Ці квоти дозволять надалі безперешкодно виконувати перевезення вантажів автомобілями територіями країн-учасниць системи багатосторонньої квоти дозволів ЄКМТ (Європейської Конференції Міністрів Транспорту).
Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну значна частина товарів експортується автомобільним транспортом. До прикладу, у вересні фізичний обсяг такого експорту склав 1,4 млн тонн.
Усього на наступний рік Україна матиме 475 базових квот. Це на 27% більше, ніж ми мали у 2022 році та протягом кількох останніх років. Таке рішення остаточно було ухвалено напередодні Групою з автомобільного транспорту Міжнародного транспортного форуму у Парижі. Додаткові квоти дозволять покращити експортну спроможність України та дадуть можливість зберегти стабільні ланцюги постачання товарів між нашою країною і країнами-учасницями ЄКМТ.
Цьогоріч Україна уклала з ЄС угоду про «транспортний безвіз». Завдяки цьому без спеціальних дозволів українські перевізники мають право здійснювати тільки двосторонні та транзитні перевезення до 27 європейських країн.
Дозволи ЄКМТ потрібні перевізникам, які здійснюють рейси до 52 країн-учасниць ЄКМТ. Вони дають можливість здійснювати не лише двосторонні та транзитні перевезення вантажів, але і їх транспортування з/в треті країни.
Нагадаємо, що з 1 до 31 жовтня триває прийом електронних анкет від автомобільних перевізників на участь у Конкурсі з розподілу дозволів ЄКМТ на 2023 рік. Вперше Конкурс пройде через систему «Шлях». Таким чином вдалось пришвидшити всі процеси та додати зручності для автомобільних перевізників.
Також на засіданні Група з автомобільного транспорту МТФ окреслила напрямки розвитку квоти та просигналізувала про необхідність перегляду положень «Хартії якості».
Крім того, українська делегація ознайомилась з досвідом побудови паркінг зон для вантажних перевізників та європейських стандартів до них. Цей досвід буде корисним для проєкту «Відкритий кордон», у рамках якого українські фахівці опрацьовують питання побудови сервісних зон біля пунктів пропуску в Україні.
ІЦ УАК за матеріалами Мінінфраструктури
agroconf.org