АТ «Укрзалізниця» піде шляхом створення власної компанії-перевізника на території Європейського Союзу та до кінця поточного року планує уже надавати послуги українським вантажовідправникам. Про це повідомив в ході Експортного офісу при Укрзалізниці 7 лютого голова правління УЗ Олександр Камишін, пише Rail.insider.
Він не уточнив, у якій саме країні буде створена перша така компанія.
«До кінця цього року у вас з’явиться можливість їхати європейською стороною з перевізником, який називається Укрзалізниця. Ми піднімаємо там свого перевізника. Піднімаємо там свій парк локомотивів, вагонів. Вже у нас з’явилися перші нові вагони на вузькій колії. І у вас з’явиться цього року вже можливість вперше виїхати з Укрзалізницею, з нашими стандартами якості роботи», – заявив Олександр Камишін.
Рішення він пояснив тим, що «іноземні перевізники не вмотивовані везти більше».
«Іншого рішення для себе ми не знайшли. Ми пробували щодня, щотижня, щомісяця активно працювати з нашими сусідами, партнерами. Ми побачили, що у них немає мотивації везти більше. Коли ми це зрозуміли, то спробували зробити СП (спільне підприємство – ред.) з двома компаніями. Ми побачили, що у них немає мотивації робити з нами СП. Ми зрозуміли, що нам треба йти самим, самим пробивати дорогу. І ми зробимо, – розповів очільник УЗ. – Це довгий шлях і ми в ньому пройдемо все: від спочатку надання наших вагонів іншим перевізникам до отримання своєї ліцензії, до повноцінного свого перевізника».
Він відмітив, що в першу чергу, УЗ надаватиме свої вагони за кордоном «лише державним компаніям і стратегічним вантажам». «Далі, з розширенням парку, будемо давати можливість й іншим. Але як перевізник ми зможемо працювати з усіма», – сказав він.
Член правління УЗ Вячеслав Єрьомін уточнив, що робота буде здійснюватися за договорами, аналогічними тим, що нині укладає філія «Центр транспортної логістики» на експедирування вантажів.
«Будуть діяти договори експедирування, які у нас є в ЦТЛ, але ми будемо продавати вам перевезення не до кордону, а до кінцевої точки», – сказав він.
Раніше керівник УЗ говорив, що не бачить потреби у залученні локомотивів компаній ЄС до перевезень в Україні.
Станом на початок 2023 року Укрзалізниця уклала договори щодо співпраці майже із 30 європейськими перевізниками. Раніше компанія неодноразово зверталася до партнерів із закликами щодо збільшення обсягів перевезень.
Варто відмітити, що ринок перевезень в Україні досі не лібералізовано, а прийняття нового закону “Про залізничний транспорт” гальмується уже багато років.
ІЦ УАК за матеріалами Rail.insider
agroconf.org