Аграрний тиждень. Україна
» » На «Ярмарку професій» студенти знайшли своїх роботодавців
» » На «Ярмарку професій» студенти знайшли своїх роботодавців

    На «Ярмарку професій» студенти знайшли своїх роботодавців


    У щастя людського є рівних два крила - красиве та корисне. Праця - з цього переліку. Але шлях до її майстерного опанування лежить через навчання, знання. Знання ж вимагають практичного втілення.

    Нині організація практичного навчання, а тим паче працевлаштування є для вищих навчальних закладів справою надто проблемною та клопітною. Але по можливості у багатьох аграрних вищих навчальних закладах не залишають на узбіччі долі своїх випускників, а активно долучаються до розв'язання проблем їх працевлаштування.
    Саме з цією метою в Сумському національному аграрному університеті днями відбувся регіональний навчально-практичний семінар з питань працевлаштування випускників – ярмарок професій. У роботі семінару взяли участь представники Мінагрополітики, Сумської та Чернігівської обласних державних адміністрацій, вищих навчальних закладів регіону і 22 провідних агропідприємств Сумщини та Чернігівщини. Останні й виступили в якості роботодавців.
    В Сумському НАУ, ректором якого є доктор сільськогосподарських наук, професор Володимир Ладика, весь навчально-виховний процес налаштований так, щоб дати студентам якісні знання і впевненість у завтрашньому дні. Велику увагу в університеті приділяють вивченню особистісних якостей кожного студента.
    Тому практична частина семінару була відведена роботі зі студентами в режимі майстер-класів та семінарів. На майстер-класі президента Асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” Алекса Ліссітси ніде було й яблуку впасти. Студенти вузу з великим інтересом спілкувались, ставили запитання щодо перспектив на вітчизняному та міжнародному ринку праці. Не секрет, що перевагу тут віддають професійно освіченим, комунікабельним фахівцям. Володіння двома, а то й трьома мовами – обов’язкова вимога. Важливо знати, що у найближчі 5-10 років потребу у фахівцях з економіки, юридичного права як в аграрному бізнесі, так і в Україні в цілому вже забезпечено. Тому випускникам таких професій слід подумати: як вони себе реалізовуватимуть.
    «Ярмарок професій» в університеті - заключний акорд у справі працевлаштування. Учасники семінару переконались, що цьому передувала копітка робота зі студентами, починаючи з моменту вступу до університету. Цією справою займається студентський центр працевлаштування. Комп’ютерна база даних вихованців, їх вподобання, захоплення, професійні устремління є доступними кожному зацікавленому роботодавцю. В центрі зібрано також інформацію про потенційних майбутніх роботодавців – 342 аграрних підприємства, з якими укладені угори про співпрацю.

     На «Ярмарку професій» студенти знайшли своїх роботодавців

    Кульмінаційним моментом заходу став безпосередньо сам ярмарок професій. Студенти випускних курсів презентували себе фірмам-роботодавцям, мали змогу пройти співбесіду, а то й заключити угоду про працевлаштування. На ярмарку укладено 41 договір на проходження виробничої практики з перспективою працевлаштування. Тобто 89% студентів від загальної кількості, що пройшли співбесіди, практично знайшли роботу.
    Голова Сумської облдержадміністрації Павло Качур підкреслив, що навчально-практичний семінар «Ярмарок професій» є важливим кроком у справі працевлаштування молодих фахівців. І висловив надію, що проведення таких заходів стане доброю традицією й в інших навчальних закладах Сумщини. А запозичений досвід університету стане добрим надбанням для навчальних закладів України, керівники яких були присутніми.


    Існуючі проблеми

    Для більшості навчальних закладів головними проблемами у питаннях працевлаштування випускників можна вважати такі існуючі тенденції на ринку праці як скорочення штату внаслідок кризових явищ і слаборозвиненої економіки, невідповідність у очікуваннях роботодавців до випускників, що проявляється як у переоцінці, так і в недооцінці можливостей випускника. Не мен проблемними є вузькопрофільні спеціалісти. Адже робота в команді вимагає більш вузької спеціалізації. А при скороченні штату залишають тих, хто може працювати і за себе і за звільненого колегу. У випускників відсутні навички самомаркетингу, недостатньо активна позиція у пошуку свого місця на ринку праці, відсутня загальноа культура цінності людського ресурсу.
    У вузах недостатньо уваги приділяється питанням працевлаштування у навчальному процесі, немає кваліфікованого штату та технічного оснащення для активного просування випускників на ринку праці. І слабкими є зв'язки навчальних закладів з виробництвом, роботодавцями, бізнесом.
    Аналіз проблем показує: частина з них є неконтрольованими, тобто такими, на які навчальний заклад не може безпосередньо впливати. Інша частина - ті, які можуть бути розв'язані у рамках діяльності навчального закладу. Саме навчальні заклади повинні їх вирішувати.

    Можливі шляхи вирішення проблем

    Потрібно створити відповідні підрозділи із штатом фахівців для сприяння працевлаштуванню. До основних кваліфікаційних характеристик персоналу додати як обов'язкові знання англійської мови та володіння комп'ютером. Важливими є комунікаційні навички, розуміння бізнесу.
    На часі - розвиток спеціалістів центрів працевлаштування: вони повинні постійно збагачувати свої знання та навички. Активна участь у тренінгах, семінарах, використання інших можливостей для професійного розвитку мають стати правилом для спеціалістів центрів підрозділу.
    Також необхідно забезпечити сучасне технічне оснащення згадуваних підрозділів: для них бюджет навчального закладу повинен передбачати сучасну офісну техніку, їм також потрібен доступ до інтернету для вивчення компаній і тенденцій ринку, дослідження стану різних індустрій. У підготовці студентів має широко використовуватись література, відеоматеріали, теле- та відеоапаратура. Повинна приділятися увага розвитку комунікації всередині навчального закладу.
    Сьогодні люди змінюють певні сторони своєї кар'єри значно швидше, ніж колись. Кар'єрні зміни є постійними. Успішне ведення власної кар'єри - необхідна засада успіху і задоволення, і вік та досвід не мають на це впливу. Студентський центр працевлаштування та зв'язків з випускниками у Сумському національному аграрному університеті доводить: доля тих, хто здобув диплом в університеті, їм не байдужа.
    Цей вузівський центр успішно вирішує покладені на нього завдання у взаємодії з іншими структурними підрозділами університету, обласними та місцевими органами влади, профспілковими, молодіжними, громадськими організаціями. Разом з обласним і місцевими центрами зайнятості визначає потребу підприємств, установ, організацій у сфері первинної та вторинної зайнятості, консультує студентську молодь щодо отримання роботи, умов та оплати праці.
    Тому в ході ярмарку всі учасники семінару одностайно висловили велику вдячність ректору університету Володимиру Ладиці та його команді за їх досвід роботи по працевлаштуванню випускників, щире бажання ним поділитись і за чудово організовані умови для роботи учасників семінару.
    Та всі ми розуміємо, що переможцями цього заходу стали студенти університету, котрим ми допомогли зробити важливий крок назустріч своєму майбутньому.

    Ніна Лихогод,
    методист Науково-медодичного центру аграрної освіти





    Схожі новини
  • Майбутніх аграріїв навчали успішному працевлаштуванню
  • У Луганську схвалили ініціативу створення Донбаського навчально-науково-виробничого комплексу
  • Аграрні навчальні заклади та підприємства спільно працюватимуть над покращенням умов навчання та практики студентів
  • Нові можливості для кожного
  • Забезпечувати якість освіти

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

На «Ярмарку професій» студенти знайшли своїх роботодавців


У щастя людського є рівних два крила - красиве та корисне. Праця - з цього переліку. Але шлях до її майстерного опанування лежить через навчання, знання. Знання ж вимагають практичного втілення.

Нині організація практичного навчання, а тим паче працевлаштування є для вищих навчальних закладів справою надто проблемною та клопітною. Але по можливості у багатьох аграрних вищих навчальних закладах не залишають на узбіччі долі своїх випускників, а активно долучаються до розв'язання проблем їх працевлаштування.
Саме з цією метою в Сумському національному аграрному університеті днями відбувся регіональний навчально-практичний семінар з питань працевлаштування випускників – ярмарок професій. У роботі семінару взяли участь представники Мінагрополітики, Сумської та Чернігівської обласних державних адміністрацій, вищих навчальних закладів регіону і 22 провідних агропідприємств Сумщини та Чернігівщини. Останні й виступили в якості роботодавців.
В Сумському НАУ, ректором якого є доктор сільськогосподарських наук, професор Володимир Ладика, весь навчально-виховний процес налаштований так, щоб дати студентам якісні знання і впевненість у завтрашньому дні. Велику увагу в університеті приділяють вивченню особистісних якостей кожного студента.
Тому практична частина семінару була відведена роботі зі студентами в режимі майстер-класів та семінарів. На майстер-класі президента Асоціації “Український клуб аграрного бізнесу” Алекса Ліссітси ніде було й яблуку впасти. Студенти вузу з великим інтересом спілкувались, ставили запитання щодо перспектив на вітчизняному та міжнародному ринку праці. Не секрет, що перевагу тут віддають професійно освіченим, комунікабельним фахівцям. Володіння двома, а то й трьома мовами – обов’язкова вимога. Важливо знати, що у найближчі 5-10 років потребу у фахівцях з економіки, юридичного права як в аграрному бізнесі, так і в Україні в цілому вже забезпечено. Тому випускникам таких професій слід подумати: як вони себе реалізовуватимуть.
«Ярмарок професій» в університеті - заключний акорд у справі працевлаштування. Учасники семінару переконались, що цьому передувала копітка робота зі студентами, починаючи з моменту вступу до університету. Цією справою займається студентський центр працевлаштування. Комп’ютерна база даних вихованців, їх вподобання, захоплення, професійні устремління є доступними кожному зацікавленому роботодавцю. В центрі зібрано також інформацію про потенційних майбутніх роботодавців – 342 аграрних підприємства, з якими укладені угори про співпрацю.

 На «Ярмарку професій» студенти знайшли своїх роботодавців

Кульмінаційним моментом заходу став безпосередньо сам ярмарок професій. Студенти випускних курсів презентували себе фірмам-роботодавцям, мали змогу пройти співбесіду, а то й заключити угоду про працевлаштування. На ярмарку укладено 41 договір на проходження виробничої практики з перспективою працевлаштування. Тобто 89% студентів від загальної кількості, що пройшли співбесіди, практично знайшли роботу.
Голова Сумської облдержадміністрації Павло Качур підкреслив, що навчально-практичний семінар «Ярмарок професій» є важливим кроком у справі працевлаштування молодих фахівців. І висловив надію, що проведення таких заходів стане доброю традицією й в інших навчальних закладах Сумщини. А запозичений досвід університету стане добрим надбанням для навчальних закладів України, керівники яких були присутніми.


Існуючі проблеми

Для більшості навчальних закладів головними проблемами у питаннях працевлаштування випускників можна вважати такі існуючі тенденції на ринку праці як скорочення штату внаслідок кризових явищ і слаборозвиненої економіки, невідповідність у очікуваннях роботодавців до випускників, що проявляється як у переоцінці, так і в недооцінці можливостей випускника. Не мен проблемними є вузькопрофільні спеціалісти. Адже робота в команді вимагає більш вузької спеціалізації. А при скороченні штату залишають тих, хто може працювати і за себе і за звільненого колегу. У випускників відсутні навички самомаркетингу, недостатньо активна позиція у пошуку свого місця на ринку праці, відсутня загальноа культура цінності людського ресурсу.
У вузах недостатньо уваги приділяється питанням працевлаштування у навчальному процесі, немає кваліфікованого штату та технічного оснащення для активного просування випускників на ринку праці. І слабкими є зв'язки навчальних закладів з виробництвом, роботодавцями, бізнесом.
Аналіз проблем показує: частина з них є неконтрольованими, тобто такими, на які навчальний заклад не може безпосередньо впливати. Інша частина - ті, які можуть бути розв'язані у рамках діяльності навчального закладу. Саме навчальні заклади повинні їх вирішувати.

Можливі шляхи вирішення проблем

Потрібно створити відповідні підрозділи із штатом фахівців для сприяння працевлаштуванню. До основних кваліфікаційних характеристик персоналу додати як обов'язкові знання англійської мови та володіння комп'ютером. Важливими є комунікаційні навички, розуміння бізнесу.
На часі - розвиток спеціалістів центрів працевлаштування: вони повинні постійно збагачувати свої знання та навички. Активна участь у тренінгах, семінарах, використання інших можливостей для професійного розвитку мають стати правилом для спеціалістів центрів підрозділу.
Також необхідно забезпечити сучасне технічне оснащення згадуваних підрозділів: для них бюджет навчального закладу повинен передбачати сучасну офісну техніку, їм також потрібен доступ до інтернету для вивчення компаній і тенденцій ринку, дослідження стану різних індустрій. У підготовці студентів має широко використовуватись література, відеоматеріали, теле- та відеоапаратура. Повинна приділятися увага розвитку комунікації всередині навчального закладу.
Сьогодні люди змінюють певні сторони своєї кар'єри значно швидше, ніж колись. Кар'єрні зміни є постійними. Успішне ведення власної кар'єри - необхідна засада успіху і задоволення, і вік та досвід не мають на це впливу. Студентський центр працевлаштування та зв'язків з випускниками у Сумському національному аграрному університеті доводить: доля тих, хто здобув диплом в університеті, їм не байдужа.
Цей вузівський центр успішно вирішує покладені на нього завдання у взаємодії з іншими структурними підрозділами університету, обласними та місцевими органами влади, профспілковими, молодіжними, громадськими організаціями. Разом з обласним і місцевими центрами зайнятості визначає потребу підприємств, установ, організацій у сфері первинної та вторинної зайнятості, консультує студентську молодь щодо отримання роботи, умов та оплати праці.
Тому в ході ярмарку всі учасники семінару одностайно висловили велику вдячність ректору університету Володимиру Ладиці та його команді за їх досвід роботи по працевлаштуванню випускників, щире бажання ним поділитись і за чудово організовані умови для роботи учасників семінару.
Та всі ми розуміємо, що переможцями цього заходу стали студенти університету, котрим ми допомогли зробити важливий крок назустріч своєму майбутньому.

Ніна Лихогод,
методист Науково-медодичного центру аграрної освіти





Схожі новини
  • Майбутніх аграріїв навчали успішному працевлаштуванню
  • У Луганську схвалили ініціативу створення Донбаського навчально-науково-виробничого комплексу
  • Аграрні навчальні заклади та підприємства спільно працюватимуть над покращенням умов навчання та практики студентів
  • Нові можливості для кожного
  • Забезпечувати якість освіти

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.