ІЦ УАК за матеріалами Latifundist
agroconf.org