Акціонерне товариство "Укрзалізниця" та національний залізничний оператор Німеччини компанія Deutsche Bahn розглядають можливість створення спільного підприємства (СП).
Про це заступник директора департаменту інвестиційної діяльності "Укрзалізниці" Володимир Шемаєв розповів в інтерв'ю виданню ЦТС.
Зокрема, Укрзалізниця то Deutsche Bahn підписали меморандум про взаєморозуміння щодо довгострокової допомоги та підтримки.
"Меморандум, який був підписаний, дає новий відлік співпраці Deutsche Bahn і "Укрзалізниці" з моменту початку російської агресії. У рамках меморандуму ми зосередимося на трьох напрямках. Перше - це допомога з євроінтеграцією. Наша законодавча база має відповідати європейській. Друге - допомога у відновленні інфраструктури. Тут йдеться про верифікацію та пріоритизацію основних проектів, а також формування цих проектів відповідно до норм ЄС, щоб у подальшому ми мали змогу залучити для них фінансування ЄС чи міжнародних цільових фондів", - повідомив він.
За словами представника Укрзалізниці, третій напрямок співпраці - це покращення координації у вантажному сегменті.
"Ми хочемо налагодити більш стабільні коридори у напрямку морських портів або логістичних хабів до ЄС. Також вивчаємо можливість створення спільного підприємства щодо організації маршрутних поїздів, які могли б регулярно ходити від українського кордону до конкретних німецьких портів або логістичних хабів", - сказав він.
За словами Шемаєва, на даний момент німецькі колеги вивчають це питання з точки зору відповідності потенційного СП антимонопольному законодавству та прораховують економіку питання.
"Для нашої сторони таке підприємство дало б можливість більш чіткого планування, можливо, формування конкретних маршрутів та мінімізацію простоїв на прикордонних переходах. Для іноземних партнерів - вантажопотік, який обчислюється в мільйонах тонн, який раніше вони не обслуговували. Ми запропонували зробити пілотний проєкт - організувати маршрутний потяг із України до одного з німецьких портів. З нашого боку ми могли б дати в оперування такому підприємству 120 зерновозів з візками, з боку Deutsche Bahn потрібно як мінімум два локомотиви", - сказав він.
Шемаєв додав, що поки що остаточного рішення відносно створення СП ще немає.
"Багато що залежатиме від економічного ефекту. Крім того, ми розуміємо, що стан війни несе в собі додаткові ризики для іноземних партнерів", - підсумував Володимир Шемаєв.
ІЦ УАК за матеріалами Українські Новини
agroconf.org